Okul öncesi çocukluk döneminin diğer dönemlere göre farklı gelişim evreleri ve gereksinimleri vardır.
Çocukların, bu süreçleri başarılı bir şekilde gerçekleştirmesi için, kavram tasarım sürecini
etkinleştirebilecek, görsel ve işitsel duygularını harekete geçirebilecek hem kendilerini hem de dış dünyayı
tanımalarına imkân veren çeşitli uyaranlarla tanışması sağlanmalıdır. Bu nedenle illüstratörlerin renk ve
çizgileri ile desteklenen nitelikli çocuk kitapları, erken çocukluk olarak adlandırılan dönemde çocukların,
çok yönlü gelişimine katlı sağlamaktadır. Bu araştırmada kitapların çocuklar üzerindeki etkilerine ve
çocukların yaş grubuna göre kitaplarda bulunması gereken özelliklere değinilmiştir. Araştırma
kapsamında 2016-2021 yılları arasında Türkçe yayınlamış, 3-6 yaş okul öncesi döneme hitap eden 100
resimli çocuk kitabının resimleme, karakter, tür ve içerik özellikleri yönünden incelenmiştir. Elde edilen
bulgular ise tablolar şeklinde gösterilmiştir. Kitap kapaklarında kullanılan yazı ve yazı karakterleri kitap
içeriği ile %93 ilişkiliyken, kitapların %15’inde metin içindeki yazı ile konuyu anlatan resimler arasındaki
ilişkide kopukluk vardır. Araştırma sonucuna göre, resimlerde kullanılan canlı renkler, kitapları ilgi çekici
hale getirir ve genellikle bu çalışmalar dijital ortamda üretilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | May 28, 2024 |
Publication Date | September 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 2 |