Market
raflarında bulunan ambalajlar reklam ve pazarlama sektöründe iletişimin en
önemli olduğu mecralardan biridir. Ambalaj, ürünü dış etkilerden koruma, taşıma
ve depolama gibi başlıca görevleri dışında tasarımı ile tüketiciyle iletişim
kurma misyonuna da sahiptir. Taşıdığı ürün hakkındaki gerekli bilgileri kısa
sürede etkili biçimde anlatmasının yanı sıra üretici firmanın temsilcisi,
sözcüsü ve görünen yüzüdür. Sayısız ürünün raflarda sergilendiği günümüz
rekabet ortamında ambalaj tasarımı, diğerlerinden farklılaşarak tüketiciyi ikna
etmek zorundadır. Bu noktada ikna sürecinin başarılı sonuçlanabilmesi tasarım
öğelerinin hedef birey için doğru kullanılmasını gerektirmektedir. Bu
çalışmada, piyasada bulunan 29 adet su şişesi tasarımı hedef kitleye yönelik olarak
renk, form ve illüstrasyon gibi özelliklerine göre incelenmiştir. Sonuç olarak bu
özelliklerin tüketicilerin yaş, gelir seviyesi gibi özellikleri ve yaptıkları
aktivite türlerine göre şekillendiği, ayrıca günlük trendlere yönelik olarak da
farklılıklar gösterdiği ortaya koyulmuştur. Böylece kullanıcı özelliklerine göre
tasarlanmış ambalajların pazarlamadaki öneminin vurgulanması
amaçlanmıştır.
Packaging on the
market shelves is one of the most important channels of communication in the
advertising and marketing sector. Packaging has
the mission of communicating with the consumer by the design, besides
protecting from external influences, transportation and storage. It is a communication tool which expressesthe necessary
information about the product in a short way and it is a representative,
spokesman and face of the brand. In today's competitive era where countless
products are exhibited on the shelf, packaging design has to convince the
consumer by differentiating from others. At this point successful completion of
the persuasion process requires the
design elements to be used correctly for the target group. In this study, 29
water bottle designs on the market are examined according to the
characteristics such as color, form and illustration oriented the target group.
As a result, it is revealed that these characteristics are different from each
other according to the age, the income of the consumer and the types of
activities they do, besides daily trends. Thus, it is aimed to emphasize the
importance of designing user oriented packaging in marketing.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 57 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.