Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığının MOY tanımına, önemine ve geliştirilmesine yönelik görüşlerini incelemektir. Bu araştırmada özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, ilköğretim matematik öğretmenliği ana bilim dalında okuyan 44 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının MOY’ye yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yedi açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi, kodlama, kategorilerin ve temaların oluşturulması ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde öğretmen adaylarının görüşlerinde, MOY’nin tanımına yönelik geleneksel okuryazarlık yaklaşımı ve güncel okuryazarlık yaklaşımının olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adayları MOY’nin bireysel, toplumsal ve bilişsel faydalarından dolayı önemli olduğunu bildirmişlerdir. Öğretmen adaylarına göre MOY’nin geliştirilmesinde matematiği somutlaştırma, ilgi, etkileşim ve düşünmeye yönlendirme gibi faktörlerin etkili olduğunu ifade etmişlerdir
The purpose of this study is to examine primary mathematics pre-service teachers’ views towards definition, importance and development of mathematical literacy ML . Case study method was used in this study. The study was carried out with 44 primary mathematics pre-service teachers. In order to determine preservice teachers’ views towards ML, interview form which is consisted seven open-ended questions were used. The obtained data were analyzed by content analysis. Analysis of data was carried out with coding, creation of categories and themes. As a result of obtained data analysis, it is determined that pre-service teachers had traditional and current literacy approach in their views. Pre-service teachers reported the importance of ML because of its individual, social and cognitive benefits. According to preservice teachers, factors as mathematics concretization, interest, interaction, guidance to thinking are effective in the development of ML
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 10 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)