Diyanet İşleri Başkanlığı Kur’an Kursları Öğretim Programı (4-6 Yaş Grubu), ilk olarak 2013-2014 yılında Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından hazırlanmış ve uygulanmıştır. Kur’an Kursları Öğretim Programı (4-6 Yaş Grubu), yapılan çalışmalar doğrultusunda uzmanların katıldığı bir komisyonun çalışmaları ile program 2018 ve 2022 yıllarında güncellenmiştir. Bu çalışmada, ilk olarak erken çocukluk döneminin gelişim dönemlerine yer verilmiş daha sonra 2018 ve 2022 yıllarında güncellenen Kur’an Kursları Öğretim Programları (4-6 Yaş Grubu)’nın ünite tanıtımları yapılmıştır. Daha sonra her iki programın da ünite kazanımları Bloom taksonomisine göre sınıflandırılmış; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlara ne kadar yer verildiği tespit edilmiş ve sayısal olarak hesaplanmış, kazanımların erken çocukluk döneminin gelişim özelliklerine uygun olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Yöntem olarak nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi uygulanmıştır. Literatürde 2018 ve 2022 yıllarındaki programları karşılaştırmalı olarak ele alınan bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Her iki programdaki kursa uyum süresi, Kur’an Öğretimi çalışmanın kapsamı dışındadır. 2022 programında kazanımları yer almadığı için Beslenme ve Temizlik Alanına da yer verilememiştir. Sonuç olarak 2018 programında en çok kazanımın duyuşsal alanda, en az kazanımın psikomotor alanda olduğu, 2022 programında ise en çok kazanımın bilişsel alanda en az kazanımın psikomotor alanda olduğu ve her iki programda da çoğu kazanımın alt basamaklar için yazıldığı, programların genel olarak 4-6 yaş grubu çocukların gelişim özelliklerine uygun olduğu kanaatine varılmıştır.
Din Eğitimi Kur’an Kursları Öğretim Programı 4-6 yaş grubu Bloom Taksonomisi Erdek Çocukluk Dönemi
The Curriculum for Qur'an Courses (4-6 Age Group) was first prepared and implemented by the Presidency of Religious Affairs in 2013-2014. The Qur'an Courses Curriculum (4-6 Age Group) was updated in 2018 and 2022 with the work of a commission of experts in line with the studies carried out. In this study, firstly, the developmental periods of the early childhood period were included, and then the unit introductions of the Qur'an Courses Curricula (4-6 Age Group) updated in 2018 and 2022 were made. Then, the unit achievements of both programs were classified according to Bloom's taxonomy; it was determined how much cognitive, affective and psychomotor areas were included and calculated numerically, and it was tried to determine whether the achievements were suitable for the developmental characteristics of the early childhood period. Content analysis, one of the qualitative research methods, was applied as a method. There is no study in the literature that compares the programs in 2018 and 2022. The course adaptation period in both programs and Qur'an Teaching are outside the scope of the study. In the 2022 program, the Nutrition and Cleaning Area could not be included because there were no achievements. As a result, it was concluded that in the 2018 program, the most achievements were in the affective domain and the least in the psychomotor domain, while in the 2022 program, the most achievements were in the cognitive domain and the least in the psychomotor domain, and in both programs, most of the achievements were written for the lower steps, and the programs were generally suitable for the developmental characteristics of children aged 4-6.
Religious Education Qur'an Course curriculum 4-6 age group early childhood education Bloom's Taxonomy
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Religious Studies (Other) |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | June 24, 2025 |
| Publication Date | June 30, 2025 |
| Submission Date | February 10, 2025 |
| Acceptance Date | March 20, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 9 |