BibTex RIS Cite

5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI

Year 2015, Issue: 43, 0 - 0, 20.06.2015

Abstract

Nowadays a new integrated world order is occuring. The social responsibility qualification thrived to a must in foundations of non-governmental organization. These foundations have to differenciate themselves from similar ones with the help of the community. For this help, they also need to serve their services under the best conditions. Labels who want to be recognized as a strong label are trying to change their detected image, constructing the characteristics of their label based on favourized values of consumers. A foundation can develop it‘s image with the help of solutions in particular areas it is responsible for and can lift its position through unique service offerings. In this study, a foundation which is being considered as non-governmental organization tries to show its label image with the help of statistics methods. Results show that factors which create a label image consist of honesty, adequacy, diversity, resitance and enthusiasm

References

  • AAKER D. A. (2009). Güçlü Markalar Yaratmak, Çeviren: Erdem DEMİR, İstanbul, Mediacat.
  • AAKER, J. L. (1997). Dimensions of Brand Personality. Journal of Marketing Research, 34.
  • ABAY A. R. (2007). Sivil Toplum ve Demokrasi Baglamında Sivil Dayanısma ve SivilToplum Örgütleri, http://iibf.ogu.edu.tr/kongre/bildiriler/06-04.pdf, 06.12.2007.
  • AK, M. (1998). Firma ve Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, İstanbul, M Group Publication.
  • AKATAY, A. Yelkikalan, N. (2007). Sivil Toplum Kuruluşlarında İnsan Kaynakları Yönetimi, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
  • AKI, E., DEMİRBİLEK, S.(1996). Sosyal ve Kültürel Hayatımızda Vakıflar ve İlgili Mevzuat, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • AKGÜNDÜZ, A. (1988). İslam Hukukunda ve Osmanlı Tatbikatında Vakıf Müessesesi, Osmanlı Araştırma Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • AKUTOĞLU, I.K. (2004). Marka Yönetimi, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • ANDERSON, G. (1990). Fundamentals of educational research. Bristol: The Falmer Press.
  • AR B. İ., (2000). Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MediaCat Kitapları, Kapital Medya
  • ARGENTI, P. A., (1996). Corporate Communication as a Discipline: Toward a Definition, Corporate Communication Quarterly, Vol:10, Ağustos.
  • ATEŞ, İ. (1982). Hayri ve Sosyal Hizmetler Açısından Vakıflar, VD, S.15 VGM Yayınları, Ankara.
  • AYDIN, D., Sağlam, N., Başak, M., Öztürk, M. (1999). Kar Amacı Gütmeyen Sektör Olarak Vakıflar, Anadolu Ünv. Yayınları No :1999-1, Eskişehir.
  • AVCI, M. (2007). Yönetişim Çerçevesinde Sivil Toplum Kuruluşlarının Değişen Rolü Ve Sivil Toplum Kuruluşları Üzerine Bir
  • İnceleme: Isparta İli Örneği, (Yüksek Lisans Tezi). BALOĞLU, Z. (1996). The Foundations of Turkey, Tüsev Yayınları, İstanbul.
  • BAŞÇI V. (2007). Bir Medeniyet Kurumu Olarak Vakıflar Ve Sosyal Hizmet Kurumları.
  • BERKMAN, W. H. ve GİLSON C, (1987). Advertising Concept and Strategies, Random House.
  • BOSNJAK, M., BOCHMANN, V. ve HUFSCHMİDT, T. (2007). Dimensions of Brand Personality Attributions: A Person
  • Centric Approach In The German Cultural Context. Social Behavior and Personality. CAPRARA, G. V., BARBARANELLI, C. ve GUIDO, G. (2001). Brand Personality: How to Make The Metaphor Fit? Journal of
  • Economic Psychology, 22. CERİT, Y. 2006, Educational Administration: Theory and Practice, Issue 47, pp: 343-365 Kuram ve Uygulamada Eğitim
  • Yönetimi, Sayı 47, Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. D’ASTOUS, A., LÉVESQUE, M. (2003). A Scale For Measuring Store Personality. Psychology & Marketing, 20.
  • DEMİRKAYA, H., Çakırberzah, M. (2006). Stratejik Yönetim ve Manipülasyon Aracı Olarak Sivil Toplum Kuruluşları, III.
  • Uluslararası STK’lar Kongresi, Çanakkale. DİNÇER, M. (1998). İş yaşamında ve Özel Yaşamda Kişisel İmaj, İstanbul, Alfa Yayınları.
  • DOĞANLI, B. (2010). Bir Sivil Toplum Kuruluşu Olarak Vakıflar ve Marka İmajı, VII. Uluslar arası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi.
  • DOYLE, P. (2003). Değer Temelli Pazarlama, Çev: Gülfidan Barış, İstanbul, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
  • ERDOĞAN Z. B., DEVELİOĞLU K., GÖNÜLLÜOĞLU S. (2006).Kurumsal İmajın Şirketin Farklı Paydaşları, Tarafından
  • Algılanışı Üzerine Bir Araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı 15 Ağustos EROL, M. (2007). Sivil Toplum Kuruluşlarından (STK) Vakıflar Ve Vakıflarda Muhasebe Kayıt Sistemi, KMU İİBF Dergisi AralıK.
  • ERŞAHİN, S. (2003). Vakıf Düşüncesini Doğuran Temel Dinamikler Üzerine, Vakıf Medeniyeti Sempozyum Kitabı, Vakıflar
  • Genel Müdürlüğü, Ankara. ESCALAS, J. E. ve BETTMAN, J. R. (2005). Self-Construal, Reference Groups and Brand Meanning, Journal of Consumer Research, 32.
  • FLAVIAN, C., GUINALIU, M., Torres, E. (2005), The İnfluence Of Corporate İmage On Consumer Trust: A Comparative
  • Analysis İn Traditional Versus İnternet Banking, Internet Research, 14(4). GREGORY, J. R., WICCHMAN, J. G., (1993), Marketing Corporate Images, Lincolnwood, Illinois.
  • GÜLOĞLU, T. (2006). Sivil Toplum Kuruluşlarının Yerel Yönetimlere Etkisi, III. Ulusal STK’lar Kongresi, Çanakkale.
  • GÜLTEKİN B. (2005). Türkiye’nin Uluslararası İmajında Yükselen Değerler Ve Eğilimler, Selçuk İletişim, 4, 1.
  • GÜZELCİK E. (1999). Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayınları, İstanbul.
  • HİLMİ, Ö. E. (1307). İthaful Ahlaf fi Ahkam’il Evkaf, VGM Yay., İkbal Matbaacılık, Ankara.
  • HUNG, C. (2005). “The Effect of Brand Image on Public Relations Perceptions and Customer Loyalty” International Journal of Management; (25, 2).
  • KAVAS, A. (2004). Marka Değeri Yaratma, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, C: 3, S: 8.
  • KAZICI Z. (1985). İslami ve Sosyal Açıdan Vakıflar, İstanbul, S:8.
  • KAZOLEAS, D., KIM Yungwook, (2001). MOFFIT, Mary Annet, “Institutional Image: A Case Study, Corporate
  • Communications, Vol: 6, Eylül. KER, M.(1998), Profesyonel İmajın İmaj yönetimi Kapsamında Yeri ve Önemi, Pazarlama Dünyası Dergisi, Sayı:71, Yıl:12, İstanbul.
  • KILEY, D. (1998). Brand Value RX, Brandweek. Vol: 39, Issue: 12
  • KIM, C.K., HAN, D., PARK, S.B. (2001). The Effect of Brand Personality and Brand Identification on Brand Loyalty: Applying
  • Theory of Social Identification, Japanese Psychological Research, 43. KORKUSUZ, R. ERGÜN, Ö. (2007). Hukuksal Boyutları İle Eski Ve Yeni Vakıflar.
  • KOTLER P. (2000). Pazarlama Dünyası, Çev. Nejat Muallimoğulları, Milenyum Baskı, USA.
  • MILAS, G. MLAČIĆ, B. (2007). Brand Personality And Human Personality: Findings From Ratings Of Familiar Croatian
  • Brands. Journal Of Business Research, 60. NGUYEN, N., LEBLANC, G. (2001). “Corporate Image and Corporate Reputation in Customers' Retention Decisions in
  • Services”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol:8. ODABAŞI Y., OYMAN M, (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul, Media Cat Yayınları.
  • OGILVY, D. (1983). Ogilvy on Advertising, New York: Crown Publishing.
  • ÖZAYDIN, M., M. (2003). Vakıfların Sosyal Politika İşlevleri ve Günümüzde Artan Önemi, Kamu- İş, C: 7, Sayı:2, Ankara.
  • ÖZCAN, T. (2003). Osmanlı Para Vakıfları. Kanuni Dönemi Üsküdar Örneği, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.
  • ÖZDAMAR, M. (1985). Vakfetmek, Vakıflar Dergisi, Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayınları, Sayı:19, Ankara.
  • ÖZDEMİR H. (2009). Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Marka İmajına, Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:8 Sayı:15.
  • ÖZGÜVEN N., KARATAŞ E. (2010). Genç Tüketicilerin Marka Kişiliği Algılamalarının Cinsiyete Göre Değerlendirilmesi:
  • Mcdonald’s Ve Burger Kıng, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:11. ÖZSUNAY, E. (1978). Medeni Hukukumuzda Tüzel Kişiler, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, No. 549, 4. Baskı, stanbul.
  • PARK, S., CHOI, D. ve KIM J. (2005). Visualizing E-Brand Personality: Exploratory Studies on Visual Attributes and E-Brand
  • Personalities in Korea, International Journal of Human-Computer Interaction, 19. PEKKÜÇÜKSEN, S., OKTAY, E. (2004). Küreselleşen Dünyada Sivil Toplum Odaklı Yönetim, Roller, Beklentiler ve Yönetişimin Unsurları, 1. Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları Kongresinde Sunulan Bildiri, 4-6 Haziran, ÇOMÜ, Çanakkale, 2004.
  • PEKMEZCİ, M. ÜNKAZAN, Ç., GÜRSOY,A, KALELİ, N. (2004). Sivil Toplum Kuruluşlarında Yönetim ve Yönetici I.Ulusal
  • Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi, Çanakkale. PELTEKOĞLU F.B. (2001). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul, Beta Yayınları.
  • PERRY A., WISNOM III D. (2004). Markaların DNA’sı Essiz ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları, Çev. Zeynep
  • Yılmaz, İstanbul, MediaCat Kitapları. PHAU, I., Lau, K. C. (2000). Conceptualising Brand Personality: A Review and Research Propositions, Journal of Targeting,
  • Measurement and Analysis for Marketing, 9. PİRA A., KOCABAŞ F., YENİÇERİ M. (2005). Küresel Pazarda Marka Yönetimi ve Halkla İlişkiler, İstanbul, Dönence Yayınları.
  • PORTER, S.S., CLAYCOMB, C. (1997). The İnfluence Of Brand Recognition On Retail Store İmage. Journal Of Product &
  • Brand Management, 16 (6). PRINGLE H., GORDON W. (2001). Marka Kültürü, Çev. Neşe Olcaytu, İstanbul, Scala Yayıncılık.
  • REWTON L. K. (1995). Public Relations in Health Care, American Hospital Association Company, NewYork.
  • SMİT, E. G., BERGE V. D., FRANZEN, G. (2002). Brands are Just Like Real People The Development of SWOCC's Brand
  • Personality Scale. In F. Hansen, & L. B. Christensen (Eds.), Branding and Advertising. Copenhagen: Copenhagen Business School Press. SUNG, Y., TINKHAM, S. F. (2005). Brand personality structures in the United States and Korea: Common and culture-specific factors. Journal of Consumer Psychology, 15.
  • SUPPHELLEN M., GRONHAUG K. (2003). Building Foreign Brand Personalities in Russia: The Moderating Effect of
  • Consumer Ethnocentrism, International Journal of Advertising, 22. ŞAHİN A. E., TUFAN F. (2008). Yönetişim Ekseninde Sivil Toplum Kuruluşlarının Politika Belirlemedeki Rolü, http://tdcif.org/2008/sunulmayanbildiriler/110038.doc, 05.01.2008.
  • ŞAHİN E. (2011). Vakıfların Yeni Yönetişim Yaklaşımları Açısından Değerlendirilmesi Ve Türkiye’nin Yönetişim Sistemine
  • Katkıları (Yüksek Lisans Tezi), Kütahya. TAPAN, S., TODUK, A., AKKOR P., HORTAÇSU A. (1997), Pazarlama İletişimi, Eskişehir: A.Ü. Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • TIĞLI, M. (2003). Marka Kişiliği, Öneri Dergisi, 5.
  • TOSUN N. B. (2002), İşletmelerin Finansal Değer Oluşturma Çalışmalarında Halkla İlişkiler ve Reklamın Rolü, iletişim dergisi
  • Gazi Üniversitesi Yayınları. TUNCA, E. A. (2004). Ülke İmajının Ve Tanıtımının Yabancı Yatırımlara Etkisi: Kırgızistan Örneği Kırgızistan-Türkiye Manas
  • Üniversitesi, İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi, Uluslararası Girişimcilik Kongresi. USLU, S. (1997). Türkiye’de Sendikalar Sivilliğin Neresinde?, Yeni Türkiye, Yıl 3, Sayı 18.
  • UZTUĞ F. (2003). Markan Kadar Konuş: Marka İletişimi Stratejileri, İstanbul, Media Cat Kitapları.
  • ÜLKEN, H. Z. (1971). Vakıf Sistemi ve Türk Şehirciliği, Vakıflar Dergisi, Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayınları, Sayı:9, Ankara.
  • VICENTE, J. (2004). State Branding in the 21st Century. Master of Arts in Law and Diplomacy Thesis.
  • YEĞİN, A. (1983). Osmanlıca Türkçe Yeni Lügat. Hizmet Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • YILDIRIM, D. (2004). Demokrasi Sivil Toplum Kurulusları ve Yönetisim, Seçkin Yayınları, İstanbul,.
  • YİĞİT, M. (2005). Küresel Eşitsizliği Gidermede Uluslar Arası Sivil Toplum Kuruluşlarının Etkinlikleri, II. Ulusal Sivil Toplum
  • Kuruluşları Kongresi Bildiriler Kitabı,15-16 Ekim, 2005,Çanakkale.
  • YURDAKUL N. B. DİNÇER, M. K. KÖSEOĞLU Ö. (2004). Küreselleşme Sürecinde Markaların Pazarlama İletişimi
  • Stratejilerinin Kilit Noktası: Yerel Değerler (Coca Cola Ve Cola Turka Örneği Üzerine Bir Değerlendirme) ZIMMERMANN, H. (1999). Innovation in Nonprofit Organizations, Annals of Public and Cooperative Economics, Vol. 70, No.

5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI

Year 2015, Issue: 43, 0 - 0, 20.06.2015

Abstract

Günümüzde bütünleşen bir dünya düzeni oluşmaktadır. Bir sivil toplum kuruluşu olarak ortaya çıkan vakıflarda sosyal sorumluluk vasfı, en üst düzeyde bir zorunluluk haline gelmiştir. Eylemlerinde toplum faydasını gözetme ilkesine dayanan vakıfların hizmetlerini en iyi koşullarda gerçekleştirmeleri ve toplumun desteğini alarak benzerlerinden farklılaşmaları gerekmektedir. Güçlü bir marka olarak kabul görmek isteyen markalar, marka kişiliklerini sevilen değerler üzerine kurgulayarak, algılanan imajlarını da farklılaştırmak durumundadırlar. Bir vakıf ilgili olduğu alandaki sorunlara ilişkin getirdiği çözüm önerileri ile marka imajını geliştirebilir ve sunduğu hizmetlere eklediği değerler ile de emsalleri arasında ayrıcalıklı konuma ulaşarak, çok daha fazla tercih edilen olabilir. Bu çalışmada, bir sivil toplum kuruluşu olan vakıfların algılanan marka imajı istatistiksel metotlar aracılığı ile belirlenmeye çalışılmıştır. Ulaşılan sonuçlar marka imajını oluşturan faktörlerin, samimiyet, yeterlilik, çok yönlülük, dayanıklılık ve coşkunluk veren olduğunu göstermiştir

References

  • AAKER D. A. (2009). Güçlü Markalar Yaratmak, Çeviren: Erdem DEMİR, İstanbul, Mediacat.
  • AAKER, J. L. (1997). Dimensions of Brand Personality. Journal of Marketing Research, 34.
  • ABAY A. R. (2007). Sivil Toplum ve Demokrasi Baglamında Sivil Dayanısma ve SivilToplum Örgütleri, http://iibf.ogu.edu.tr/kongre/bildiriler/06-04.pdf, 06.12.2007.
  • AK, M. (1998). Firma ve Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, İstanbul, M Group Publication.
  • AKATAY, A. Yelkikalan, N. (2007). Sivil Toplum Kuruluşlarında İnsan Kaynakları Yönetimi, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
  • AKI, E., DEMİRBİLEK, S.(1996). Sosyal ve Kültürel Hayatımızda Vakıflar ve İlgili Mevzuat, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • AKGÜNDÜZ, A. (1988). İslam Hukukunda ve Osmanlı Tatbikatında Vakıf Müessesesi, Osmanlı Araştırma Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • AKUTOĞLU, I.K. (2004). Marka Yönetimi, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • ANDERSON, G. (1990). Fundamentals of educational research. Bristol: The Falmer Press.
  • AR B. İ., (2000). Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MediaCat Kitapları, Kapital Medya
  • ARGENTI, P. A., (1996). Corporate Communication as a Discipline: Toward a Definition, Corporate Communication Quarterly, Vol:10, Ağustos.
  • ATEŞ, İ. (1982). Hayri ve Sosyal Hizmetler Açısından Vakıflar, VD, S.15 VGM Yayınları, Ankara.
  • AYDIN, D., Sağlam, N., Başak, M., Öztürk, M. (1999). Kar Amacı Gütmeyen Sektör Olarak Vakıflar, Anadolu Ünv. Yayınları No :1999-1, Eskişehir.
  • AVCI, M. (2007). Yönetişim Çerçevesinde Sivil Toplum Kuruluşlarının Değişen Rolü Ve Sivil Toplum Kuruluşları Üzerine Bir
  • İnceleme: Isparta İli Örneği, (Yüksek Lisans Tezi). BALOĞLU, Z. (1996). The Foundations of Turkey, Tüsev Yayınları, İstanbul.
  • BAŞÇI V. (2007). Bir Medeniyet Kurumu Olarak Vakıflar Ve Sosyal Hizmet Kurumları.
  • BERKMAN, W. H. ve GİLSON C, (1987). Advertising Concept and Strategies, Random House.
  • BOSNJAK, M., BOCHMANN, V. ve HUFSCHMİDT, T. (2007). Dimensions of Brand Personality Attributions: A Person
  • Centric Approach In The German Cultural Context. Social Behavior and Personality. CAPRARA, G. V., BARBARANELLI, C. ve GUIDO, G. (2001). Brand Personality: How to Make The Metaphor Fit? Journal of
  • Economic Psychology, 22. CERİT, Y. 2006, Educational Administration: Theory and Practice, Issue 47, pp: 343-365 Kuram ve Uygulamada Eğitim
  • Yönetimi, Sayı 47, Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları. D’ASTOUS, A., LÉVESQUE, M. (2003). A Scale For Measuring Store Personality. Psychology & Marketing, 20.
  • DEMİRKAYA, H., Çakırberzah, M. (2006). Stratejik Yönetim ve Manipülasyon Aracı Olarak Sivil Toplum Kuruluşları, III.
  • Uluslararası STK’lar Kongresi, Çanakkale. DİNÇER, M. (1998). İş yaşamında ve Özel Yaşamda Kişisel İmaj, İstanbul, Alfa Yayınları.
  • DOĞANLI, B. (2010). Bir Sivil Toplum Kuruluşu Olarak Vakıflar ve Marka İmajı, VII. Uluslar arası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi.
  • DOYLE, P. (2003). Değer Temelli Pazarlama, Çev: Gülfidan Barış, İstanbul, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
  • ERDOĞAN Z. B., DEVELİOĞLU K., GÖNÜLLÜOĞLU S. (2006).Kurumsal İmajın Şirketin Farklı Paydaşları, Tarafından
  • Algılanışı Üzerine Bir Araştırma, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı 15 Ağustos EROL, M. (2007). Sivil Toplum Kuruluşlarından (STK) Vakıflar Ve Vakıflarda Muhasebe Kayıt Sistemi, KMU İİBF Dergisi AralıK.
  • ERŞAHİN, S. (2003). Vakıf Düşüncesini Doğuran Temel Dinamikler Üzerine, Vakıf Medeniyeti Sempozyum Kitabı, Vakıflar
  • Genel Müdürlüğü, Ankara. ESCALAS, J. E. ve BETTMAN, J. R. (2005). Self-Construal, Reference Groups and Brand Meanning, Journal of Consumer Research, 32.
  • FLAVIAN, C., GUINALIU, M., Torres, E. (2005), The İnfluence Of Corporate İmage On Consumer Trust: A Comparative
  • Analysis İn Traditional Versus İnternet Banking, Internet Research, 14(4). GREGORY, J. R., WICCHMAN, J. G., (1993), Marketing Corporate Images, Lincolnwood, Illinois.
  • GÜLOĞLU, T. (2006). Sivil Toplum Kuruluşlarının Yerel Yönetimlere Etkisi, III. Ulusal STK’lar Kongresi, Çanakkale.
  • GÜLTEKİN B. (2005). Türkiye’nin Uluslararası İmajında Yükselen Değerler Ve Eğilimler, Selçuk İletişim, 4, 1.
  • GÜZELCİK E. (1999). Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayınları, İstanbul.
  • HİLMİ, Ö. E. (1307). İthaful Ahlaf fi Ahkam’il Evkaf, VGM Yay., İkbal Matbaacılık, Ankara.
  • HUNG, C. (2005). “The Effect of Brand Image on Public Relations Perceptions and Customer Loyalty” International Journal of Management; (25, 2).
  • KAVAS, A. (2004). Marka Değeri Yaratma, Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, C: 3, S: 8.
  • KAZICI Z. (1985). İslami ve Sosyal Açıdan Vakıflar, İstanbul, S:8.
  • KAZOLEAS, D., KIM Yungwook, (2001). MOFFIT, Mary Annet, “Institutional Image: A Case Study, Corporate
  • Communications, Vol: 6, Eylül. KER, M.(1998), Profesyonel İmajın İmaj yönetimi Kapsamında Yeri ve Önemi, Pazarlama Dünyası Dergisi, Sayı:71, Yıl:12, İstanbul.
  • KILEY, D. (1998). Brand Value RX, Brandweek. Vol: 39, Issue: 12
  • KIM, C.K., HAN, D., PARK, S.B. (2001). The Effect of Brand Personality and Brand Identification on Brand Loyalty: Applying
  • Theory of Social Identification, Japanese Psychological Research, 43. KORKUSUZ, R. ERGÜN, Ö. (2007). Hukuksal Boyutları İle Eski Ve Yeni Vakıflar.
  • KOTLER P. (2000). Pazarlama Dünyası, Çev. Nejat Muallimoğulları, Milenyum Baskı, USA.
  • MILAS, G. MLAČIĆ, B. (2007). Brand Personality And Human Personality: Findings From Ratings Of Familiar Croatian
  • Brands. Journal Of Business Research, 60. NGUYEN, N., LEBLANC, G. (2001). “Corporate Image and Corporate Reputation in Customers' Retention Decisions in
  • Services”, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol:8. ODABAŞI Y., OYMAN M, (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul, Media Cat Yayınları.
  • OGILVY, D. (1983). Ogilvy on Advertising, New York: Crown Publishing.
  • ÖZAYDIN, M., M. (2003). Vakıfların Sosyal Politika İşlevleri ve Günümüzde Artan Önemi, Kamu- İş, C: 7, Sayı:2, Ankara.
  • ÖZCAN, T. (2003). Osmanlı Para Vakıfları. Kanuni Dönemi Üsküdar Örneği, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.
  • ÖZDAMAR, M. (1985). Vakfetmek, Vakıflar Dergisi, Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayınları, Sayı:19, Ankara.
  • ÖZDEMİR H. (2009). Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Marka İmajına, Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:8 Sayı:15.
  • ÖZGÜVEN N., KARATAŞ E. (2010). Genç Tüketicilerin Marka Kişiliği Algılamalarının Cinsiyete Göre Değerlendirilmesi:
  • Mcdonald’s Ve Burger Kıng, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:11. ÖZSUNAY, E. (1978). Medeni Hukukumuzda Tüzel Kişiler, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, No. 549, 4. Baskı, stanbul.
  • PARK, S., CHOI, D. ve KIM J. (2005). Visualizing E-Brand Personality: Exploratory Studies on Visual Attributes and E-Brand
  • Personalities in Korea, International Journal of Human-Computer Interaction, 19. PEKKÜÇÜKSEN, S., OKTAY, E. (2004). Küreselleşen Dünyada Sivil Toplum Odaklı Yönetim, Roller, Beklentiler ve Yönetişimin Unsurları, 1. Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları Kongresinde Sunulan Bildiri, 4-6 Haziran, ÇOMÜ, Çanakkale, 2004.
  • PEKMEZCİ, M. ÜNKAZAN, Ç., GÜRSOY,A, KALELİ, N. (2004). Sivil Toplum Kuruluşlarında Yönetim ve Yönetici I.Ulusal
  • Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi, Çanakkale. PELTEKOĞLU F.B. (2001). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul, Beta Yayınları.
  • PERRY A., WISNOM III D. (2004). Markaların DNA’sı Essiz ve Dayanıklı Markalar Yaratmanın Kuralları, Çev. Zeynep
  • Yılmaz, İstanbul, MediaCat Kitapları. PHAU, I., Lau, K. C. (2000). Conceptualising Brand Personality: A Review and Research Propositions, Journal of Targeting,
  • Measurement and Analysis for Marketing, 9. PİRA A., KOCABAŞ F., YENİÇERİ M. (2005). Küresel Pazarda Marka Yönetimi ve Halkla İlişkiler, İstanbul, Dönence Yayınları.
  • PORTER, S.S., CLAYCOMB, C. (1997). The İnfluence Of Brand Recognition On Retail Store İmage. Journal Of Product &
  • Brand Management, 16 (6). PRINGLE H., GORDON W. (2001). Marka Kültürü, Çev. Neşe Olcaytu, İstanbul, Scala Yayıncılık.
  • REWTON L. K. (1995). Public Relations in Health Care, American Hospital Association Company, NewYork.
  • SMİT, E. G., BERGE V. D., FRANZEN, G. (2002). Brands are Just Like Real People The Development of SWOCC's Brand
  • Personality Scale. In F. Hansen, & L. B. Christensen (Eds.), Branding and Advertising. Copenhagen: Copenhagen Business School Press. SUNG, Y., TINKHAM, S. F. (2005). Brand personality structures in the United States and Korea: Common and culture-specific factors. Journal of Consumer Psychology, 15.
  • SUPPHELLEN M., GRONHAUG K. (2003). Building Foreign Brand Personalities in Russia: The Moderating Effect of
  • Consumer Ethnocentrism, International Journal of Advertising, 22. ŞAHİN A. E., TUFAN F. (2008). Yönetişim Ekseninde Sivil Toplum Kuruluşlarının Politika Belirlemedeki Rolü, http://tdcif.org/2008/sunulmayanbildiriler/110038.doc, 05.01.2008.
  • ŞAHİN E. (2011). Vakıfların Yeni Yönetişim Yaklaşımları Açısından Değerlendirilmesi Ve Türkiye’nin Yönetişim Sistemine
  • Katkıları (Yüksek Lisans Tezi), Kütahya. TAPAN, S., TODUK, A., AKKOR P., HORTAÇSU A. (1997), Pazarlama İletişimi, Eskişehir: A.Ü. Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • TIĞLI, M. (2003). Marka Kişiliği, Öneri Dergisi, 5.
  • TOSUN N. B. (2002), İşletmelerin Finansal Değer Oluşturma Çalışmalarında Halkla İlişkiler ve Reklamın Rolü, iletişim dergisi
  • Gazi Üniversitesi Yayınları. TUNCA, E. A. (2004). Ülke İmajının Ve Tanıtımının Yabancı Yatırımlara Etkisi: Kırgızistan Örneği Kırgızistan-Türkiye Manas
  • Üniversitesi, İktisadi ve İdari Birimler Fakültesi, Uluslararası Girişimcilik Kongresi. USLU, S. (1997). Türkiye’de Sendikalar Sivilliğin Neresinde?, Yeni Türkiye, Yıl 3, Sayı 18.
  • UZTUĞ F. (2003). Markan Kadar Konuş: Marka İletişimi Stratejileri, İstanbul, Media Cat Kitapları.
  • ÜLKEN, H. Z. (1971). Vakıf Sistemi ve Türk Şehirciliği, Vakıflar Dergisi, Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayınları, Sayı:9, Ankara.
  • VICENTE, J. (2004). State Branding in the 21st Century. Master of Arts in Law and Diplomacy Thesis.
  • YEĞİN, A. (1983). Osmanlıca Türkçe Yeni Lügat. Hizmet Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • YILDIRIM, D. (2004). Demokrasi Sivil Toplum Kurulusları ve Yönetisim, Seçkin Yayınları, İstanbul,.
  • YİĞİT, M. (2005). Küresel Eşitsizliği Gidermede Uluslar Arası Sivil Toplum Kuruluşlarının Etkinlikleri, II. Ulusal Sivil Toplum
  • Kuruluşları Kongresi Bildiriler Kitabı,15-16 Ekim, 2005,Çanakkale.
  • YURDAKUL N. B. DİNÇER, M. K. KÖSEOĞLU Ö. (2004). Küreselleşme Sürecinde Markaların Pazarlama İletişimi
  • Stratejilerinin Kilit Noktası: Yerel Değerler (Coca Cola Ve Cola Turka Örneği Üzerine Bir Değerlendirme) ZIMMERMANN, H. (1999). Innovation in Nonprofit Organizations, Annals of Public and Cooperative Economics, Vol. 70, No.
There are 83 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bilge Doğanlı This is me

Publication Date June 20, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 43

Cite

APA Doğanlı, B. (2015). 5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(43).
AMA Doğanlı B. 5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2015;(43).
Chicago Doğanlı, Bilge. “5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 43 (June 2015).
EndNote Doğanlı B (June 1, 2015) 5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 43
IEEE B. Doğanlı, “5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 43, June 2015.
ISNAD Doğanlı, Bilge. “5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 43 (June 2015).
JAMA Doğanlı B. 5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Doğanlı, Bilge. “5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 43, 2015.
Vancouver Doğanlı B. 5.STK (VAKIFLAR) VE MARKA İMAJI. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(43).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.