Research Article
BibTex RIS Cite

RUANDALI ÖĞRENCİLERİN YAZILI ANLATIMLARININ YANLIŞ ÇÖZÜMLEMESİ YÖNTEMİNE GÖRE İNCELENMESİ

Year 2021, Volume: 11 Issue: 1, 201 - 211, 30.07.2021

Abstract

Bu araştırmanın amacı; 2018-2019 ve 2019-2020 eğitim öğretim yıllarında Düzce Üniversitesi Türk Dili Öğretimi Araştırma ve Uygulama Merkezinde eğitim gören 13 Ruandalı öğrencinin yazılı anlatımda yaptıkları yanışları “Yanlış Çözümleme” yöntemine (İng. error analysis) göre değerlendirmektir. Bu eksende B1 seviyesinde Türkçe öğrenen öğrencilerin verilen konuyla ilgili duygu ve düşüncelerini yazdıkları yazılı anlatım örnekleri incelenmiş tespit edilen yanlışlar; yazım yanlışları, dilbilgisi yanlışları, yanlış kelime seçiminden kaynaklanan yanlışlar olarak başlıklara ayrılmış ve ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. Bu yanlışların sıklık oranlarından yola çıkarak Afrikalı bu öğrenci gruplarının hangi konularda daha çok yanlış yapıldığı ve zorluk yaşanılan konulardaki eksikliklerin nasıl giderileceği ile ilgili çözüm önerileri ortaya koyulmaya çalışılmıştır.

References

  • Ak Başoğul, D. ve Can, F.S. (2014). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Balkanlı Öğrencilerin Yazılı Anlatımda Yaptıkları Hatalar Üzerine Tespitler. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 10, 100-119.
  • Bi̇can, G . (2017). İki Dilliliğin Tanımlanması: Kuramsal Tartışmalar ve Güncel Dilbilimsel Yaklaşımlar . Ana Dili Eğitimi Dergisi , 5 (2) , 353-366.
  • Bölükbaş, F. (2011). Arap Öğrencilerin Türkçe Yazılı Anlatım Becerilerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies. 6/3, s.1357- 1367.
  • Büyükikiz, K.K.& Hasırcı, S.(2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarının Yanlış Çözümleme Yaklaşımına Göre Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(4), 51-62.
  • Ciğerci A. E. (2009), İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Bağlamında Hata Çözümleme Denemesi , Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Coşkun, Eyyup (2007), “Yazma Becerisi”, A. Kırkkılıç, H. Akyol (Ed.), İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Çerçi̇, A ,Derman, S , Bardakçı, M . (2016). An Error Analysis on TFL Learners’ Writings . Gaziantep University Journal of Social Sciences , 15 (2) , 695-715.
  • Dede, M. (1985). Yabancı Dil Öğretiminde Karşılaştırmalı Dilbilim Ve Yanlış Çözümlemesinin Yeri. Türk Dili Dergisi-Dil Öğretimi Özel Sayısı, C:XLVII, S. 379-380, s. 123-135
  • Elturan, B . (2019). Yabancı Dil Öğretiminde Yanlışların Düzeltilmesi (Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Örneğinde) . Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi , 2 (2) , 165-188 .
  • Fidan M. (2019). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Yazılı Anlatım Metinlerinin Yazım Ve Noktalama Kuralları Yönünden Değerlendirilmesi. Ekev Akademi Dergisi Yıl: 23 Sayı: 77 253-266.
  • Gökçebağ, D . (2018). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Yunanlıların Yaptıkları Dilbilgisel Hataların İncelenmesi . Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi , 1 (2) , 100-116 .
  • İnan, K. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen İranlıların Yazılı Anlatımları Üzerine Bir İnceleme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıçarslan, R. ve Yavuz, A. (2014). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Sosyal Medya Kullanımında Yaptıkları Yazma Hataları. Turkish Studies, 9(3), 863-877.
  • Kıral, B . (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi . Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 8 (15) , 170-189
  • Maden, S., Dincel, Ö., Maden, A. (2015). “Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazma Kaygıları”, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 4/2, s.748-769.
  • Peçenek, D . (2014). On Second Language Acquısıtıon (Research) And Instructed Second Language Acquısıtıon . Dil Dergisi , (164) , 5-25
  • Tiryaki, E. (2013). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Eğitimi”, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 38-44.
  • Yıldırım A Şimşek, H. 2013 Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 9. Baskı Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Yılmaz, F. ve Bircan, D. (2015). Türkçe Öğretim Merkezinde Okuyan Yabancı Öğrencilerin Yazılı Kompozisyonlarının “Yanlış Çözümleme Yöntemi’ne Göre Değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy. 3(1), 113-126.
  • http://www.mfa.gov.tr/turkiye-afrika-iliskileri.tr.mfa
Year 2021, Volume: 11 Issue: 1, 201 - 211, 30.07.2021

Abstract

References

  • Ak Başoğul, D. ve Can, F.S. (2014). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Balkanlı Öğrencilerin Yazılı Anlatımda Yaptıkları Hatalar Üzerine Tespitler. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 10, 100-119.
  • Bi̇can, G . (2017). İki Dilliliğin Tanımlanması: Kuramsal Tartışmalar ve Güncel Dilbilimsel Yaklaşımlar . Ana Dili Eğitimi Dergisi , 5 (2) , 353-366.
  • Bölükbaş, F. (2011). Arap Öğrencilerin Türkçe Yazılı Anlatım Becerilerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies. 6/3, s.1357- 1367.
  • Büyükikiz, K.K.& Hasırcı, S.(2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarının Yanlış Çözümleme Yaklaşımına Göre Değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(4), 51-62.
  • Ciğerci A. E. (2009), İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Bağlamında Hata Çözümleme Denemesi , Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Coşkun, Eyyup (2007), “Yazma Becerisi”, A. Kırkkılıç, H. Akyol (Ed.), İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Çerçi̇, A ,Derman, S , Bardakçı, M . (2016). An Error Analysis on TFL Learners’ Writings . Gaziantep University Journal of Social Sciences , 15 (2) , 695-715.
  • Dede, M. (1985). Yabancı Dil Öğretiminde Karşılaştırmalı Dilbilim Ve Yanlış Çözümlemesinin Yeri. Türk Dili Dergisi-Dil Öğretimi Özel Sayısı, C:XLVII, S. 379-380, s. 123-135
  • Elturan, B . (2019). Yabancı Dil Öğretiminde Yanlışların Düzeltilmesi (Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Örneğinde) . Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi , 2 (2) , 165-188 .
  • Fidan M. (2019). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Yazılı Anlatım Metinlerinin Yazım Ve Noktalama Kuralları Yönünden Değerlendirilmesi. Ekev Akademi Dergisi Yıl: 23 Sayı: 77 253-266.
  • Gökçebağ, D . (2018). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Yunanlıların Yaptıkları Dilbilgisel Hataların İncelenmesi . Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi , 1 (2) , 100-116 .
  • İnan, K. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen İranlıların Yazılı Anlatımları Üzerine Bir İnceleme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıçarslan, R. ve Yavuz, A. (2014). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Sosyal Medya Kullanımında Yaptıkları Yazma Hataları. Turkish Studies, 9(3), 863-877.
  • Kıral, B . (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi . Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 8 (15) , 170-189
  • Maden, S., Dincel, Ö., Maden, A. (2015). “Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazma Kaygıları”, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 4/2, s.748-769.
  • Peçenek, D . (2014). On Second Language Acquısıtıon (Research) And Instructed Second Language Acquısıtıon . Dil Dergisi , (164) , 5-25
  • Tiryaki, E. (2013). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Eğitimi”, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 38-44.
  • Yıldırım A Şimşek, H. 2013 Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 9. Baskı Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Yılmaz, F. ve Bircan, D. (2015). Türkçe Öğretim Merkezinde Okuyan Yabancı Öğrencilerin Yazılı Kompozisyonlarının “Yanlış Çözümleme Yöntemi’ne Göre Değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy. 3(1), 113-126.
  • http://www.mfa.gov.tr/turkiye-afrika-iliskileri.tr.mfa
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education, Regional Studies
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Özkan 0000-0003-3045-2764

Publication Date July 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Özkan, İ. (2021). RUANDALI ÖĞRENCİLERİN YAZILI ANLATIMLARININ YANLIŞ ÇÖZÜMLEMESİ YÖNTEMİNE GÖRE İNCELENMESİ. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 201-211.