BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Year 2006, Issue: 15, - , 20.06.2015

Abstract

In this research it is aimed to determine the relation among qualifications of students participated in special ability exams made for entering fine arts programmes by universities and scores forming the basis of selections and their success. In the research, survey model has been used and research-data has been obtained from 315 students who applied to Special Skills Exam organized by Dumlupinar University Fine Arts Faculty in 2004-2005 education term and 60 students who passed the exam. In conclusion, it has been defined that; the students whose OSS scores were high passed the exam despite of low points on Special Skills Exam. Also; it has been found that while there is a negative and moderate relation between OSS Scores and the students’ successes in applied lessons, there is a positive and low relation between Special Skills Exam score and the students’ successes in applied lessons

References

  • Artut, Kazım (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 1. Baskı. İstanbul: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Şener (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çilenti, Kamuran (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Kadıoğlu matbaası.
  • Dumanoğlu, Selçuk (2004). “Resim Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavlarına Yönelik Öğretim Elemanları Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Gençaydın, Zafer (2002). “Sanat Eğitimcisi Yetiştirmede G.E.E. Resim Bölümünün Yeri ve Önemi” Sanat Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Gökbulut, Nur (2004). “Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir-Ağrı- Erzincan Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Resim-İş ve Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Örneğinde Özel Yetenek Sınavı Puanlarının Değerlendirilmesi” Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Karasar, Niyazi (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu (2005). Ankara
  • Yolcu, Enver (2004). “Özel Yetenek Sınavlarının Resim Yeteneğini Ölçmedeki Niteliği”. Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Uçan, Ali (2002). “Türkiye’de Çağdaş Sanat Eğitiminde Öğretmen Yetiştirme Süreci ve Başlıca Yapılanmalar” Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.

ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Year 2006, Issue: 15, - , 20.06.2015

Abstract

Bu araştırmada, üniversitelerin güzel sanatlar eğitimi programlarına giriş için yapılan özel yetenek sınavlarına katılan öğrencilerin niteliklerinin ve öğrencilerin seçime temel oluşturan puanları ile başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini 2004–2005 öğretim yılında Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yetenek sınavına başvuran 315 öğrenci ile programa giren60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, ÖSS puanı yüksek olan öğrencilerin yetenek sınavı puanları düşük olmasına rağmen sınavı kazandıkları belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin ÖSS puanları ile uygulamalı derslerdeki başarıları arasında negatif ve orta düzeyde; yetenek sınavı puanları ile uygulamalı derslerdeki başarıları arasında pozitif ve düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur

References

  • Artut, Kazım (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 1. Baskı. İstanbul: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Şener (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çilenti, Kamuran (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Kadıoğlu matbaası.
  • Dumanoğlu, Selçuk (2004). “Resim Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavlarına Yönelik Öğretim Elemanları Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Gençaydın, Zafer (2002). “Sanat Eğitimcisi Yetiştirmede G.E.E. Resim Bölümünün Yeri ve Önemi” Sanat Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Gökbulut, Nur (2004). “Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir-Ağrı- Erzincan Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Resim-İş ve Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Örneğinde Özel Yetenek Sınavı Puanlarının Değerlendirilmesi” Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Karasar, Niyazi (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu (2005). Ankara
  • Yolcu, Enver (2004). “Özel Yetenek Sınavlarının Resim Yeteneğini Ölçmedeki Niteliği”. Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Uçan, Ali (2002). “Türkiye’de Çağdaş Sanat Eğitiminde Öğretmen Yetiştirme Süreci ve Başlıca Yapılanmalar” Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Lale Altınkurt This is me

Publication Date June 20, 2015
Published in Issue Year 2006 Issue: 15

Cite

APA Altınkurt, L. (2015). ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(15).
AMA Altınkurt L. ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2015;(15).
Chicago Altınkurt, Lale. “ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 15 (June 2015).
EndNote Altınkurt L (June 1, 2015) ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15
IEEE L. Altınkurt, “ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 15, June 2015.
ISNAD Altınkurt, Lale. “ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15 (June 2015).
JAMA Altınkurt L. ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Altınkurt, Lale. “ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 15, 2015.
Vancouver Altınkurt L. ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(15).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.