Research Article
BibTex RIS Cite

SAVAŞIN EN SEVİMLİ ÇOCUKLARI

Year 2021, Issue: 1, 39 - 50, 28.02.2021

Abstract

ABD’nin en popüler şirketlerinden biri olan Walt Disney, sayısız üretkenliği ile birçok propaganda çalışması yaparak savaşa oldukça katkı sağlamıştır. Özellikle bu üretimler Amerika Birleşik Devletleri, Nazi Almanya’sı, İtalya ve Japonya İmparatorluğu’na karşı oluşturulan filmler ve diğer tasarımlar ile savaşta kamuoyunun desteğini almaya çalışmıştır. 2. Dünya savaşında tarihin en büyük propaganda savaşına tanıklık edilmesinin yanı sıra gerek Mihver Devletleri gerekse Müttefik Devletleri, tüm kitle iletişim araçlarını propaganda faaliyetleri adına seferber etmiştir. Disney’in savaş öncesi eğlence amacıyla ürettiği çizgi filmler savaş itibariyle bir propaganda aracına dönüştürülmüştür. Nitekim Disney’in tasarlamış olduğu Donald Duck, Goofy, Pluto ve Mickey Mouse gibi sevimli karakterler, kitle iletişim araçları ile halka seslenmiş ve halkın aynası haline gelmiştir. ABD’nin en popüler şirketi olan Walt Disney, girdiği bu savaş çabasıyla çeşitli propaganda malzemeleri üreterek, ülkesine destek olmaya çalışmıştır. Dolayısıyla Walt Disney’in yarattığı bu karakterler ve savaş dönemindeki kritik anların sempatik bir şekilde canlandırılmasıyla insanlığa yaşamın bir görüntüsünü hatırlatmaktadır.

References

  • Bossert, D. (2018). Saving Bacon Fat and Meat Drippings: The Disney Way Cartoon Research Site.
  • Cooper, P.A. T. (2014). Walt at War – Animation, Transformation and Indoctrination: The Hypothetical Image of Disney’s Animal Soldiers. Animation an İnterdisciplinary Journal.
  • Cunnigham, A. (2014). Walt Disney and the Propaganda Complex: Government Funded Animation and Hollywood Complicity During WWII. University of Nevada, Las Vegas.
  • Dzurick, A. (2010). Walt Disney's World War II Films and the Creation of “War Culture” University of Missouri.
  • Erat, A. (1995). Propagandanın Başlangıcı. Düşünceler Dergisi.
  • Jones, C. C. (1988). Class Tax to Mass Tax: The Role of Propaganda in The Expansion of The Income Tax during World War II. Buffalo Law. Review- Article 7.
  • Karabay, N. (1995). Propaganda Reklamcılık ve Halkla İlişkilerin Benzer ve Farklı Yönleri. Düşünceler Dergisi.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kruger, M. I. (2016). Not Just for Kids: Animation Grows Up During World War II, Brandeis University.
  • Mollet, T. (2013). Historical ‘Tooning: Disney, Warner Brothers, the Depression and War 1932-1945, The University of Leeds.
  • Neff, R. (2006). Disney and World War II, How Mickey Mouse and Donald Duck supported the U.S. and its Allies. Ohmynews, International.
  • Padilla, S. (2003). Walt Disney’s Defence of American Culture. Dr. Susan Matt, History 49990.
  • Roe, B. H. (2011). The Canadian Shorts: Establishing Disney’s Wartime Style. In B. Van Riper, Learning from Mickey, Donald, and Walt: Essays on Disney’s Edutainment Films. Jefferson: McFarland.
  • Şenler, F. (2005). Animasyon Tarihi Teknikleri ve Türkiye'deki Yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), (3): 99-114.
  • Watts, S. (1997). The Magic Kingdom: Walt Disney and the American way of Life. University of Missouri Press, USA.
Year 2021, Issue: 1, 39 - 50, 28.02.2021

Abstract

References

  • Bossert, D. (2018). Saving Bacon Fat and Meat Drippings: The Disney Way Cartoon Research Site.
  • Cooper, P.A. T. (2014). Walt at War – Animation, Transformation and Indoctrination: The Hypothetical Image of Disney’s Animal Soldiers. Animation an İnterdisciplinary Journal.
  • Cunnigham, A. (2014). Walt Disney and the Propaganda Complex: Government Funded Animation and Hollywood Complicity During WWII. University of Nevada, Las Vegas.
  • Dzurick, A. (2010). Walt Disney's World War II Films and the Creation of “War Culture” University of Missouri.
  • Erat, A. (1995). Propagandanın Başlangıcı. Düşünceler Dergisi.
  • Jones, C. C. (1988). Class Tax to Mass Tax: The Role of Propaganda in The Expansion of The Income Tax during World War II. Buffalo Law. Review- Article 7.
  • Karabay, N. (1995). Propaganda Reklamcılık ve Halkla İlişkilerin Benzer ve Farklı Yönleri. Düşünceler Dergisi.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kruger, M. I. (2016). Not Just for Kids: Animation Grows Up During World War II, Brandeis University.
  • Mollet, T. (2013). Historical ‘Tooning: Disney, Warner Brothers, the Depression and War 1932-1945, The University of Leeds.
  • Neff, R. (2006). Disney and World War II, How Mickey Mouse and Donald Duck supported the U.S. and its Allies. Ohmynews, International.
  • Padilla, S. (2003). Walt Disney’s Defence of American Culture. Dr. Susan Matt, History 49990.
  • Roe, B. H. (2011). The Canadian Shorts: Establishing Disney’s Wartime Style. In B. Van Riper, Learning from Mickey, Donald, and Walt: Essays on Disney’s Edutainment Films. Jefferson: McFarland.
  • Şenler, F. (2005). Animasyon Tarihi Teknikleri ve Türkiye'deki Yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), (3): 99-114.
  • Watts, S. (1997). The Magic Kingdom: Walt Disney and the American way of Life. University of Missouri Press, USA.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Animation, Fine Arts
Journal Section Research Article
Authors

Hami Onur Bingöl

Sezen Aksu 0000-0002-8354-5473

Early Pub Date May 27, 2024
Publication Date February 28, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 1

Cite

APA Bingöl, H. O., & Aksu, S. (2021). SAVAŞIN EN SEVİMLİ ÇOCUKLARI. D-Sanat(1), 39-50.