Bu çalışmanın amacı, 2018 yılından itibaren ortaöğretimde uygulanmakta olan coğrafya dersi öğretim programı (9-12. sınıf) kazanımlarını sosyal politika açısından değerlendirmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi kullanılmıştır. 2018 coğrafya dersi öğretim programında (CDÖP) sosyal politikanın bileşenleri ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının (ASHB) çalışma alanlarıyla ilişkili kazanımlar belirlenmiştir. 2018 CDÖP’de sosyal politikayla ilişkili kazanımların beşeri sistemler ünitesinde yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Doğal sistemler ünitesinde ise sosyal politika ile ilişkilendirilebilecek bir kazanıma yer verilmemiştir. CDÖP’de sosyal politika uygulamalarına, sosyal politikanın küresel ve yerel araçlarına, sosyal politikacıların üçüncü kuşak olarak adlandırdığı çevre sorunlarına yer verilmiştir. CDÖP’de doğrudan ASHB’nin faaliyet alanında olan sosyal politika konuları da bulunmaktadır. Bu kazanımlar sosyal içerme ve toplumsal uyum kapsamında özellikle kadın, göçmenler ve kültürler arası iletişim konularında ön plana çıkmıştır. Bu yönüyle 2018 CDÖP devlete ait sosyal politika tedbirlerinin açıkça yer aldığı ilk program olma özelliği taşımaktadır. Öğretmenlere; öğrenme ortamını, söz konusu kazanımları ve uyarıları dikkate alarak öğrencilerde farkındalık oluşturmaya yönelik olarak dersleri planlamaları önerilir.
This study aims to evaluate the learning outcomes of the geography curriculum (9-12th grade), which has been implemented in secondary education since 2018, in terms of social policy. The document analysis method, one of the qualitative research methods, was used in the study. In the 2018 geography curriculum (GC), learning outcomes related to the components of social policy and the working areas of the Ministry of Family and Social Services (MoFSS) were identified. In the 2018 GC, it was determined that the learning outcomes related to social policy were mostly in the human systems unit. In the natural systems unit, no learning outcome could be associated with social policy. Social policy practices, global and local instruments of social policy, and environmental problems, which social policymakers call the third generation, were included in the GC. Social policy that are directly within the scope of the MoFSS were found. Outcomes fall within the scope of social inclusion and social cohesion. These issues are prominent in the areas of women, migrants and intercultural communication. In this respect, the GC (2018) is the first program to explicitly include state social policy measures. Teachers are advised to shape learning environments by taking these learning outcomes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Politika (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 34 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)