Çalışmaya ilişkin paradigmalar geçmişte defalarca
olduğu gibi, bugün de yoğun biçimde değişmektedir. Bu değişim çalışma
alışkanlıklarını, çalışmaya ilişkin tutumu, çalışma ortamından beklentileri
yeniden şekillendirmektedir. Değişim kaçınılmaz olmakla birlikte, algılanışı ve
kabulü görecelidir. Bu kabul ve algılama kuşaklar açısından da ciddi farklılıklar
göstermektedir. Bugün itibariyle çalışma yaşamında, X ve Y kuşaklarının aktif
oldukları, Baby Boomers ların çekildikleri ve Z kuşağının girmeye hazırlandığı
bir ortam söz konusudur. Bu dönemde ağırlıklı olarak meslek seçimi yapmakta
olan veya üniversite öğrencisi durumunda olan Z kuşağı, önümüzdeki kısa dönemde
çalışma hayatında yerini alacaktır. Z kuşağı çalışma hayatına hazırlanırken,
sorulması gereken bir soru da çalışma ortamının Z kuşağına hazır olup
olmadığıdır. Öte yandan gelecek için projeksiyonda bulunabilmenin, strateji ve
politika belirleyebilmenin basamaklarından birini Z kuşağının yaşama bakışını,
algı, tutum ve beklentilerini bilmek oluşturmaktadır. Mevcut çalışanlardan
farklı değer, kültür, alışkanlık, inanç, tutum ve beklentilere sahip Z
kuşağının ofis ve çalışma ortamından beklentilerini incelemeyi amaçlayan bu
araştırma, Kocaeli Üniversitesi Kandıra MYO’nun farklı bölümlerinde öğrenim
görmekte olan, 2000 doğumlu, daha önce iş veya staj deneyimi bulunan üniversite
öğrencilerinden oluşan üç odak görüşme grubu ile gerçekleştirilmiştir. Demografik
bilgiler edinildikten sonra, odak grup görüşmesi tekniği ile katılımcıların
ofis ortamının sahip olması gerekli nitelik ve özelliklere ilişkin beklentileri
belirlenmiştir.
Bulgular NVİVO12 programı aracılığıyla
değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Z kuşağı temsilcisi katılımcıların,
kuşağın özellikleri doğrultusunda bir çalışma ortamı beklentisi taşıdıkları
belirlenmiştir. Katılımcılar, konforlu, eğlenceli, ergonomik ve farklı seçenekleri
barındıran ofis ortamlarında çalışmak istemektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 1 |