BibTex RIS Cite

3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA

Year 2015, Issue: 43, 0 - 0, 20.06.2015

Abstract

This research, is aimed at detecting the relationship between the learning organizational culture and organizational commitment levels of the employees working in the “Public Institution” and determining the relationship between the variables.For this purpose, determining the level of employees’ the learning organizational culture and organizational commitment and detecting the effect of their learning organizational culture on their organizational commitment take part as the aim of the study. The research includes Revenue Office of Usak. 101 public employees participate in the research. In this study, a questionnaire method is utilized as a data collection technique. The questionnaire form consists of three parts.In the first section; “Personal Information Form” is used in order to determine the demograpihic of health care employees that make up the sample, in the second section; “The Learning Organizational Culture Scale” is used in order to determine the level of their learning organizational culture and in the third part; “Organizational commitment Scale (Organizational commitment QuestionareOCQ)” is used in order to determine the level of their organizational commitment. Frequency and percentage, reliability, item total and principal component analysis, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) measure of sampling adequacy, Barlett’s test of sphericity and regression analysis in order to determine the effects of independent variable and its dimensions on the dependent variable are performed to the obtained data using by SPSS 18.0 software package. Results obtained from data are evaluated in % 90 confidence interval, p<0,10 significance level

References

  • Akgün, A. E., Keskin H. ve Günsel A. (2009). Bilgi Yönetimi Ve Öğrenen Örgütler. Eflatun Yayınevi Yayınları, Ankara.
  • Allen, N. J. ve Meyer, J. P. (1990). Organizational Commitment: Evidence Of Career Stage Effects. Journal Of Business Research, 26(1), 46-91.
  • Allen, N. J. ve Meyer, J. P. (1990). The Measurement And Antecedents Of Affective, Continuance And Normative Commitment
  • To The Organization. Journal Of Occupational Psychology, 63, 1-18. Awamleh, N.A.H.K. (1996). Organizational Commitment Of Civil Service Managers İn Jordon: A Field Study. Journal Of
  • Managment Development, 15(5). 65-74. Bakan, İ. (2011). Çağdaş Yönetim Yaklaşımları ve İlkeler, Kavramlar, Yaklaşımlar. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Balay, R. (2000). Yönetici Ve Öğretmenlerde Örgütsel Bağlılık. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Bayer, Merve ve Ozan Ç. Şive (1996). Yeni Yaklaşımlar-Öğrenen Organizasyonlar. Human Resources, Kasım, 20-25.
  • Bayraktaroğlu, S. (2000). Bir Öğrenen Örgüt Uygulaması. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yay, 6, 71
  • Bayraktaroğlu, S. ve Kutanis, R.Ö. (2002). Öğrenen Kamu Örgütlerine Doğru. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 51
  • Bayram, L. (2005). Yönetimde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel Bağlılık. Sayıştay Dergisi, 59, 128-136.
  • Bedük, A. (2005). Modern Yönetim Teknikleri. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Brown, A. D. (1995). Organizational Culture. Pitman Publishing.
  • Buchanan II, B. (1974). Building Organizational Commitment: The Socialization Of Managers In Work Organizations.
  • Administrative Science Quarterly, 19(4), 533-546. Chen, Z. X. Ve Francesco, A. M. (2003). The Relationship Between The Three Components Of Commitment And Employee
  • Preformance In China. Journal Of Vacation Behavior.62(3), 490-516. Dinçer, Ö. (1992). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Dixon, Nancy M. (1999). Organizational Learning Cycle: How We Can Learn Collectively. Gower Publishing Limited, Abingdon, Oxon.
  • Dodgson, Mark (1993). Organizational Learning: A Review of Some Literatures. Organization Studies, 14(3), 376.
  • Erigüç, G. ve Balçık, P. Y. (2007). Öğrenen Örgüt Ve Hemşirelerin Değerlendirmelerine Yönelik Bir Uygulama. Hacettepe
  • Sağlık İdaresi Dergisi, 10(1), 75-106. Fiol, C. M. ve Lyles, M. A. (1985). Organizational Learning. Academy Of Managment Review, 10(4), 803-813.
  • Garvin,D. A.(1993). Building A Learning Organization. Harward Business Review. 71(4),78-91.
  • Gilbert, J. A. & Tang, T. L. (1998). An Examination Of Organizational Trust Antecedents. Public Personnel Management, 27 (3), 321-338.
  • Gül, H. (2002). Örgütsel Bağlılık Yaklaşımlarının Mukayesesi Ve Değerlendirilmesi. Ege Üniversitesi Ekonomi, İşletme,
  • Uluslararası İlişkiler Ve Siyaset Bilimleri Dergisi, 2 (1), 37-55. Gül, H. (2003). Davranışsal Bağlılık Yaklaşımı Ve Değerlendirmesi. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 10(1), 73-83.
  • İbicioğlu, H. (2000). Örgütsel Bağlılıkta Paradikmatik Uyumun Değeri. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler
  • Fakültesi Dergisi, 15(1), 13-22. İnce, M. ve Gül, H. (2005). Yönetimde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel Bağlılık. İstanbul: Çizgi Kitabevi.
  • Kanter, R. M. (1968). Commitment And Social Organizations: A Study Of Commitment Mechanisms In Utopian Communities.
  • American Sociological Review, 33(4), 499-517. Koç, Umut (2009). Örgütsel Öğrenme: Tanımı, Yakın Terimler Arasındaki Kavramsal ayrımlar ve Davranışsal Yaklaşımlar.
  • Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 11(1), 207-212. Koçel, T. (2011). İşletme Yöneticiliği. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Köse, S., Tetik, S., Ercan, C. (2001). Örgüt Kültürünü Oluşturan Faktörler. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 6(1), 219-242.
  • Mcdonald, D. J. ve Makin, P. J. (2000). The Psyclogical Contract, Organizational Commitment And Job Satisfaction Of
  • Temporary Staff. Leadership & Organization Development Journal, 21(2), 84-91. Mcgee C. W. ve Ford, R. C. (1987). Two (Or More?) Diamations Of Organizational Commitment: Reexamination Of The Affective And Continuance Commitment Scales. Journal Of Applied Psychology, 72(4), 638-642.
  • McGill, M.E. and Slocum, J.W. (1993). Unlearning the Organization. Organizational Dynamics, 22, 67–79.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Kuşci, E. (2012). Yönetici Ve Öğretmenlerin Algılarına Göre İlköğretim Okullarında Örgütsel Öğrenme.
  • Elementary Education Online, 11(3), 748- 761. Meyer, J. P. ve Allen, N. J. (1991). A Three Component Conceptualization Of Organizational Commitment. Human Resources
  • Managment Review, 1(1), 61-89. Meyer, J. P., Allen, N. J. ve Smith, C. A. (1993). Commitment To Organizations And Occupations: Extension And Test Of
  • Three- Component Conceptualization. Journal Of Appilied Psycology, 78(4), 538-552. Meyer, J. P., Stanley, D. J., Herscovitch, L. ve Topolnytsky, L. (2002). Affective Contuniance, And Normative Commitment To
  • The Organization: A Meta- Analysis Of Antecedents, Correlates And Consequences. Journal Of Vacational Behavior, 61(1), 20- Mowday, R. T., Porter, L. W., & Steers, R. M. (1982). Employee-Organization Linkages: The Psychology Of Commitment
  • Absenteeism And Turnover. Academic Pres, New York. O’reilly III, C. ve Chatman, J. (1986). Organizational Commitment And Psychological Attachment: Tree Effects Of Compliance,
  • Identification, And Internalization On Prosocial Behavior. Journal Of Applied Pschology, 71(3), 492-499. Öneren, M. (2008). İşletmelerde Öğrenen Örgütler Yaklaşımı. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 163- 178.
  • Özdayı, N. Ç. ve Özcan, Ş. (2005). Teftiş Sürecindeki Geri Bildirimlere Göre Teftişin Öğrenen Örgüt Kültürüne Katkılarının
  • Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Derneği Eğitim Ve Bilim Dergisi, 30(136), 39-51. Özgen, H., Kılıç K. C. ve Karademir B. (2004). Öğrenmenin Kurumsallaşmasında Toplam Kalite Yönetimi Yaklaşımı. Çukurova
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 175-188. Özutku, H. (2008). Örgüte Duygusal, Devamlılık Ve Normatif Bağlılık İle İş Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
  • İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, (37) 2, 79-97. Penley, L. E. Ve Gloud, S. (1988). Etzioni’s Model Of Organizational İnvolment: A Perspective For Understanding Commitment
  • To Organizations. Journal Of Organizational Behavior, 9(1), 43-59. Probst, Gilbert- Büchel, Bettina S. T.‚ (1997). Organizational Learning The Competitive Advantage of The Future. Prentice Hall, London.
  • Sargut, A.S. (2001). Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim. İmge Kitapevi, Ankara.
  • Sheldon, M. E. (1971). Investments And Involments As Mechanizms Producing Commitment To The Organization.
  • Administrative Science Quarterly. 16(2), 143-150. Slater, S. F. ve Narver, J. C. (1995). Orientation And Learning Organization. Journal Of Marketing, 59 (3), 63-74.
  • Türk, M. S. (2007). Örgüt Kültürü ve İş Tatmini. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Wierner, Y. (1982). Commitment Organizations A Normative View. The Academy Of Managment Review. 7(3), 418-428.
  • Yalçın, B. Ve Ay, C. (2011). Bilgi Toplumunda Öğrenen Örgütler Ve Liderlik Süreci Bağlamında Bir Örnek Olay Çalışması.
  • Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 15-36. Yazıcı, S. (2001). Öğrenen Organizasyonlar. Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Yılmaz, Malik (2011). Bilgi Yönetimi ve Örgütsel Öğrenme İlişkisi: Kavramsal Bir Yaklaşım, Atatürk Üniversitesi, Türkiyat
  • Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED], Erzurum, 46, 320-323. (http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd8/sbd-8-09.pdf). (http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/fall2007/sb5002/sb5002-11-regresyon-analizi.pdf).

3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA

Year 2015, Issue: 43, 0 - 0, 20.06.2015

Abstract

Bu çalışma, “Kamu kurumlarında çalışan personelin öğrenen örgüt kültürü ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesine ve değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesine” yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda çalışanların; öğrenen örgüt kültürü ve örgütsel bağlılık düzeylerinin belirlenmesi ve öğrenen örgüt kültürlerinin örgütsel bağlılıklarına olan etkisinin tespit edilmesi çalışmanın amaçları arasında yer almaktadır. Araştırma Uşak Defterdarlığını kapsamaktadır. Araştırmaya 101 kamu çalışanı katılmıştır. Araştırmada, veri toplama yöntemi olarak üç boyuttan oluşan; kamu çalışanlarının demografik özelliklerinin belirlenmesine yönelik bilgi formu, öğrenen örgüt kültürü düzeylerinin belirlenmesine yönelik Watkins ve Marsick tarafından geliştirilen “Öğrenen Örgüt Boyutları Ölçeği” ve örgütsel bağlılık düzeylerinin belirlenmesi yönelik Allen ve Meyer tarafından geliştirilen “Örgütsel Bağlılık Ölçeği (OCQ)” kullanılmıştır. Elde edilen verilere, SPSS 18.0 paket programı kullanılarak; frekans ve yüzde değerleri, güvenilirlik, madde ve faktör analizleri, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) Örneklem Yeterliliği Testi, Barlett Küresellik Testi ve bağımsız değişken ve boyutlarının bağımlı değişken üzerindeki etkilerini belirlemek amacı ile regresyon analizi yapılmıştır

References

  • Akgün, A. E., Keskin H. ve Günsel A. (2009). Bilgi Yönetimi Ve Öğrenen Örgütler. Eflatun Yayınevi Yayınları, Ankara.
  • Allen, N. J. ve Meyer, J. P. (1990). Organizational Commitment: Evidence Of Career Stage Effects. Journal Of Business Research, 26(1), 46-91.
  • Allen, N. J. ve Meyer, J. P. (1990). The Measurement And Antecedents Of Affective, Continuance And Normative Commitment
  • To The Organization. Journal Of Occupational Psychology, 63, 1-18. Awamleh, N.A.H.K. (1996). Organizational Commitment Of Civil Service Managers İn Jordon: A Field Study. Journal Of
  • Managment Development, 15(5). 65-74. Bakan, İ. (2011). Çağdaş Yönetim Yaklaşımları ve İlkeler, Kavramlar, Yaklaşımlar. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Balay, R. (2000). Yönetici Ve Öğretmenlerde Örgütsel Bağlılık. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Bayer, Merve ve Ozan Ç. Şive (1996). Yeni Yaklaşımlar-Öğrenen Organizasyonlar. Human Resources, Kasım, 20-25.
  • Bayraktaroğlu, S. (2000). Bir Öğrenen Örgüt Uygulaması. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yay, 6, 71
  • Bayraktaroğlu, S. ve Kutanis, R.Ö. (2002). Öğrenen Kamu Örgütlerine Doğru. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 51
  • Bayram, L. (2005). Yönetimde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel Bağlılık. Sayıştay Dergisi, 59, 128-136.
  • Bedük, A. (2005). Modern Yönetim Teknikleri. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Brown, A. D. (1995). Organizational Culture. Pitman Publishing.
  • Buchanan II, B. (1974). Building Organizational Commitment: The Socialization Of Managers In Work Organizations.
  • Administrative Science Quarterly, 19(4), 533-546. Chen, Z. X. Ve Francesco, A. M. (2003). The Relationship Between The Three Components Of Commitment And Employee
  • Preformance In China. Journal Of Vacation Behavior.62(3), 490-516. Dinçer, Ö. (1992). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Dixon, Nancy M. (1999). Organizational Learning Cycle: How We Can Learn Collectively. Gower Publishing Limited, Abingdon, Oxon.
  • Dodgson, Mark (1993). Organizational Learning: A Review of Some Literatures. Organization Studies, 14(3), 376.
  • Erigüç, G. ve Balçık, P. Y. (2007). Öğrenen Örgüt Ve Hemşirelerin Değerlendirmelerine Yönelik Bir Uygulama. Hacettepe
  • Sağlık İdaresi Dergisi, 10(1), 75-106. Fiol, C. M. ve Lyles, M. A. (1985). Organizational Learning. Academy Of Managment Review, 10(4), 803-813.
  • Garvin,D. A.(1993). Building A Learning Organization. Harward Business Review. 71(4),78-91.
  • Gilbert, J. A. & Tang, T. L. (1998). An Examination Of Organizational Trust Antecedents. Public Personnel Management, 27 (3), 321-338.
  • Gül, H. (2002). Örgütsel Bağlılık Yaklaşımlarının Mukayesesi Ve Değerlendirilmesi. Ege Üniversitesi Ekonomi, İşletme,
  • Uluslararası İlişkiler Ve Siyaset Bilimleri Dergisi, 2 (1), 37-55. Gül, H. (2003). Davranışsal Bağlılık Yaklaşımı Ve Değerlendirmesi. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 10(1), 73-83.
  • İbicioğlu, H. (2000). Örgütsel Bağlılıkta Paradikmatik Uyumun Değeri. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler
  • Fakültesi Dergisi, 15(1), 13-22. İnce, M. ve Gül, H. (2005). Yönetimde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel Bağlılık. İstanbul: Çizgi Kitabevi.
  • Kanter, R. M. (1968). Commitment And Social Organizations: A Study Of Commitment Mechanisms In Utopian Communities.
  • American Sociological Review, 33(4), 499-517. Koç, Umut (2009). Örgütsel Öğrenme: Tanımı, Yakın Terimler Arasındaki Kavramsal ayrımlar ve Davranışsal Yaklaşımlar.
  • Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 11(1), 207-212. Koçel, T. (2011). İşletme Yöneticiliği. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Köse, S., Tetik, S., Ercan, C. (2001). Örgüt Kültürünü Oluşturan Faktörler. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 6(1), 219-242.
  • Mcdonald, D. J. ve Makin, P. J. (2000). The Psyclogical Contract, Organizational Commitment And Job Satisfaction Of
  • Temporary Staff. Leadership & Organization Development Journal, 21(2), 84-91. Mcgee C. W. ve Ford, R. C. (1987). Two (Or More?) Diamations Of Organizational Commitment: Reexamination Of The Affective And Continuance Commitment Scales. Journal Of Applied Psychology, 72(4), 638-642.
  • McGill, M.E. and Slocum, J.W. (1993). Unlearning the Organization. Organizational Dynamics, 22, 67–79.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Kuşci, E. (2012). Yönetici Ve Öğretmenlerin Algılarına Göre İlköğretim Okullarında Örgütsel Öğrenme.
  • Elementary Education Online, 11(3), 748- 761. Meyer, J. P. ve Allen, N. J. (1991). A Three Component Conceptualization Of Organizational Commitment. Human Resources
  • Managment Review, 1(1), 61-89. Meyer, J. P., Allen, N. J. ve Smith, C. A. (1993). Commitment To Organizations And Occupations: Extension And Test Of
  • Three- Component Conceptualization. Journal Of Appilied Psycology, 78(4), 538-552. Meyer, J. P., Stanley, D. J., Herscovitch, L. ve Topolnytsky, L. (2002). Affective Contuniance, And Normative Commitment To
  • The Organization: A Meta- Analysis Of Antecedents, Correlates And Consequences. Journal Of Vacational Behavior, 61(1), 20- Mowday, R. T., Porter, L. W., & Steers, R. M. (1982). Employee-Organization Linkages: The Psychology Of Commitment
  • Absenteeism And Turnover. Academic Pres, New York. O’reilly III, C. ve Chatman, J. (1986). Organizational Commitment And Psychological Attachment: Tree Effects Of Compliance,
  • Identification, And Internalization On Prosocial Behavior. Journal Of Applied Pschology, 71(3), 492-499. Öneren, M. (2008). İşletmelerde Öğrenen Örgütler Yaklaşımı. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 163- 178.
  • Özdayı, N. Ç. ve Özcan, Ş. (2005). Teftiş Sürecindeki Geri Bildirimlere Göre Teftişin Öğrenen Örgüt Kültürüne Katkılarının
  • Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Derneği Eğitim Ve Bilim Dergisi, 30(136), 39-51. Özgen, H., Kılıç K. C. ve Karademir B. (2004). Öğrenmenin Kurumsallaşmasında Toplam Kalite Yönetimi Yaklaşımı. Çukurova
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 175-188. Özutku, H. (2008). Örgüte Duygusal, Devamlılık Ve Normatif Bağlılık İle İş Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
  • İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, (37) 2, 79-97. Penley, L. E. Ve Gloud, S. (1988). Etzioni’s Model Of Organizational İnvolment: A Perspective For Understanding Commitment
  • To Organizations. Journal Of Organizational Behavior, 9(1), 43-59. Probst, Gilbert- Büchel, Bettina S. T.‚ (1997). Organizational Learning The Competitive Advantage of The Future. Prentice Hall, London.
  • Sargut, A.S. (2001). Kültürler Arası Farklılaşma ve Yönetim. İmge Kitapevi, Ankara.
  • Sheldon, M. E. (1971). Investments And Involments As Mechanizms Producing Commitment To The Organization.
  • Administrative Science Quarterly. 16(2), 143-150. Slater, S. F. ve Narver, J. C. (1995). Orientation And Learning Organization. Journal Of Marketing, 59 (3), 63-74.
  • Türk, M. S. (2007). Örgüt Kültürü ve İş Tatmini. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Wierner, Y. (1982). Commitment Organizations A Normative View. The Academy Of Managment Review. 7(3), 418-428.
  • Yalçın, B. Ve Ay, C. (2011). Bilgi Toplumunda Öğrenen Örgütler Ve Liderlik Süreci Bağlamında Bir Örnek Olay Çalışması.
  • Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 15-36. Yazıcı, S. (2001). Öğrenen Organizasyonlar. Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Yılmaz, Malik (2011). Bilgi Yönetimi ve Örgütsel Öğrenme İlişkisi: Kavramsal Bir Yaklaşım, Atatürk Üniversitesi, Türkiyat
  • Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED], Erzurum, 46, 320-323. (http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd8/sbd-8-09.pdf). (http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/fall2007/sb5002/sb5002-11-regresyon-analizi.pdf).
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ramazan Arslan This is me

Kübra Demirci This is me

Publication Date June 20, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 43

Cite

APA Arslan, R., & Demirci, K. (2015). 3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(43).
AMA Arslan R, Demirci K. 3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2015;(43).
Chicago Arslan, Ramazan, and Kübra Demirci. “3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 43 (June 2015).
EndNote Arslan R, Demirci K (June 1, 2015) 3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 43
IEEE R. Arslan and K. Demirci, “3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 43, June 2015.
ISNAD Arslan, Ramazan - Demirci, Kübra. “3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 43 (June 2015).
JAMA Arslan R, Demirci K. 3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Arslan, Ramazan and Kübra Demirci. “3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 43, 2015.
Vancouver Arslan R, Demirci K. 3.ÖRGÜTLERDE ÖĞRENEN ÖRGÜT KÜLTÜRÜNE İLİŞKİN ALGILARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ VE KAMU KURUMUNDA BİR UYGULAMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(43).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.