BibTex RIS Cite

Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları

Year 2009, Year: 2009 Issue: 1, 293 - 303, 01.02.2009

Abstract

Bu makalede Türkiye’de İlahiyat Fakültelerinde Din Eğitimi Anabilim Dalı’nın kuruluşu, gelişimi
ve bir bilimsel disiplin olarak alanıyla ilgili teorik ve pratik katkıları ele alınmaktadır. Bu çerçevede;
1) “din eğitimi bilgisi” ile ilgilenmenin tarihi süreci; 2) İlahiyat Fakültelerinde dinin eğitiminin,
öğretim ve bilim konusu yapılma sürecinde din eğitimi anabilim dalının kuruluşu ve gelişmesi; 3)
bir bilim dalı olarak din eğitiminin alanın bilgi kaynakları, metodolojisi, terminolojisi ve çalışma
alanları; 4) din eğitimi anabilim dalının ulusal ve uluslar arası düzeyde ilahiyat ve din eğitimi alanına
katkıları üzerinde durulmuştur.

Year 2009, Year: 2009 Issue: 1, 293 - 303, 01.02.2009

Abstract

In this article, the foundation of religious education department in theology faculties in Turkey, its development as an academic discipline and its contribution to the field are mentioned. Within this framework, 1) the knowledge of religious education under historical context; 2) the foundation and development of Religious Education Department as an academic field; 3) as an academic discipline, the sources of religious education knowledge, methodology, terminology, and its agenda; 4) the contribution of Religious Education Department to national and international level of Theology and Religious Education

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA24RY63TR
Journal Section Research Article
Authors

Cemal Tosun This is me

Publication Date February 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Year: 2009 Issue: 1

Cite

APA Tosun, C. (2009). Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları. Turkish Journal of Scientific Reviews(1), 293-303.
AMA Tosun C. Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları. Turk.Bilimsel Derleme Derg. February 2009;(1):293-303.
Chicago Tosun, Cemal. “Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi Ve Alanına Katkıları”. Turkish Journal of Scientific Reviews, no. 1 (February 2009): 293-303.
EndNote Tosun C (February 1, 2009) Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları. Turkish Journal of Scientific Reviews 1 293–303.
IEEE C. Tosun, “Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları”, Turk.Bilimsel Derleme Derg., no. 1, pp. 293–303, February 2009.
ISNAD Tosun, Cemal. “Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi Ve Alanına Katkıları”. Turkish Journal of Scientific Reviews 1 (February 2009), 293-303.
JAMA Tosun C. Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları. Turk.Bilimsel Derleme Derg. 2009;:293–303.
MLA Tosun, Cemal. “Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi Ve Alanına Katkıları”. Turkish Journal of Scientific Reviews, no. 1, 2009, pp. 293-0.
Vancouver Tosun C. Bir Anabilim Dalı Olarak Türkiye’de Din Eğitiminin Doğuşu, Gelişmesi ve Alanına Katkıları. Turk.Bilimsel Derleme Derg. 2009(1):293-30.