Bu çalışma, kimya eğitiminde yapılan argümantasyon çalışmalarını inceleyen öncü bir çalışmadır. Alan yazında farklı eğitim alanlarında yapılan argümantasyon çalışmalarına yönelik bibliyometrik analizler bulunmaktadır. Buna rağmen, alan yazında hem argümantasyon çalışmaları hem de kimya eğitimi üzerine odaklanan bir bibliyometrik analize rastlanmamıştır. Bu sebep ile, bu çalışmanın yapılması literatürdeki bu boşluğun doldurması açısından önemlidir. Çalışmanın verileri, 2006-2024 yılları arasındaki zaman dilimini kapsamaktadır ve Scopus veri tabanından elde edilmiştir. Çalışmada kullanılacak veriler için, seçim ve uygunluk sürecinin tamamlanmasından sonra, 266 makaleden sadece 94 tanesi çalışma için uygun bulunmuş ve veri analizine dahil edilmiştir. Yayınlama ve atıf trendlerini açığa çıkarmak adına, performans analizi uygulanmıştır. Çalışmaya dahil edilen verileri; kavramsal yapı, entelektüel yapı ve sosyal yapıları üzerinden değerlendirebilmek için, Bibliyometrik haritalama kullanılmıştır. Veriler içinde öne çıkan makale, dergi, yazar ve ülkelerin belirlenmesinin yanı sıra, bu öğelerin başarılı olma sebepleri de çalışmada detaylı olarak incelenmiştir. Bu sayede çalışmanın güncel trendleri ve literatürdeki boşlukları saptama aşamasında araştırmacılara yararlı bir kaynak olacağı düşünülmektedir. Ayrıca bu çalışmanın makalelerini yayınlamak için dergi seçiminde veya uluslararası projelerde iş birliği yapacakları ortakları (yazar, ülke) bulma gibi konularda da araştırmacılar için yararlı olacağı düşünülmektedir. Son olarak araştırmanın sonuçları, kimya konularına yönelik argümantasyon çalışmalarının yayınlanma açısından önemli bir potansiyele sahip olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Derleme çalışması olduğu için Etik Beyana gerek duyulmamaktadır.
-
-
This study is a pioneer bibliometric study about investigating the argumentation studies related to chemistry topics. While bibliometric analysis exists to some extent for analyzing argumentation in education, further research focusing on argumentation in chemistry topics is needed to close the gap in an educational context. The Scopus database was selected to trace the articles published in journals between the years 2006 to 2024. Following the eligibility process, the study was conducted with 94 articles. To reveal the publications and citation trends, performance analysis was conducted. Bibliographic mapping was utilized to understand the conceptual, intellectual, and social structures of the data. In addition to demonstrating the most prolific articles, journals, authors, and countries, the reasons behind their success were investigated. Thus, the current study could help the researchers to determine the research trends. They will also gain valuable insight into which journals should be chosen to publish or which countries are more appropriate to apply for collaborations for projects like Erasmus+. Finally, the results reveal that argumentation studies have great potential in chemistry education.
No ethics committee approval was obtained because the research is a review article.
-
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Chemistry Education, Science and Mathematics Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | June 28, 2024 |
Acceptance Date | October 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 62 |