Nowadays a new integrated world order is occuring. The social responsibility qualification thrived to a must in foundations of non-governmental organization. These foundations have to differenciate themselves from similar ones with the help of the community. For this help, they also need to serve their services under the best conditions. Labels who want to be recognized as a strong label are trying to change their detected image, constructing the characteristics of their label based on favourized values of consumers. A foundation can develop it‘s image with the help of solutions in particular areas it is responsible for and can lift its position through unique service offerings. In this study, a foundation which is being considered as non-governmental organization tries to show its label image with the help of statistics methods. Results show that factors which create a label image consist of honesty, adequacy, diversity, resitance and enthusiasm
Günümüzde bütünleşen bir dünya düzeni oluşmaktadır. Bir sivil toplum kuruluşu olarak ortaya çıkan vakıflarda sosyal sorumluluk vasfı, en üst düzeyde bir zorunluluk haline gelmiştir. Eylemlerinde toplum faydasını gözetme ilkesine dayanan vakıfların hizmetlerini en iyi koşullarda gerçekleştirmeleri ve toplumun desteğini alarak benzerlerinden farklılaşmaları gerekmektedir. Güçlü bir marka olarak kabul görmek isteyen markalar, marka kişiliklerini sevilen değerler üzerine kurgulayarak, algılanan imajlarını da farklılaştırmak durumundadırlar. Bir vakıf ilgili olduğu alandaki sorunlara ilişkin getirdiği çözüm önerileri ile marka imajını geliştirebilir ve sunduğu hizmetlere eklediği değerler ile de emsalleri arasında ayrıcalıklı konuma ulaşarak, çok daha fazla tercih edilen olabilir. Bu çalışmada, bir sivil toplum kuruluşu olan vakıfların algılanan marka imajı istatistiksel metotlar aracılığı ile belirlenmeye çalışılmıştır. Ulaşılan sonuçlar marka imajını oluşturan faktörlerin, samimiyet, yeterlilik, çok yönlülük, dayanıklılık ve coşkunluk veren olduğunu göstermiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 43 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.