Bu çalışma öğretmen liderliği davranışlarının örgütsel vatandaşlık davranışları üzerine etkisini incelemektedir. Öğretmenlerin, öğretmen liderliği davranışlarının örgütsel vatandaşlık davranışlarına olan etkinsini belirlemek amacıyla Sivas Merkez ilçede 12 ilköğretim okulunda toplam 450 öğretmene ölçek uygulanmış ger dönen ve işlenmeye uygun 320 ölçek üzerinden veri analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin öğretmen liderliği algıları “ Öğretmen Liderliği Ölçeği” ile, öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranış düzeyleri ise“ Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ölçeği” kullanılarak belirlenmiştir. Verilerin analizinde aritmetik Ortalama, Standart sapma ve Regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulguları Öğretmen Liderliği Algılarının, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı alt boyutları ile ilişkili olduğunu göstermektedir. Regresyon analizi sonuçları ise öğretmen liderliği algıları alt boyutlarından mesleki gelişmenin, örgütsel vatandaşlık davranışları alt boyutlarından yardımseverlik ve sivil erdem alt boyutlarını diğer alt boyutlara göre daha fazla yordadığını göstermektedir.
This study examines impact of teachers’ perception of teacher leadership upon organizational citizenship behaviors. To determine this, 450 teachers from 12 primary schools in Sivas are applied the scale and of the ones who turned back, and data analysis is done from 320 teachers. In the study, teachers’ perception of teacher leadership is determined by “Teacher Leadership Scale” and level of teachers’ organizational citizenship behavior is determined by “Organizational Citizenship Behavior Scale”. In the analysis of data, arithmetic average, standard deviation and regression analysis techniques are used. Findings of the study shows that Perception of Teacher Leadership is linked with Organizational Citizenship Behavior and its sub dimensions. Regression analysis results show that perception of teacher leadership predicts career development, helpfulness and civil virtue more than other sub dimensions.
Other ID | JA44ST36RC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 38 |