The aim of this study is to analyse some variables regarding mathematics anxiety of 5th grade students in primary schools. For this purpose, 510 5th grade students who study in rural areas and city centre of Afyonkarahisar attended the research. The Mathematics Anxiety Scale for Primary School Students was used as data gathering tool. To analyse the data, independent samples t-test and Pearson Product-Moment Correlation Coefficient analysis were used. Results indicate that the mathematics anxiety of 5th grade students in primary school depends on the location in which education was received, gender, interest to mathematics lesson and teacher. There are significantly low relations: in favour of the students who study in the city centre comparing the students who study in rural areas, in favour of female students comparing male students, in favour of the students who stated they like mathematics comparing the students who states they don’t like, in favour of the students who are satisfied with their teachers comparing the students who are not satisfied with their teachers, in favour of the students who don’t perceive marks threat from teachers comparing the students who perceive marks threat from teachers. Moreover, it was seen that there are medium level, negative and significant relations between mathematics anxiety of students and their academic success, attitudes towards mathematics lesson
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının ilişkili olduğu bazı değişkenleri incelemektir. Bu amaçla Afyonkarahisar il merkezi ve kırsalında öğrenim gören 510 ilköğretim 5. Sınıf öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Veri toplama aracı olarak İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t-testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayı Analizi kullanılmıştır. Sonuçlar; ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarında öğrenim görülen yerleşkenin, cinsiyetin, matematik dersine karşı duyulan ilginin ve öğretmenin etkili olduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda; a) Şehirde öğrenim gören öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin kırsal bölgede öğrenim görenlerinkine göre anlamlı düzeyde düşük olduğu, b) Kız öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin erkek öğrencilerinkine göre anlamlı düzeyde düşük olduğu, c) Matematiği sevdiğini ifade eden öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin matematiği sevmediğini ifade eden öğrencilerinkine göre anlamlı düzeyde düşük olduğu, d) Öğretmeninden memnun olduğunu ifade eden öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin öğretmeninden memnun olmadığını ifade eden öğrencilerinkine göre anlamlı düzeyde düşük olduğu, e) Öğretmeninden not tehdidi algılamadığını ifade eden öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin öğretmeninden not tehdidi algıladığını ifade eden öğrencilerinkine göre anlamlı düzeyde düşük olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırma sonucunda öğrencilerin matematik kaygısı ile akademik başarıları ve matematik dersine yönelik tutumları arasında orta düzeyde, negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 34 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.