Bu çalışma bir üniversite hastanesinde çalışan geribildirimlerinin çalışanın yaşı, cinsiyeti, eğitim durumu, çalışma yılı, mesleği gibi değişkenlere göre incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Çalışma retrospektif tanımlayıcı bir araştırmadır. Katılımcı sağlık çalışanlarının %65,2’si kadındır. Katılımcıların yaş grupları dağılımı incelendiğinde büyük bir çoğunluğunun 30 yaş altı (%32,0), en az ise 50 ve üstü (% 13,4) yaş grubunda olduğu görülmektedir. Katılımcıların en fazla (% 86,2) lisans düzeyinde olduğu ve hizmet sınıfı olarak en fazla (% 74,2) sağlık hizmetleri grubunda oldukları görülmektedir. Kuruluşta çalışma süresine bakıldığında ise en fazla 1-5 yıl arası (% 35,1), en az ise 26 yıl ve üstü (% 13,8) mesleki deneyime sahip katılımcının olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışmada sağlık çalışanlarının yaşının, hizmet sınıfının ve kurumda çalışma süresinin iş doyumu üzerinde anlamlı bir farklılık yarattığı, çalışanların eğitim düzeylerinin ise iş doyumu üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı saptanmıştır.
Sağlık Çalışanları İş memnuniyeti Sağlık Hizmetleri Sağlıkta Kalite Standartları Hastane
This study was planned to investigate employee feedback in a university hospital according to variables such as age, gender, educational status, years of employment, and occupation .The study is retrospective descriptive research.65.2% of the participant healthcare workers were female. When the distribution of the age groups of the participants is examined, it is seen that the majority of the participants are under the age of 30 (32.0%) and the least age group is 50 and over (13.4%). It is seen that most of the participants (86.2%) have a bachelor's degree and most of them (74.2%) are in the health services group in terms of service classification. Regarding the duration of working in the organization, it is observed that most of the participants have a professional experience of 1-5 years (35.1%) and the least of the participants have a professional experience of 26 years or more (13.8%).In this study, it was found that the age, service classification and length of service in the organization created a significant difference on job satisfaction, while the educational level of the employees did not have any significant difference on job satisfaction
Healthcare Employees Job Satisfaction Health Services Health Quality Standards Hospital
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 4 |