Araştırmada, lise fizik ders kitaplarındaki madde ve özellikleri ile kuvvet hareket ünitelerine yönelik incelemeler yapılarak öneriler geliştirilmiştir. Araştırma, 2012-2013 güz döneminde yürütülen bir yüksek lisans dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma tekniğine dayalı tarama modelidir. Araştırma problemlerine yönelik olarak katılımcıların ders kitaplarını inceleyerek oluşturdukları raporlar, öğretmen adayları tarafından hazırlanan kitap inceleme raporları, öğretmen ve öğretmen adayları görüşlerini yansıtan bildiriler veri toplama araçlarını oluşturmaktadır. Bu veri toplama araçları üzerinde doküman analizi gerçekleştirilmiştir. Lise fizik ders kitaplarında yer alan ilgili ünitelerin, fizik öğretim programına uygun hazırlandığı, etkinlik- kazanım uyumu ve bağlam temellilik ilkesi açısından ilgili üniteler incelendiğinde önemli bir eksikliğin olmadığı sonucuna varılmıştır. Ölçme ve değerlendirme uygulamalarında ise bazı eksikliklerin bulunduğu göze çarpmıştır. Araştırma verilerinden yararlanarak kitabın iyileştirilmesine yönelik çeşitli görüş ve öneriler ortaya konulmuştur.
Ders kitabı Ortaöğretim Fizik Programı madde ve özellikleri kuvvet ve hareket kitap inceleme
In the present study, the "mass and its properties" and "force and motion" units in secondary school physics textbooks were analyzed and some recommendations were made. The study carried out in the Fall semester of education year 2012-2013, within the scope of a master's course. Method of the study is the descriptive model based on qualitative research technics. The data collection instruments were textbook evaluation reports prepared by the participants, textbook evaluation reports prepared by pre-service teachers, and presentations reflecting teachers' and pre-service teachers' ideas on the textbooks. A document analysis was conducted by means of these data collection tools. It has been concluded that the related units in secondary school textbooks are prepared in line with the physics curriculum, and a significant shortcoming is not found regarding activity-gain concord and contextualization principle. However, some shortcomings were found in measurement and evaluation applications. On the basis of the collected data, some recommendations for improving the textbooks have been presented.
Textbook Secondary School Physics Curriculum material and its properties force and motion book assessment
Other ID | JA44TT58FN |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 37 |