One of the main purposes of Science Course
Curriculum which aims to train all individuals as science literate is to
provide individuals develop solutions for problem by adopting scientific
process skills and scientific research approach in the process of understanding
the relationship between human and environment and exploring nature. In this
context, this research is aimed to examine the scientific process skills and
attitudes towards scientific research of prospective science teachers, and
determine the relationship between the two. As a quantitative research method,
relational model was used for the research. The participants consisted of 95
prospective science teachers attending a faculty of education in Aegean region
of Turkey. The data was collected by “Scientific Process Skills Test” and
“Scale of Attitude towards Scientific Research”. The data was analyzed with
SPSS (Version 20. 0) using descriptive statistics and correlation. Results
point out a positive relationship between the scientific process skills and
attitudes towards scientific research of prospective science teachers.
Tüm bireylerin bilim okuryazarı olarak
yetişmesini amaçlayan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın temel
amaçlarından biri, doğanın keşfedilmesi ve insan-çevre arasındaki ilişkinin
anlaşılması sürecinde, bireylerin bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel
araştırma yaklaşımını benimseyip sorunlara çözüm üretmesini sağlamaktır. Bu
bağlamda araştırmada, fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ile
bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi ve ikisi arasındaki
ilişkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden
ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, Ege
bölgesindeki bir eğitim fakültesinde üçüncü sınıfta öğrenim gören 95 fen
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada very toplama aracı olarak “Bilimsel
Süreç Beceri Testi (BSBT)” ve “Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği (BATÖ)”
kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler, SPSS (Versiyon 20.0)
kullanılarak analiz edilmiş, betimsel istatistik yöntemlerinin yanı sıra BSBT
ve BATÖ arasındaki ilişkinin incelenmesi için korelasyon katsayısı
hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda, fen öğretmen
adaylarının bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik
tutumları asında olumlu yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 42 |