BibTex RIS Kaynak Göster

İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİNDE ROMANLARIN ROLÜ

Yıl 2013, Sayı: 10, 162 - 168, 01.12.2013

Öz

Yirmi birinci yüzyıl tarihsel dinamik değişim ve küreselleşme sürecinin getirdiği zorluklara tanık oldu. Dünya, karışık kültür ve gelenekleri ile farklı hale geldi, ve, bu nedenle, insanlık birlikte yaşamayı ve gelenekçilik, milliyetçilik, ırkçılık, ve kapalılık gibi kavramların üstesinden gelmeyi öğrenmek zorundadır. Şu anda, bu nedenle, multietnik, merkezi eğitimden ziyade çok kültürlü eğitime olan ihtiyaç açık bir dille ifade edilmiştir. Ancak, etkili öğrenme süreci ve çok kültürlü anlayış ve hoşgörü artışında Uluslararası üniversitelerde İngilizce dilinin rolü nedir? İngilizce dilinde çok kültürlü romanların rolü nedir?Çok kültürlü romanlar, üniversiteler arasında multikültürel anlayışı sınıf içinde ve dışında nasıl arttırabilir? Kesinlikle, İngilizce dil öğretiminin temel amacı öğrencilerin dili etkili kullanmasını sağlayarak, genel iletişim kabiliyetini geliştirmektir. Ancak öğrencilerin etkili iletişim kabiliyetini aşılamaktan başka, İngilizce öğrencilerinin rolü, öğrencilerin farklı dinler, kültürler, gelenekler ve multikültürel anlayışın getirdiği gelenekler hakkında bilinçliliğini geliştirmektir. Örnek olarak, Bosna Hersek'te tek merkez odaklı eğitim, sınıflarda ve kulüplerde gruplaşmaya ve farklı etnik gruplar arasındaki iletişimi sınırlayarak, öğrencilerin nefret duyguları beslemesine neden olmuştur Perry, 2003: 11 . Bu nedenle, çok kültürlü anlayışı öğrenme sürecini geliştirmek ve, bunun yanı sıra İngilizce sınıfında çok kültürlü romanın kullanımını arttırmak, birden çok bakış açısı yaklaşımı tanıtmak için acil bir ihtiyaçtır

Kaynakça

  • Banks, J.A., Banks, C.A.M. (2001), Multicultural education: Issues & perspectives, Wiley, New York.
  • Shepard M. Jon. (2001), Sociology and you, McGraw-Hill Education, Glencoe.
  • Diaz, Carlos F., Massialas, Byron B., Xanthopoulos, John A. (1999), Global perspectives for educators, Allyn and Bacon, Boston.
  • Jurgen, Kramer. (1990), “Teaching the cultural, historical, and intercultural to advanced language-learners”, Language Learning Journal, 2, (1), 58-61.
  • Perry, Valery. (2003), Reading, writing and reconciliation: Educational reform in Bosnia and Herzegovina, European Centre for Minority Issues, Flensburg.

THE ROLE OF NOVELS IN TEACHING ENGLISH

Yıl 2013, Sayı: 10, 162 - 168, 01.12.2013

Öz

The twenty-first century witness dynamic historical changes and challenges brought about by the globalization process. The world has become diverse with mixed cultures and traditions, and, for that reason, humanity has to learn how to live together and how to overcome traditionalism, nationalism, racism, and closeness. Currently, for the very reason, multiethnic, multicultural and multilingual world has been articulating the need for multicultural rather than centric education. However, what is the role of English language at International universities in enhancing effective learning process and multicultural understanding and tolerance? What is the role of multicultural novels in English language? How multicultural novels can enhance multicultural understanding and tolerance among university students, in and outside the classroom? Certainly, the main purpose of teaching English language is to develop students’ general communicative ability, enabling them to use language effectively. However, apart from instilling in students effective communicative ability, the role of English teachers is to develop students’ awareness about other religions, cultures, and traditions bringing about multicultural understanding. In Bosnia-Herzegovina, for instance, centric education caused grouping in the classrooms and in the clubs, limiting interaction among ethnically different groups, and even stimulating hatred among the students Perry, 2003: 11 . Therefore, there is an urgent need to introduce multiple-perspective approach in English classroom by using multicultural novels to enhance learning process and, as well as, multicultural understanding

Kaynakça

  • Banks, J.A., Banks, C.A.M. (2001), Multicultural education: Issues & perspectives, Wiley, New York.
  • Shepard M. Jon. (2001), Sociology and you, McGraw-Hill Education, Glencoe.
  • Diaz, Carlos F., Massialas, Byron B., Xanthopoulos, John A. (1999), Global perspectives for educators, Allyn and Bacon, Boston.
  • Jurgen, Kramer. (1990), “Teaching the cultural, historical, and intercultural to advanced language-learners”, Language Learning Journal, 2, (1), 58-61.
  • Perry, Valery. (2003), Reading, writing and reconciliation: Educational reform in Bosnia and Herzegovina, European Centre for Minority Issues, Flensburg.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Almasa Mulalić Bu kişi benim

Azamat Akbarov Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Mulalić, A., & Akbarov, A. (2013). İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİNDE ROMANLARIN ROLÜ. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(10), 162-168.

Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)