Readability level of a text written in English is important for the students to understand the content. Texts which have appropriate readability level increase students’ comprehension, retention, reading speed and reading performance. The aim of this study is to determine the readability levels of high school English textbooks. The research is a descriptive study based on document analysis. In the study, a total of 72 texts selected from 9th, 10th, 11th and 12th grade level English textbooks were analyzed with Flesch Reading Ease readability index. As a result of the study, it was determined that average readability level scores of texts in 9th, 10th and 11th grades textbooks were suitable for students’ level, but average readability level score of texts in 12th grade textbook was fairly-difficult for students’ level. The results were discussed, and some suggestions were made.
İngilizce yazılmış bir metnin okunabilirlik düzeyi öğrencinin metin içeriğini anlaması açısından önemlidir. Öğrenci seviyesine uygun okunabilirliğe sahip metinler anlamayı, akılda tutmayı, okuma hızını ve okuma kalıcılığını artırmaktadır. Bu çalışmada Ortaöğretim İngilizce ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesine dayalı betimsel bir çalışmadır. Çalışmada Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan ve 2023-2024 eğitim öğretim yılında devlet okullarında kullanılan 9, 10, 11 ve 12. Sınıflara ait dört ders kitabından seçilen toplam 72 metin Flesch Okuma Kolaylığı okunabilirlik formülüne göre incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında 9, 10 ve 11. Sınıf ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik düzey puan ortalamasının sınıf düzeyine uygun olduğu ancak 12. Sınıf ders kitabındaki metinlerin okunabilirlik düzey puan ortalamasının sınıf düzeyinin biraz üzerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar tartışılarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | April 24, 2024 |
Acceptance Date | June 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 60 |