BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINI UYGULAMA AŞAMASINDA YAŞADIĞI ZORLUKLAR

Yıl 2010, Sayı: 3, 11 - 20, 01.06.2010

Öz

Bu çalışma ile ortaöğretim matematik öğretmenlerinin yeni öğretim programı ile ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin yeni öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorluklar derinlemesine incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Trabzon ve Giresun illeri merkez ve ilçelerindeki liselerde görev yapan 80 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Ayrıca mülakat için bu 80 matematik öğretmeni içinden 4 öğretmen seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Anılan ve Sarıer 2008 tarafından hazırlanan 5’li likert tipli anket ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Ankette yer alan ifadeler için öğretmenlerin verdikleri cevapların frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Mülakatlardan elde edilen nitel veriler ise betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde öğretmenlerin, programda yer verilen etkinliklerin öğretmenin yükünü artırdığına, ders süresinin yetersiz olduğuna, ÖSS sınavı ile program arasında çelişkiler bulunduğuna inandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin programı uygulamakta zorluk çektikleri ve yeni programı uygulama sürecinde kısmen eski programa döndükleri sonucuna varılmıştır. Bunun yanında yeni öğretim programı uygulama aşamasında öğretmenlerin velilerden gerekli destek alamadıkları ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • Acat, B. (2002). Çoklu Zekâ Kuramının Türkiye Koşullarında Öğrenme-Öğretme Ortamlarının Planlanmasında ve Düzenlenmesinde Kullanılabilirliği, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, (23-25 Mayıs) http://aof20.anadolu.edu.tr/program.htm. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi.
  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, (4. baskı) İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Anılan, H. ve Sarıer, Y. (2008). Altıncı Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanabilirliği Hakkında Görüşleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (16), 128-141.
  • Bal, A. P. (2008). Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 53-68.
  • Bümen, N. T. (2004). Okulda Çoklu Zekâ Kuramı (2. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Çınar, O., Teyfur, E. ve Teyfur, F. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmen ve Yöneticilerinin Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı ve Programı Hakkında Görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (11), 47-64.
  • Deryakulu, D. (2000). Yapıcı Öğrenme, (Ed. Ali Şimşek) Sınıfta Demokrasi. Ankara: Eğitimsen Yayınları.
  • Glıckman, C., Gordon, S.P. ve Ross-Gordon, J. M. (2004). Supervision, Pearson Allyn & Bacon Kemertaş, İ. (1999). Uygulamalı Genel Öğretim Yöntemleri “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme”, İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Kutluca, T. (2009). Çokgenler Konusunda Çoklu Zekâ Kuramına Göre Geliştirilen Etkinliklerin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi, e-journal New World of Science Academy, 4 (2), 534-548.
  • Orbeyi, S. (2007). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 18 Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Orbeyi, S. ve Güven, B. (2008). Yeni İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı’nın Değerlendirme Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4 (1), 133-147.
  • Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. P. (1998). Curriculum – Foundations, Principles and Issues, 3. Baskı, Boston: Allyn and Bacon
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık.

DIFFICULTIES SECONDARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS ENCOUNTERED DURING APPLICATION OF THE NEW MATHEMATICS CURRICULUM

Yıl 2010, Sayı: 3, 11 - 20, 01.06.2010

Öz

In this study the opinions of the mathematics teachers about the new curriculum is tried to be determined. The difficulties that teachers face during the application of the curriculum are investigated in detail. The sample of the study is 80 mathematics teachers working in the centers of Trabzon and Giresun provinces. 4 of these teachers are selected for interviews. The data collecting tools of the study are the 5-choice Likert-type questionnaire developed by Anılan and Sarıer 2008 and a semi-structured interview. The questionnaire data is presented by frequencies and percentiles of the answers. The interview data are analyzed descriptively. Analyzing the data, it was determined that the teachers believe that the activities in the curriculum increase the workload of teachers; the content is too condensed with respect to class hours; there are inconsistencies between the ÖSS Turkish National Students Selection Examination for Universities and the curriculum. It is concluded that teachers have difficulties in implementing the new curriculum and they partially apply the old curriculum. Additionally, it is revealed that teachers cannot get necessary support from the parents while they are applying the curriculum

Kaynakça

  • Acat, B. (2002). Çoklu Zekâ Kuramının Türkiye Koşullarında Öğrenme-Öğretme Ortamlarının Planlanmasında ve Düzenlenmesinde Kullanılabilirliği, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, (23-25 Mayıs) http://aof20.anadolu.edu.tr/program.htm. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi.
  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, (4. baskı) İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Anılan, H. ve Sarıer, Y. (2008). Altıncı Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanabilirliği Hakkında Görüşleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (16), 128-141.
  • Bal, A. P. (2008). Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 53-68.
  • Bümen, N. T. (2004). Okulda Çoklu Zekâ Kuramı (2. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Çınar, O., Teyfur, E. ve Teyfur, F. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmen ve Yöneticilerinin Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı ve Programı Hakkında Görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (11), 47-64.
  • Deryakulu, D. (2000). Yapıcı Öğrenme, (Ed. Ali Şimşek) Sınıfta Demokrasi. Ankara: Eğitimsen Yayınları.
  • Glıckman, C., Gordon, S.P. ve Ross-Gordon, J. M. (2004). Supervision, Pearson Allyn & Bacon Kemertaş, İ. (1999). Uygulamalı Genel Öğretim Yöntemleri “Öğretimde Planlama ve Değerlendirme”, İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Kutluca, T. (2009). Çokgenler Konusunda Çoklu Zekâ Kuramına Göre Geliştirilen Etkinliklerin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi, e-journal New World of Science Academy, 4 (2), 534-548.
  • Orbeyi, S. (2007). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 18 Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Orbeyi, S. ve Güven, B. (2008). Yeni İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı’nın Değerlendirme Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4 (1), 133-147.
  • Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. P. (1998). Curriculum – Foundations, Principles and Issues, 3. Baskı, Boston: Allyn and Bacon
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tamer Kutluca Bu kişi benim

Mehmet Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kutluca, T., & Aydın, M. (2010). ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YENİ MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINI UYGULAMA AŞAMASINDA YAŞADIĞI ZORLUKLAR. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(3), 11-20.

Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)