Along with a visonary outlook on the future of the country with the risks taken by himself coupled with a passion to transform Turkey as one of the leading countries for the XXIth . Century, Turgut Özal has been a passionate transformatory leader as a servant to his country devoted to the making of open economy and open society while undertaking structural reforms, democratization and empowerment of civilian initiatives. It becomes more than substantial to understand what and what not Özal has accomplished to be able to foresee the future of Turkey. Messages of Özal such as ‘We have surpassed into a new age” and “XXIth centrury shall be the century of Turks” along “Turkey: the model country” have boosted the confidence of millions of Turkish people with a sense of optimisim for the future. This work shall elucidate and elaborate on the transformatory leader of Turgut Özal who has been able to do a perfect reading of the Zeitgeist and Turkey’s problems
Turgut Özal, yaptıklarıyla, aldığı risklerle Türk siyasal yaşamında görülmedik düzeyde geleceğe odaklanmış ve Türkiye’yi 21. yüzyılın lider ülkeleri arasına katmayı tutku haline dönüştürmüş; Türkiye’nin özgürleşmesi, demokratikleşmesi ve sivilleşmesi yönünde yapısal dönüşümler gerçekleştirirken açık ekonomi ve açık toplumu inşa konusunda geniş bir vizyonu olan, sıra dışı, kendisini milletinin hizmetkârı olarak gören son derece tutkulu bir dönüşümcü liderdir. Türkiye’nin geleceğini görebilmek için Özal’ın yaptıklarını ve yapamadıklarını iyi anlamak gerekiyor. Özal, “Çağ atlıyoruz”, “dünyanın model ülkesi” olduk, “21. asır Türklerin asrı olacaktır” şeklindeki mesajlarıyla Türk milletine müthiş bir güven duygusu, umut ve geleceğe yönelik iyimserlik aşılamıştır. Bu çalışmada, Türkiye’nin sorunlarını ve zamanın ruhunu doğru okuyan bir dönüşümcü lider olarak Özal incelenmektir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 42 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.