Gurultu, insant rahatstz edici duygular uyandiran ve ins an organizmastnda
hasar yapabilen karmasik yaptlt bir ses olayi olup, istenmeyen
yer ve zamanda olusan rahatstz edici ses olarak tantmlanabilir. Bu
sebeple gurultu kirliligi, insan sagligl icin cesitli yonlerden bir risk olusturan
cevre sorunlartndan birisidir. Ulkemizde son ytllarda motorlu arac
saytstntn htzla artmasi nedeniyle kent ici ve kentler arast karayollartnda
trajik kaynakli giiriiltii kirlilig! buralarda yasayanlarda fizyolojik; patolojik;
psikolojik ve performans bozukluklartna sebep olmaktadtr.
Bugune kadar yurutulen giirultu kirliligi arastirmalanndan, t;:evre
gurultusi: icinde trajik gurultusunun onemli nispette oldugu ve trcfik
hacmine bagl: olarak gurultu duzeyinin farklt ozellikler gosterdigi anlastlmtsttr.
Dusuk hacimdeki trajikte gurulti: seviyesi az, buna karstltk trajik
hacmindeki arttsa bagl: olarak gurultu duzeyinde artts oldugu, ancak trajik
aktsi en yuksek kapasiteye yaklasirken, akts htztntn yavaslamasi sebebiyle
gurultu diizeyinde de azalmantn oldugu gorulmektedir.
Kent ici ve kentler arast karayolu ulastmtnda t;:evregiirultusiiniin
onlenmesi dogrudan yo/un konumuna ve gelisimine baglt olmast
sebebiyle karayollartntn planlama asamastnda gereken duyarltltgtn
gosterilerek en uygun guzergdh ve gerekli onlemlerin uygulanmast en
dogru ve ekonomik cozum olmaktadir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Issue: 001 |
HAZİRAN 2020'den itibaren Journal of Scientific Reports-A adı altında ingilizce olarak yayın hayatına devam edecektir.