Research Article
BibTex RIS Cite

Nihilistic Discourse in Elden Ring Game Design

Year 2025, Volume: 1 Issue: 9, 210 - 236, 16.03.2025

Abstract

Philosophy, throughout human history, has deepened the inquiries into existence and meaning, evolving into a broad discipline that influences areas such as science, art, ethics, and politics. Postmodern thought movements, particularly concepts like nihilism and hauntology, question the meaning of human existence. These philosophical themes are also reflected in contemporary digital art and game design. This study examines how nihilism and hauntology are materialized in the concept design of Elden Ring, a Soulslike game. Using a qualitative research method, the connections between the game's story and visual design have been analyzed in light of the Elden Ring Concept Artbook and related literature. Elden Ring, with its decaying structures, abandoned realms, and corrupted character designs, offers players a profound existential experience, visualizing the aesthetic reflections of nihilism and hauntology. This study reveals how the game's visual language concretizes philosophical themes and reflects elements like meaninglessness and despair.

Project Number

1

References

  • Calinescu, M. (2013). Modernliğin Beş Yüzü: Modernizm, Avangard, Dekadans, Kitsch, Postmodernizm, 2. Basım, Çev.: S. Gürses, İstanbul: Küre Yayınları, s.293-338.
  • Camus, A. (2016). Yabancı, 56. Basım, Çev.: S. Tiryakioğlu, İstanbul: Can Sanat Yayınları.
  • Camus, A. (2024). Sisifos Söyleni, 56. Basım, Çev.: T. Yücel, İstanbul: Can Sanat Yayınları.
  • Copleston, F. (1996). Felsefe Tarihi: Cilt VII, Çağdaş Felsefe, Bölüm 2: Nihilizm ve Materyalizm, 1. Basım, Çev.: D. Canefe, İstanbul: İdea Yayınevi, s.150-180.
  • Kleinman, P. (2023). Felsefe 101: Platon ve Sokrates'ten Sartre ve Heidegger’e Düşünce Tarihi Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey, 10. Basım, Çev.: Ş. Alpagut, İstanbul: Say Yayınları, s.166-172.
  • Özden, Ö. H. & Elmalı, O. (2023). İlk Çağ Felsefesi Tarihi, 7. Basım, İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları, s.86-100.
  • İnternet Kaynakları
  • agate.id. (2023), “GAME CONCEPT ART: THE FIRST STEP IN BRINGING A GAME TO LIFE”, https://agate.id/game-concept-art-the-first-step-in-bringing-a-game-to-life/, Erişim Tarihi: 8.11.2024.
  • Aydın, H. (1986), “Nihilizmin Tarihçesi”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 1(1), 1-XX. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/144252#:~:text=Nihilizm%20terimi%20ilk%20olarak%20Friedrich,ve%20Nietzsche%20de%20ondan%20almıştır, Erişim Tarihi: 10.11.2024.
  • Blount, T. & Spawforth, C. (2019) “Pathos in Play: How Game Designers Evoke Negative Emotions”, Cornell University, https://arxiv.org/abs/1909.06799, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Cheimbi, S. (2023), “The Genius Behind Elden Ring and Souls Games: Hidetaka Miyazaki!”, Gomycode, https://gomycode.com/ke/the-genius-behind-elden-ring-and-souls-games-hidetaka-miyazaki/, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Deleuze, G. (1986), Nietzsche and Philosophy, Trans. Hugh Tomlinson, London: The Athlone Press, https://antilogicalism.com/wp-content/uploads/2017/07/nietzsche-and-philosophy.pdf Erişim Tarihi: 11.11.2024.
  • Eapen, P., & Eapen, M. (2021), “A Postmodernist Reading Of Select Video Games”, Literary Endeavour, 12(4), 56–57, https://www.literaryendeavour.org/files/fw5qiiz33rxgmr2fvtgb/2021-10%2008%20A%20POSTMODERNIST%20READING%20OF%20SELECT%20VIDEO%20GAMES%20-%20PREETHY%20EAPEN%20&%20MELVIN%20EAPEN.pdf, Erişim Tarihi: 30.11.2024.
  • Elden Ring Awards, IMDB, (2022), https://www.imdb.com/title/tt10562854/awards/. Erişim Tarihi: 19 Ekim 2024.
  • Epikhin, D. (2023), “Elden Ring Cultural Code. One Thousand And One References”. Medium, https://medium.com/@dmepikh/elden-ring-сultural-сode-one-thousand-and-one-references f45a0bc2026f, Erişim Tarihi: 20.02.2025.
  • Eroğlu, E. (2024), “Zorluğuyla Pek Çok Oyuncunun Korkulu Rüyası Olan 'Souls-like' Türü Oyunlar Nasıl Ortaya Çıktı?”. Webtekno, https://www.webtekno.com/souls-like-turu-nasil-ortaya-cikti-h122867.html, Erişim Tarihi: 21.02.2025.
  • Fisher, M. (2012), “What Is Hauntology?”. Film Quarterly, 66(1), s. 16-24, https://www.jstor.org/stable/10.1525/fq.2012.66.1.16 , Erişim Tarihi: 22.10.2024.
  • Foster, A. (2017), “Postmodernism in Games Design”, University of Southampton, https://blog.soton.ac.uk/rcs/2017/11/01/postmodernism-in-games-design/, Erişim Tarihi: 30.11.2024.
  • Fromsoftware (2025), Products, https://www.fromsoftware.jp/ww/products.html, Erişim Tarihi: 22.02.2025
  • Hazal. (2020), “Hauntology ve Kayıp Gelecek”, Medium, https://medium.com/@phileo42/hauntology-ve-kayıp-gelecek-132fee9eae1, Erişim Tarihi: 21.02.2025.
  • Mevada, D. (2023), “Game Concept Art: A Comprehensive Analysis”, 300mind Studio, https://300mind.studio/blog/game-concept-art/, Erişim Tarihi: 8 Kasım 2024.
  • NFI, “Concept Art – Everything You Need to Know” https://www.nfi.edu/concept-art/, Erişim Tarihi 8.11.2024.
  • Perry, D., & DeMaria, R. (2009), “David Perry On Game Design: A Brainstorming Toolbox”, Boston: Course Technology PTR: Stacy L. Hiquet. Erişim adresi: https://dokumen.pub/david-perry-on-game-design-a-brainstorming-toolbox-1nbsped-9781584506683-1584506687-1584506911.html, Erişim Tarihi: 11.11.2024.
  • Pooley, K. (2023), “Nietzsche, Nihilism and the Crisis of Piety”, The Agonist, 2:55-62, 2023 https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1270833 Erişim Tarihi: 26.11.2024.
  • Reddit, (2023), “What’s are the major differences between Elden Ring and the souls games?”,Reddit Oyuncu Değerlendirmeleri, https://www.reddit.com/r/fromsoftware/comments/14dv7x9/whats_are_the_major_differences_between_elden/, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Robertson, A. (2013), “Gaming with Ghosts: Hauntology, Metanarrative, and Gamespace in Video Games”, Carleton University, Master of Arts, https://repository.library.carleton.ca/concern/parent/jh343s940/file_sets/mw22v6152, Erişim Tarihi: 21.02.2025.
  • Schell, J. (2008), The Art Of Game Design: A Book Of Lenses, Morgan Kaufmann Publishers, https://www.inventoridigiochi.it/wp-content/uploads/2020/07/art-of-game-design.pdf, Erişim Tarihi: 8.11.2024.
  • Steam (2022), Elden Ring Steam Bağlantısı, https://store.steampowered.com/app/1245620/?snr=1_5_9__205, Erişim Tarihi: 1.11.2024.
  • Steam (2022), Oyuncu İncelemeleri Steam Bağlantısı, https://steamcommunity.com/app/1245620/reviews/, Erişim Tarihi: 1.11.2024.
  • StudioQ (2022), “Zdzislaw Beksinski Polish Horror Painter And Photographer”, https://studioq.com/blog/2024/11/8/zdzislaw-beksinski-polish-horror-painter-and-photographer, Erişim Tarihi: 20.02.2025.
  • Şah, U. (2015), “Jean Baudrillard ve Simülasyon Kuramı”, Onto Psikoloji Dergisi, https://www.ontodergisi.com/sayilar/jean-baudrilland-ve-simulasyon-kurami#:~:text=Baudrillard%27ın%20“Simülakrlar%20ve%20Simülasyon,dir%20(s.%2014), Erişim Tarihi: 28.11.2024.
  • Takahashi, P. K., & Andreo, M. C. (2011), “Desenvolvimento de Concept Art para Personagens”, SBC - SBGames 2011 Bildirileri, X SBGames - Salvador - BA, 7-9 Kasım, s.1-10. Erişim adresi: https://www.sbgames.org/sbgames2011/proceedings/sbgames/papers/art/full/92122.pdf, Erişim Tarihi: 20.10.2024.
  • TDK. https://sozluk.gov.tr/?ara=nihilizm, Erişim Tarihi: 08.11.2024.
  • Podgorski, D. (2022), “A Thorough Critique Detailing the Few Mechanical Flaws of FromSoft’s Elden Ring”, Thegemsbok, https://thegemsbok.com/art-reviews-and-articles/elden-ring-fromsoftware-critique-mechanics-analysis/, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Postmodernmystery. (2015), “Video Games as a Literary Experience”, Video Game and Postmodernism, https://postmodernmystery.wordpress.com, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Untimely Reflections (2025), The Nietzsche Podcast Ep:2, https://creators.spotify.com/pod/show/untimely-reflections/episodes/Wandering-Through-Ice--Mountain-Peaks-e13965h, Erişim Tarihi: 20.02.2025.
  • Wisecrack (2022), The Philosophy of Elden Ring, https://www.youtube.com/watch?v=ACTvcdXr95I, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Yılmaz, M. (2016), “2BA Beden Beyin Akımı”. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (TAED), 55, https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/712908, Erişim Tarihi: 28.11.2024.
  • Görsel Kaynaklar
  • Görsel 1. Karakter Tasarımı, Elden Ring konsept tasarımı departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/A9d7mWp.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 2. Yaratık (Golem) Tasarımı, Elden Ring konsept tasarımı departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/cFuA8q5.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 3. Çevre Tasarımı Örneği, Elden Ring Konsept Tasarımı Departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/Vp0IyUf.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 4. Çevre Tasarımı Örneği, Elden Ring Konsept Tasarımı Departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/ZjCuhDV.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 5. Obje Tasarımı, Elden Ring Konsept Tasarımı Departmanı, 2022, https://playmodss.com/wp-content/uploads/2024/08/elden-ring-talismans-banner-image.jpg (2024), erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 6. https://preview.redd.it/to-me-this-is-peak-efficient-potion-horse-organization-what-v0-phi8hbkb8oba1.png?auto=webp&s=2153038b843d2cc445590e710fb5a7dffdcdf8d5 (2024), erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 7. Yay Tasarımı, Elden Ring konsept tasarımı departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/DRPDFK4.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 8. Kılıç Tasarımı, Elden Ring konsept tasarımı departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/DRPDFK4.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 9 (Solda). Exodus, Z. Beksiński, (Yapım Yılı bilinmiyor), https://images.fineartamerica.com/images/artworkimages/medium/3/untitled-exodus-zdzislaw-beksinski.jpg, erişim tarihi: 20.02.2025.
  • Görsel 10 (Sağda). Mekan Tasarımı, Elden Ring oyunu erktan fotoğrafı, 2023, https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTA2LFobyjEaQhXl-MEGcVwCdLdsug3eFsvDw&s, erişim tarihi: 20.02.2025.
  • Görsel 11 (Solda). AA078, Z. Beksiński, (1978), https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR_jK2zo9vxxVSEVHS6oWcBgXAdTfPMMzbeLg&s, erişim tarihi: 20.02.2025.
  • Görsel 12 (Sağda). Mekan Tasarımı, Elden Ring oyunu ekran fotoğrafı, 2022, https://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/elden-ring/7/7c/Elden_Ring_Screenshot_2022.03.14_-_00.52.41.05.png?width=814, erişim tarihi: 20.02.2025.
  • Görsel 13. Friedrich Referansı Elden Ring oyunu Ekran Görüntüsü, https://preview.redd.it/influence-of-famous-paintings-in-elden-ring-are-there-any-v0-0g7jalszytmd1.jpeg?auto=webp&s=d567e57b21be4c13abf6ec8fbfc46f9c07afae4e, erişim tarihi: 20.02.2025.

Elden Ring Oyun Tasarımında Nihilist Söylem

Year 2025, Volume: 1 Issue: 9, 210 - 236, 16.03.2025

Abstract

Felsefe, insanlık tarihi boyunca varlık ve anlam sorgulamalarını derinleştirerek zamanla bilim, sanat, etik ve siyaset gibi alanları etkileyen geniş bir disiplin haline gelmiştir. Modern sonrası düşünce akımları, özellikle nihilizm ve hauntoloji gibi kavramlarla insan varoluşunun anlamını sorgulamaktadır. Bu felsefi temalar, günümüzde dijital sanat ve oyun tasarımına da yansımaktadır. Bu çalışmada, Soulslike oyunlarından Elden Ring’in konsept tasarımında nihilizm ve hauntolojinin nasıl somutlaştırıldığı incelenmiştir. Nitel bir araştırma yöntemiyle, oyunun hikayesi ve görsel tasarımı arasındaki bağlantılar Elden Ring Concept Artbook ve ilgili literatür ışığında analiz edilmiştir. Elden Ring, çürüyen yapılar, terk edilmiş diyarlar ve bozulmuş karakter tasarımlarıyla, oyunculara derin bir varoluşsal deneyim sunarak nihilizmin ve hauntolojinin estetik yansımalarını görselleştirmektedir. Bu çalışma, oyunun görsel dilinin felsefi temaları nasıl somutlaştırdığını ve anlamsızlık, karamsarlık gibi unsurları nasıl yansıttığını ortaya koymaktadır.

Ethical Statement

Bu çalışmada tamamen özgün içerikli ve kendi bireysel düşüncelerimle oluşturmaya çalıştığım bir çalışma hedefledim.

Project Number

1

Thanks

Bu çalışma benim bu alandaki ilk göz ağrım diyebilirim. 3 aylık bir süreç oldu ve bu yorucu süreçte bana destek olan danışman hocam Dr. Öğretim Üyesi Selma Kozak'a teşekkürlerimi iletmek isterim.

References

  • Calinescu, M. (2013). Modernliğin Beş Yüzü: Modernizm, Avangard, Dekadans, Kitsch, Postmodernizm, 2. Basım, Çev.: S. Gürses, İstanbul: Küre Yayınları, s.293-338.
  • Camus, A. (2016). Yabancı, 56. Basım, Çev.: S. Tiryakioğlu, İstanbul: Can Sanat Yayınları.
  • Camus, A. (2024). Sisifos Söyleni, 56. Basım, Çev.: T. Yücel, İstanbul: Can Sanat Yayınları.
  • Copleston, F. (1996). Felsefe Tarihi: Cilt VII, Çağdaş Felsefe, Bölüm 2: Nihilizm ve Materyalizm, 1. Basım, Çev.: D. Canefe, İstanbul: İdea Yayınevi, s.150-180.
  • Kleinman, P. (2023). Felsefe 101: Platon ve Sokrates'ten Sartre ve Heidegger’e Düşünce Tarihi Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey, 10. Basım, Çev.: Ş. Alpagut, İstanbul: Say Yayınları, s.166-172.
  • Özden, Ö. H. & Elmalı, O. (2023). İlk Çağ Felsefesi Tarihi, 7. Basım, İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yayınları, s.86-100.
  • İnternet Kaynakları
  • agate.id. (2023), “GAME CONCEPT ART: THE FIRST STEP IN BRINGING A GAME TO LIFE”, https://agate.id/game-concept-art-the-first-step-in-bringing-a-game-to-life/, Erişim Tarihi: 8.11.2024.
  • Aydın, H. (1986), “Nihilizmin Tarihçesi”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 1(1), 1-XX. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/144252#:~:text=Nihilizm%20terimi%20ilk%20olarak%20Friedrich,ve%20Nietzsche%20de%20ondan%20almıştır, Erişim Tarihi: 10.11.2024.
  • Blount, T. & Spawforth, C. (2019) “Pathos in Play: How Game Designers Evoke Negative Emotions”, Cornell University, https://arxiv.org/abs/1909.06799, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Cheimbi, S. (2023), “The Genius Behind Elden Ring and Souls Games: Hidetaka Miyazaki!”, Gomycode, https://gomycode.com/ke/the-genius-behind-elden-ring-and-souls-games-hidetaka-miyazaki/, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Deleuze, G. (1986), Nietzsche and Philosophy, Trans. Hugh Tomlinson, London: The Athlone Press, https://antilogicalism.com/wp-content/uploads/2017/07/nietzsche-and-philosophy.pdf Erişim Tarihi: 11.11.2024.
  • Eapen, P., & Eapen, M. (2021), “A Postmodernist Reading Of Select Video Games”, Literary Endeavour, 12(4), 56–57, https://www.literaryendeavour.org/files/fw5qiiz33rxgmr2fvtgb/2021-10%2008%20A%20POSTMODERNIST%20READING%20OF%20SELECT%20VIDEO%20GAMES%20-%20PREETHY%20EAPEN%20&%20MELVIN%20EAPEN.pdf, Erişim Tarihi: 30.11.2024.
  • Elden Ring Awards, IMDB, (2022), https://www.imdb.com/title/tt10562854/awards/. Erişim Tarihi: 19 Ekim 2024.
  • Epikhin, D. (2023), “Elden Ring Cultural Code. One Thousand And One References”. Medium, https://medium.com/@dmepikh/elden-ring-сultural-сode-one-thousand-and-one-references f45a0bc2026f, Erişim Tarihi: 20.02.2025.
  • Eroğlu, E. (2024), “Zorluğuyla Pek Çok Oyuncunun Korkulu Rüyası Olan 'Souls-like' Türü Oyunlar Nasıl Ortaya Çıktı?”. Webtekno, https://www.webtekno.com/souls-like-turu-nasil-ortaya-cikti-h122867.html, Erişim Tarihi: 21.02.2025.
  • Fisher, M. (2012), “What Is Hauntology?”. Film Quarterly, 66(1), s. 16-24, https://www.jstor.org/stable/10.1525/fq.2012.66.1.16 , Erişim Tarihi: 22.10.2024.
  • Foster, A. (2017), “Postmodernism in Games Design”, University of Southampton, https://blog.soton.ac.uk/rcs/2017/11/01/postmodernism-in-games-design/, Erişim Tarihi: 30.11.2024.
  • Fromsoftware (2025), Products, https://www.fromsoftware.jp/ww/products.html, Erişim Tarihi: 22.02.2025
  • Hazal. (2020), “Hauntology ve Kayıp Gelecek”, Medium, https://medium.com/@phileo42/hauntology-ve-kayıp-gelecek-132fee9eae1, Erişim Tarihi: 21.02.2025.
  • Mevada, D. (2023), “Game Concept Art: A Comprehensive Analysis”, 300mind Studio, https://300mind.studio/blog/game-concept-art/, Erişim Tarihi: 8 Kasım 2024.
  • NFI, “Concept Art – Everything You Need to Know” https://www.nfi.edu/concept-art/, Erişim Tarihi 8.11.2024.
  • Perry, D., & DeMaria, R. (2009), “David Perry On Game Design: A Brainstorming Toolbox”, Boston: Course Technology PTR: Stacy L. Hiquet. Erişim adresi: https://dokumen.pub/david-perry-on-game-design-a-brainstorming-toolbox-1nbsped-9781584506683-1584506687-1584506911.html, Erişim Tarihi: 11.11.2024.
  • Pooley, K. (2023), “Nietzsche, Nihilism and the Crisis of Piety”, The Agonist, 2:55-62, 2023 https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1270833 Erişim Tarihi: 26.11.2024.
  • Reddit, (2023), “What’s are the major differences between Elden Ring and the souls games?”,Reddit Oyuncu Değerlendirmeleri, https://www.reddit.com/r/fromsoftware/comments/14dv7x9/whats_are_the_major_differences_between_elden/, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Robertson, A. (2013), “Gaming with Ghosts: Hauntology, Metanarrative, and Gamespace in Video Games”, Carleton University, Master of Arts, https://repository.library.carleton.ca/concern/parent/jh343s940/file_sets/mw22v6152, Erişim Tarihi: 21.02.2025.
  • Schell, J. (2008), The Art Of Game Design: A Book Of Lenses, Morgan Kaufmann Publishers, https://www.inventoridigiochi.it/wp-content/uploads/2020/07/art-of-game-design.pdf, Erişim Tarihi: 8.11.2024.
  • Steam (2022), Elden Ring Steam Bağlantısı, https://store.steampowered.com/app/1245620/?snr=1_5_9__205, Erişim Tarihi: 1.11.2024.
  • Steam (2022), Oyuncu İncelemeleri Steam Bağlantısı, https://steamcommunity.com/app/1245620/reviews/, Erişim Tarihi: 1.11.2024.
  • StudioQ (2022), “Zdzislaw Beksinski Polish Horror Painter And Photographer”, https://studioq.com/blog/2024/11/8/zdzislaw-beksinski-polish-horror-painter-and-photographer, Erişim Tarihi: 20.02.2025.
  • Şah, U. (2015), “Jean Baudrillard ve Simülasyon Kuramı”, Onto Psikoloji Dergisi, https://www.ontodergisi.com/sayilar/jean-baudrilland-ve-simulasyon-kurami#:~:text=Baudrillard%27ın%20“Simülakrlar%20ve%20Simülasyon,dir%20(s.%2014), Erişim Tarihi: 28.11.2024.
  • Takahashi, P. K., & Andreo, M. C. (2011), “Desenvolvimento de Concept Art para Personagens”, SBC - SBGames 2011 Bildirileri, X SBGames - Salvador - BA, 7-9 Kasım, s.1-10. Erişim adresi: https://www.sbgames.org/sbgames2011/proceedings/sbgames/papers/art/full/92122.pdf, Erişim Tarihi: 20.10.2024.
  • TDK. https://sozluk.gov.tr/?ara=nihilizm, Erişim Tarihi: 08.11.2024.
  • Podgorski, D. (2022), “A Thorough Critique Detailing the Few Mechanical Flaws of FromSoft’s Elden Ring”, Thegemsbok, https://thegemsbok.com/art-reviews-and-articles/elden-ring-fromsoftware-critique-mechanics-analysis/, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Postmodernmystery. (2015), “Video Games as a Literary Experience”, Video Game and Postmodernism, https://postmodernmystery.wordpress.com, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Untimely Reflections (2025), The Nietzsche Podcast Ep:2, https://creators.spotify.com/pod/show/untimely-reflections/episodes/Wandering-Through-Ice--Mountain-Peaks-e13965h, Erişim Tarihi: 20.02.2025.
  • Wisecrack (2022), The Philosophy of Elden Ring, https://www.youtube.com/watch?v=ACTvcdXr95I, Erişim Tarihi: 22.02.2025.
  • Yılmaz, M. (2016), “2BA Beden Beyin Akımı”. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (TAED), 55, https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/712908, Erişim Tarihi: 28.11.2024.
  • Görsel Kaynaklar
  • Görsel 1. Karakter Tasarımı, Elden Ring konsept tasarımı departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/A9d7mWp.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 2. Yaratık (Golem) Tasarımı, Elden Ring konsept tasarımı departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/cFuA8q5.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 3. Çevre Tasarımı Örneği, Elden Ring Konsept Tasarımı Departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/Vp0IyUf.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 4. Çevre Tasarımı Örneği, Elden Ring Konsept Tasarımı Departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/ZjCuhDV.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 5. Obje Tasarımı, Elden Ring Konsept Tasarımı Departmanı, 2022, https://playmodss.com/wp-content/uploads/2024/08/elden-ring-talismans-banner-image.jpg (2024), erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 6. https://preview.redd.it/to-me-this-is-peak-efficient-potion-horse-organization-what-v0-phi8hbkb8oba1.png?auto=webp&s=2153038b843d2cc445590e710fb5a7dffdcdf8d5 (2024), erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 7. Yay Tasarımı, Elden Ring konsept tasarımı departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/DRPDFK4.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 8. Kılıç Tasarımı, Elden Ring konsept tasarımı departmanı, Elden Ring Concept Art Book, 2022, https://i.imgur.com/DRPDFK4.jpeg, erişim tarihi: 11.11.2024.
  • Görsel 9 (Solda). Exodus, Z. Beksiński, (Yapım Yılı bilinmiyor), https://images.fineartamerica.com/images/artworkimages/medium/3/untitled-exodus-zdzislaw-beksinski.jpg, erişim tarihi: 20.02.2025.
  • Görsel 10 (Sağda). Mekan Tasarımı, Elden Ring oyunu erktan fotoğrafı, 2023, https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTA2LFobyjEaQhXl-MEGcVwCdLdsug3eFsvDw&s, erişim tarihi: 20.02.2025.
  • Görsel 11 (Solda). AA078, Z. Beksiński, (1978), https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR_jK2zo9vxxVSEVHS6oWcBgXAdTfPMMzbeLg&s, erişim tarihi: 20.02.2025.
  • Görsel 12 (Sağda). Mekan Tasarımı, Elden Ring oyunu ekran fotoğrafı, 2022, https://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/elden-ring/7/7c/Elden_Ring_Screenshot_2022.03.14_-_00.52.41.05.png?width=814, erişim tarihi: 20.02.2025.
  • Görsel 13. Friedrich Referansı Elden Ring oyunu Ekran Görüntüsü, https://preview.redd.it/influence-of-famous-paintings-in-elden-ring-are-there-any-v0-0g7jalszytmd1.jpeg?auto=webp&s=d567e57b21be4c13abf6ec8fbfc46f9c07afae4e, erişim tarihi: 20.02.2025.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Digital Game Design, Illustration, Computer Gaming and Animation
Journal Section Research Article
Authors

Can Sevimli 0009-0001-8100-4411

Project Number 1
Publication Date March 16, 2025
Submission Date January 26, 2025
Acceptance Date February 24, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 1 Issue: 9

Cite

APA Sevimli, C. (2025). Elden Ring Oyun Tasarımında Nihilist Söylem. D-Sanat, 1(9), 210-236.