Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞAN GERİBİLDİRİMLERİNİN ÇALIŞANLARIN İLGİLİ DEĞİŞKENLERİ AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 4, 1755 - 1768, 12.12.2024
https://doi.org/10.16953/deusosbil.1554853

Öz

Bu çalışma bir üniversite hastanesinde çalışan geribildirimlerinin çalışanın yaşı, cinsiyeti, eğitim durumu, çalışma yılı, mesleği gibi değişkenlere göre incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Çalışma retrospektif tanımlayıcı bir araştırmadır. Katılımcı sağlık çalışanlarının %65,2’si kadındır. Katılımcıların yaş grupları dağılımı incelendiğinde büyük bir çoğunluğunun 30 yaş altı (%32,0), en az ise 50 ve üstü (% 13,4) yaş grubunda olduğu görülmektedir. Katılımcıların en fazla (% 86,2) lisans düzeyinde olduğu ve hizmet sınıfı olarak en fazla (% 74,2) sağlık hizmetleri grubunda oldukları görülmektedir. Kuruluşta çalışma süresine bakıldığında ise en fazla 1-5 yıl arası (% 35,1), en az ise 26 yıl ve üstü (% 13,8) mesleki deneyime sahip katılımcının olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışmada sağlık çalışanlarının yaşının, hizmet sınıfının ve kurumda çalışma süresinin iş doyumu üzerinde anlamlı bir farklılık yarattığı, çalışanların eğitim düzeylerinin ise iş doyumu üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Ariani, D. W. (2015). Employee satisfaction and service quality: Is there relations. International Journal of Business Research And Management, 6 (3), 33-44.
  • Aslan Ş., Özata M. & Mete M., (2007). Sağlık Kuruluşlarında Toplam Kalite Yönetimine Ulaşmada İç Müşteri Memnuniyeti: Dr. Faruk Sükan Doğum ve Çocuk Hastanesi Örneği. V. Ulusal Sağlık Kuruluşları Yönetimi Kongresi. Antalya
  • Aydın R. & Kutlu Y. (2001). Hemşirelerde İş Doyumu ve Kişilerarası Çatışma Eğilimi İle Olan İlişkisini Belirleme, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 5 (2), 37-45.
  • Chaulagain, N., & Khadka, D. K. (2012). Factors influencing job satisfaction among healthcare professionals at Tilganga eye centre, Kathmandu, Nepal. International Journal of Scientific & Technology Research, 1 (11), 32-36.
  • Chen, M. F., Ho, C. H., Lin, C. F., Chung, M. H., Chao, W. C., Chou, H. L., & Li, C. K. (2016). Organisation‐based self‐esteem mediates the effects of social support and job satisfaction on intention to stay in nurses. Journal of nursing management, 24 (1), 88-96. https://doi.org/10.1111/jonm.12276
  • Çevik, N.K.& Korkmaz, O. (2014). Türkiye’de yaşam doyumu ve iş doyumu arasındaki ilişkinin iki değişkenli sıralı probit model analizi, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7 (1), 126-145.
  • Çiçekli, N., Doğruyol, A. & Ayan, M., (2020). Yoğun bakım hemşirelerinin iş doyumu düzeylerinin belirlenmesi, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 22 (1-3), 43-52.
  • Doğan, S. & Karataş, A. (2011). Örgütsel Etiğin Çalışan Memnuniyetine Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (37), 1-40.
  • Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M.N., Seçginli, S., & Coşansu, G. (2021). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 4. Baskı, İstanbul.
  • Golbasi, Z., Kelleci, M. & Dogan, S. (2008) Relationships between coping strategies, individual characteristics, and job satisfaction in a sample of hospital nurses: Cross-Sectional Questionnaire Survey. International Journal of Nursing Studies, 45, 1800-1806. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2008.06.009
  • Havle, N., İlnem, M.C., Yener, F. & Gümüş, H (2008). İstanbul’da çalışan psikiyatristlerde tükenmişlik, iş doyumu ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Düşünen Adam Dergisi, 21 (1-4), 4-13.
  • Hunter, W. & Tietyen, D. (1997). Business to Business Marketing: Creating a Community of Customers, Lincolnwood-Illinois, McGraw-Hill Professional.
  • Judge, T. A., Zhang, S. C., & Glerum, D. R. (2020). Job satisfaction. Essentials of job attitudes and other workplace psychological constructs, (Edited By Valerie I. Sessa, Nathan A. Bowling ) Routlange Publishing, NY, 207-241.
  • Kaya F., Oğuzöncül, A.F., (2016). Birinci Basamak Sağlık Çalışanlarında İş Doyumu ve Etkileyen Faktörler. Dicle Tıp Dergisi; 43 (2), 248-255. https://doi.org/10.5798/diclemedj.0921.2016.02.0675
  • Leonardi, F. (2018). The definition of health: towards new perspectives. International Journal of Health Services, 48 (4), 735-748. https://doi.org/10.1177/0020731418782653
  • Lu, H., Barriball, K. L., Zhang, X., & While, A. E. (2012). Job satisfaction among hospital nurses revisited: a systematic review. International Journal of Nursing Studies, 49 (8), 1017-1038. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2011.11.009
  • Özdemir, Ç., Hamide, N., Çakır, R., Küçükali, R. (2019). Sağlık yöneticilerinin liderlik özellikleri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13 (19), 2892 2907. https://doi.org/10.26466/opus.555047
  • Özer A. & Çakıl E., (2007). Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi, 5, 140-143.
  • Rao T.K. & Malik, S. (2012). Job Satisfaction among Nurses: A Comparative Study of Nurses Employed in Government and Private Hospitals. Biz and Bytes.J of Appld Mngement and Comp Scenc, 1 (1), 1-22.
  • Roelen, C. A. M., Magerøy, N., Van Rhenen, W., Groothoff, J. W., Van der Klink, J. J. L., Pallesen, S., ... & Moen, B. E. (2013). Low job satisfaction does not identify nurses at risk of future sickness absence: results from a Norwegian cohortstudy. International Journal of NursingS tudies, 50 (3), 366-373. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2012.09.012
  • Saari, L. M., &Judge, T. A. (2004). Employeeattitudesandjobsatisfaction. Human Resource Management, 43 (4), 395-407.
  • Sageer, A., Rafat, S., &Agarwal, P. (2012). Identification of variablesaffectingemployeesatisfactionandtheirimpact on theorganization. IOSR Journal of businessandmanagement, 5 (1),32-39.https://doi.org/10.1016/j.jhqr.2023.08.003
  • Sağlık Bakanlığı (2018). Hastane Verimlilik Yerinde Değerlendirme Rehberi. (https:// dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/23217, c295aacad71e460db0d9405fdaab6961pdf. pdf?0, Erişim Tarihi: 04.07.2024
  • Sağlık Bakanlığı (2019). Sağlıkta Kalite Standartları Anket Uygulama Rehberi. T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Verimlilik, Kalite ve Akreditasyon Dairesi Başkanlığı. https://shgmkalitedb.saglik.gov.tr/TR,13444/guncel-rehberler.html, Erişim Tarihi: 03.07.2024
  • World Health Organization. (2003). Quality and accreditation in healthcare services: a global review, https://iris.who.int/handle/10665/68410, Erişim Tarihi: 14.8.2024
  • Yılmaz, F. K., & Karakuş, S. (2023). The relationship between healthcare workers’ satisfaction level and patients’ satisfaction: Results of a path analysis model. Journal of Healthcare Quality Research, 38 (6), 338-345.

EVALUATION OF EMPLOYEE FEEDBACK IN A UNIVERSITY HOSPITAL IN TERMS OF RELATED VARIABLES OF EMPLOYEES

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 4, 1755 - 1768, 12.12.2024
https://doi.org/10.16953/deusosbil.1554853

Öz

This study was planned to investigate employee feedback in a university hospital according to variables such as age, gender, educational status, years of employment, and occupation .The study is retrospective descriptive research.65.2% of the participant healthcare workers were female. When the distribution of the age groups of the participants is examined, it is seen that the majority of the participants are under the age of 30 (32.0%) and the least age group is 50 and over (13.4%). It is seen that most of the participants (86.2%) have a bachelor's degree and most of them (74.2%) are in the health services group in terms of service classification. Regarding the duration of working in the organization, it is observed that most of the participants have a professional experience of 1-5 years (35.1%) and the least of the participants have a professional experience of 26 years or more (13.8%).In this study, it was found that the age, service classification and length of service in the organization created a significant difference on job satisfaction, while the educational level of the employees did not have any significant difference on job satisfaction

Kaynakça

  • Ariani, D. W. (2015). Employee satisfaction and service quality: Is there relations. International Journal of Business Research And Management, 6 (3), 33-44.
  • Aslan Ş., Özata M. & Mete M., (2007). Sağlık Kuruluşlarında Toplam Kalite Yönetimine Ulaşmada İç Müşteri Memnuniyeti: Dr. Faruk Sükan Doğum ve Çocuk Hastanesi Örneği. V. Ulusal Sağlık Kuruluşları Yönetimi Kongresi. Antalya
  • Aydın R. & Kutlu Y. (2001). Hemşirelerde İş Doyumu ve Kişilerarası Çatışma Eğilimi İle Olan İlişkisini Belirleme, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 5 (2), 37-45.
  • Chaulagain, N., & Khadka, D. K. (2012). Factors influencing job satisfaction among healthcare professionals at Tilganga eye centre, Kathmandu, Nepal. International Journal of Scientific & Technology Research, 1 (11), 32-36.
  • Chen, M. F., Ho, C. H., Lin, C. F., Chung, M. H., Chao, W. C., Chou, H. L., & Li, C. K. (2016). Organisation‐based self‐esteem mediates the effects of social support and job satisfaction on intention to stay in nurses. Journal of nursing management, 24 (1), 88-96. https://doi.org/10.1111/jonm.12276
  • Çevik, N.K.& Korkmaz, O. (2014). Türkiye’de yaşam doyumu ve iş doyumu arasındaki ilişkinin iki değişkenli sıralı probit model analizi, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7 (1), 126-145.
  • Çiçekli, N., Doğruyol, A. & Ayan, M., (2020). Yoğun bakım hemşirelerinin iş doyumu düzeylerinin belirlenmesi, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 22 (1-3), 43-52.
  • Doğan, S. & Karataş, A. (2011). Örgütsel Etiğin Çalışan Memnuniyetine Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (37), 1-40.
  • Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M.N., Seçginli, S., & Coşansu, G. (2021). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, 4. Baskı, İstanbul.
  • Golbasi, Z., Kelleci, M. & Dogan, S. (2008) Relationships between coping strategies, individual characteristics, and job satisfaction in a sample of hospital nurses: Cross-Sectional Questionnaire Survey. International Journal of Nursing Studies, 45, 1800-1806. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2008.06.009
  • Havle, N., İlnem, M.C., Yener, F. & Gümüş, H (2008). İstanbul’da çalışan psikiyatristlerde tükenmişlik, iş doyumu ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Düşünen Adam Dergisi, 21 (1-4), 4-13.
  • Hunter, W. & Tietyen, D. (1997). Business to Business Marketing: Creating a Community of Customers, Lincolnwood-Illinois, McGraw-Hill Professional.
  • Judge, T. A., Zhang, S. C., & Glerum, D. R. (2020). Job satisfaction. Essentials of job attitudes and other workplace psychological constructs, (Edited By Valerie I. Sessa, Nathan A. Bowling ) Routlange Publishing, NY, 207-241.
  • Kaya F., Oğuzöncül, A.F., (2016). Birinci Basamak Sağlık Çalışanlarında İş Doyumu ve Etkileyen Faktörler. Dicle Tıp Dergisi; 43 (2), 248-255. https://doi.org/10.5798/diclemedj.0921.2016.02.0675
  • Leonardi, F. (2018). The definition of health: towards new perspectives. International Journal of Health Services, 48 (4), 735-748. https://doi.org/10.1177/0020731418782653
  • Lu, H., Barriball, K. L., Zhang, X., & While, A. E. (2012). Job satisfaction among hospital nurses revisited: a systematic review. International Journal of Nursing Studies, 49 (8), 1017-1038. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2011.11.009
  • Özdemir, Ç., Hamide, N., Çakır, R., Küçükali, R. (2019). Sağlık yöneticilerinin liderlik özellikleri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13 (19), 2892 2907. https://doi.org/10.26466/opus.555047
  • Özer A. & Çakıl E., (2007). Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi, 5, 140-143.
  • Rao T.K. & Malik, S. (2012). Job Satisfaction among Nurses: A Comparative Study of Nurses Employed in Government and Private Hospitals. Biz and Bytes.J of Appld Mngement and Comp Scenc, 1 (1), 1-22.
  • Roelen, C. A. M., Magerøy, N., Van Rhenen, W., Groothoff, J. W., Van der Klink, J. J. L., Pallesen, S., ... & Moen, B. E. (2013). Low job satisfaction does not identify nurses at risk of future sickness absence: results from a Norwegian cohortstudy. International Journal of NursingS tudies, 50 (3), 366-373. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2012.09.012
  • Saari, L. M., &Judge, T. A. (2004). Employeeattitudesandjobsatisfaction. Human Resource Management, 43 (4), 395-407.
  • Sageer, A., Rafat, S., &Agarwal, P. (2012). Identification of variablesaffectingemployeesatisfactionandtheirimpact on theorganization. IOSR Journal of businessandmanagement, 5 (1),32-39.https://doi.org/10.1016/j.jhqr.2023.08.003
  • Sağlık Bakanlığı (2018). Hastane Verimlilik Yerinde Değerlendirme Rehberi. (https:// dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/23217, c295aacad71e460db0d9405fdaab6961pdf. pdf?0, Erişim Tarihi: 04.07.2024
  • Sağlık Bakanlığı (2019). Sağlıkta Kalite Standartları Anket Uygulama Rehberi. T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Verimlilik, Kalite ve Akreditasyon Dairesi Başkanlığı. https://shgmkalitedb.saglik.gov.tr/TR,13444/guncel-rehberler.html, Erişim Tarihi: 03.07.2024
  • World Health Organization. (2003). Quality and accreditation in healthcare services: a global review, https://iris.who.int/handle/10665/68410, Erişim Tarihi: 14.8.2024
  • Yılmaz, F. K., & Karakuş, S. (2023). The relationship between healthcare workers’ satisfaction level and patients’ satisfaction: Results of a path analysis model. Journal of Healthcare Quality Research, 38 (6), 338-345.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Politika ve Yönetim (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevzat Devebakan 0000-0002-8444-7066

Hanife Sarıçam 0009-0005-4049-2155

Neslihan Sarı 0000-0002-2873-5995

Hazel Bağcı 0000-0003-1563-1959

Erken Görünüm Tarihi 10 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 12 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 24 Eylül 2024
Kabul Tarihi 1 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Devebakan, N., Sarıçam, H., Sarı, N., Bağcı, H. (2024). BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞAN GERİBİLDİRİMLERİNİN ÇALIŞANLARIN İLGİLİ DEĞİŞKENLERİ AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(4), 1755-1768. https://doi.org/10.16953/deusosbil.1554853