In this paper, analytical behavior of the concrete encased steel profile composite column to reinforced concrete beam connection under cyclic loading is presented. The finite element model of the encased steel profile composite column to reinforced concrete beam and reinforced concrete beam to column are implemented in ABAQUS. Ductility level and failure type of the joints are studied and performance of connections are compared. Comparisons are made using load-displacement relation, failure mechanism and ultimate strength. It is found that the concrete encased steel profile column to reinforced concrete beam absorbs most of the lateral deformations relative to reinforced concrete column to beam connection. Analysis results indicated that composite column to reinforced concrete beam connection has 1.32 times load carrying capacity and 1.56 times larger deformation capacity than reinforced concrete column to beam connections. Although under increased loads, in the concrete encased steel composite column, the concrete around steel profile crushed and reinforcing bars yielded, the steel profile core does not reach to yielding
Bu çalışmada beton içine gömülü çelik profil ile oluşturulmuş kompozit kolon ve betonarme kiriş birleşim bölgesinin tersinir tekrarlı yükler etkisi altındaki davranışı nümerik olarak incelenmiştir. Çalışma kapsamında düğüm noktasının süneklik mertebesi ve göçme şekli incelenmiş, betonarme kolon-kiriş birleşim bölgesi performansı ile karşılaştırılmıştır. Kompozit kolon içinde yer alan çelik profil çekirdek deformasyonların çoğunu sönümlemektedir. Artan yükler etkisi altında, çelik profil etrafında yer alan betonun ezilip, yumuşak donatının akmasına rağmen, çelik profil çekirdek akma mertebesine erişmemektedir. Bununla beraber kolonda oluşan lokal hasarların (betonda ezilme/yumuşak donatıda akma) düğüm noktasının davranışına etkisi önemlidir. Kuvvetli kolonzayıf kiriş tasarımı gözetilmiş olan çerçeve iç birleşim bölgesi, sonlu elemanlar ile modellenmiş ve ABAQUS programı ile analiz edilmiştir. Betonarme kolon-kiriş ve kompozit kolon-betonarme kiriş ile teşkil edilmiş düğüm noktaları tekrarlı tersinir yük etkisi altındaki analiz edilmiş ve analiz sonuçları her iki birleşim bölgesinin göçme mekanizmaları, süneklik mertebeleri ve dayanımları açısında değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları her iki birleşim şeklinde de kolon ve kiriş birleşim yüzeylerindeki betonun ezilmesine rağmen, kompozit kolon-betonarme kiriş birleşimi betonarme kolon-kiriş birleşimine göre göçmeden önce 1,32 kat daha fazla yük taşımış, 1,56 kat daha fazla yer değiştirme yapmıştır. Betonarme kolon-kiriş birleşim bölgesinde dayanım betonun ezilmesi ile kontrol edilirken, kompozit kolon-betonarme kiriş düğüm noktasında çelik profilin akması ile kontrol edilmiştir. Numerical Analysis of Behavior of The Composite Column-Reinforced Concrete Beam Joints Subjected to Cyclic Loads
Other ID | JA36FP99ED |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 58 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.