BibTex RIS Cite

TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Year 2005, Issue: 17, - , 01.12.2005

Abstract

Bu araştırmanın amacı, tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir.
Örneklem, Buca Eğitim Fakültesinde okumakta olan tezsiz yüksek lisans öğrencilerinden (kız = 82, erkek = 48, olmak üzere toplam 130 öğrenciden) oluşturulmuştur.
Veri toplama araçları olarak "Kişisel Bilgi Formu" ve "Mesleki Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Elde edilen veriler "F-testi", "t-testi", "Kruskal-Wallis testi", "Mann-Whitney testi" ve "LSD testi" ile çözümlenmiştir.
Sonuçlara göre, tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile bazı değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunmaktadır.

Year 2005, Issue: 17, - , 01.12.2005

Abstract

The aim of this study is to determine the relationship between the attitutes of M.A students (the program which doesn't include a thesis but includes a graduation Project in some departments) to the profession of teaching according to various variables.
The sample includes the M. A students of Dokuz Eylül University, Faculty of Education.
A personal data form and Profession Attitude Inventory are used. In this study F-test, t-test, Kruskal Wallis test, Mann- Whitney test and LSD are used for statistical analysis.
Acording to the results there is statistically significant relationship between the attitudes and some variables.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45UZ66JU
Journal Section Articles
Authors

Şüheda Özben This is me

Publication Date December 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Issue: 17

Cite

APA Özben, Ş. (2005). TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(17).