BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ

Year 2013, Issue: 38, - , 01.06.2013

Abstract

Küreselleşen dünyada, özellikle bu bilgi çağında teknolojiyi kullanmak bir ayrıcalık değil, zorunluluk olmuştur. Bu doğrultuda birey nitelikleri de değişmiştir. Bu yüzden öğretmenlerin bilgi toplumu bireylerini yetiştirebilmeleri için derslerini teknolojiyi ile bütünleştirmeleri beklenmektedir. Bilgisayar, eğitim ortamlarında sıklıkla kullanılan bireysel öğrenmeyi üst düzeyde destekleyen bir araç konumunu almıştır. Bu nedenle öğretimlerde bilgisayar desteği ile öğrenmelerin etkinliği ve etkililiği artmaktadır. Bu araştırmada sınıflarında dersleri bilgisayar desteği ile yürüten ve yürütmeyen öğretmenlerin öğrencilerinin başarı düzeyleri deneysel olarak karşılaştırılmış ve var olan farklılıkla birlikte bilgisayar kullanımına işaret edilmeye çalışılmıştır

References

  • BAŞARAN, İ.E. (1982). Eğitime Giriş, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • BİNBAŞIOĞLU, C. (1990). Eğitim Psikolojisi, İstanbul: Binbaşıoğlu Yayınevi.
  • BISHOP, S. (1997). Kişisel Güveni Geliştirmek. İstanbul: Rota Yayınları.
  • BLOOM, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev. D. Ali Özçelik. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • CASSON, H.N. (1998). Zorluklarla Mücadele. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • DE BONO, E. (1997). Altı Şapkalı Düşünme Tekniği. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • DORNAN, J. (1997). Başarı İçin Stratejiler. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • ERDEN, M. (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Alkım Yayıncılık.
  • GÜNGÖR, V. (1993). Aktif Öğrenme Yöntemleri. Amsterdam: Turks Academisch Genootschap Birliği Yayınları.
  • HOLT, J. (1991). How Children Learn, How Children Fail. G.Britain: Light House Books. G. Britain.
  • ÖZDEN, Y. (1998). Öğrenme Öğretme, Ankara: Pegem Yayınları.
  • ULUĞ, F. (1993). Okulda Başarı, Ankara: Remzi Kitabevi.

İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ

Year 2013, Issue: 38, - , 01.06.2013

Abstract

In globalizing world, especially in this information age, using technology is a must not a privilege. Accordingly, individual qualifications have been changed, thus teachers are expected to use technology in their lessons so as to educate their students. Computers have already been the tool used to support the students do individual learning in education in the best way. This,learning by using computers has been more effective and efficient.In this study,the success of the students taught by the teachers using computers and of the others taught by the teachers not using computers in class is compared and using computer in education is proved in a positive way

References

  • BAŞARAN, İ.E. (1982). Eğitime Giriş, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • BİNBAŞIOĞLU, C. (1990). Eğitim Psikolojisi, İstanbul: Binbaşıoğlu Yayınevi.
  • BISHOP, S. (1997). Kişisel Güveni Geliştirmek. İstanbul: Rota Yayınları.
  • BLOOM, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev. D. Ali Özçelik. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • CASSON, H.N. (1998). Zorluklarla Mücadele. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • DE BONO, E. (1997). Altı Şapkalı Düşünme Tekniği. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • DORNAN, J. (1997). Başarı İçin Stratejiler. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • ERDEN, M. (1998). Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Alkım Yayıncılık.
  • GÜNGÖR, V. (1993). Aktif Öğrenme Yöntemleri. Amsterdam: Turks Academisch Genootschap Birliği Yayınları.
  • HOLT, J. (1991). How Children Learn, How Children Fail. G.Britain: Light House Books. G. Britain.
  • ÖZDEN, Y. (1998). Öğrenme Öğretme, Ankara: Pegem Yayınları.
  • ULUĞ, F. (1993). Okulda Başarı, Ankara: Remzi Kitabevi.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emine Özel This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 38

Cite

APA Özel, E. (2013). İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(38).
AMA Özel E. İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2013;(38).
Chicago Özel, Emine. “İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 38 (June 2013).
EndNote Özel E (June 1, 2013) İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 38
IEEE E. Özel, “İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 38, June 2013.
ISNAD Özel, Emine. “İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 38 (June 2013).
JAMA Özel E. İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013.
MLA Özel, Emine. “İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 38, 2013.
Vancouver Özel E. İLKÖĞRETİM I. KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMELERİNİN BAŞARIYA ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013(38).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.