Bürokrasi
üzerine yapılan değerlendirmelerde demokrasi ve temsile ilişkin konular önemli
bir yer tutmaktadır. Bürokrasi ve demokrasi genellikle belirli bir karşıtlık
temelinde düşünülmekte ve bürokratik işleyişe dair sorunlar bu karşıtlık varsayımıyla
değerlendirilmektedir. II. Dünya Savaşı sonrasında bürokrasi ve demokrasi
tartışması kapsamlı araştırma ve değerlendirmelere konu olmuştur. Demokrasi,
özellikle temsil boyutuyla, bürokrasi için de temel ölçüt olarak düşünülmeye
başlamıştır. Bürokrasinin demokrasi çerçevesinde yeniden ele alındığı bu süreçte
öne çıkan yaklaşımlardan birisi de Temsili Bürokrasi Yaklaşımı’dır. Yaklaşım,
çeşitli toplumsal grupların bürokrasi içinde temsil edilmesi yoluyla toplumsal
sorunların çözülmesini temel almaktadır. Bu çalışmada Temsili Bürokrasi
Yaklaşımı’nın bürokraside temsil konusu üzerine getirdiği çözüm önerileri ve
bunların sınırları ele alınacaktır.
Issues related to democracy and representation play a critical role in
the evaluations made on bureaucracy. Bureaucracy and democracy are generally
thought on the basis of a certain opposition, and problems of bureaucratic
processes are assessed by this assumption. After World War II, the debate on
bureaucracy and democracy became the subject of extensive research and
evaluation. Democracy began to be seen as the main criteria for bureaucracy, in
particular with the dimension of representation. One of the prominent
approaches in this period in which bureaucracy is reconsidered within the
framework of democracy was the Theory of Representative Bureaucracy. The theory
is based on solving social problems through the representation of various
social groups in the bureaucracy. In this study, the suggestions of Representative
Bureaucracy on representation in bureaucracy and limitations of the theory will
be discussed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 59 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.