Kur’an-ı Kerim’de Kuddûs, Zât-ı ilâhînin takdis yoluyla tenzih edilmesi, O’nun noksan sıfatlardan ve erdemliliğin zıddı bulunan uyûb niteliklerden uzak olması ve yüce tutulması anlamlarda kullanılmıştır. Kur’an-ı Kerim’de Kuddûs kavramının semantik alanına, Mutahhir temizleyici , Âlim her şeyi bilen , Kadir her şeye gücü yeten ve Esma-i Hüsna’nın dışında olan mübarek kutsal ve benzeri manalar katılmış, böylece söz konusu kavramın anlam yelpazesi genişlemiştir. Kuddûs ismi mutahhir temizleme manasında değişik şekillerde insanda, dünyada, semada ve ahirette tecelli etmiştir. Somut ilmi verilerle tecelli örneklerine yer verilmiştir
Kuddus is used in the Qur’an to mean glorying of the Divine Essence by consecration, being away of omissions features and being away of the properties which are the opposite of righteousness uyub and keeping supreme. In the Qur’an, sanctified and similar meaning are added to semantic field of Kuddus concept apart from Mutahhar purifier , Alim omniscient , Kadir omnipotent and Asma ul Husna. The meaning of the concept has been expanded by this way. Kuddus name is manifested in different shapes for human, world, sky and afterlife as a meaning of Mutahhar purifier . Some manifested examples with concrete scientific data are given
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 17 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)