Research Article
BibTex RIS Cite

ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN DEPREM BİLGİ DÜZEYLERİ VE AFET BİLİNCİ ALGILARININ BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 248 - 271, 31.12.2024
https://doi.org/10.55179/dusbed.1559774

Abstract

Araştırmada, özel güvenlik ve koruma öğrencilerinin görüşleri, yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla yüz yüze toplanmıştır. Fenomenoloji araştırma deseni benimsenmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğrenciler depremi bilimsel olarak tanımlamakta ve depremin neden olduğu ikincil afet türlerinin farkında olduklarını ifade etmişlerdir. Deprem öncesi ve sonrası alınacak önlemler hakkında yeterli bilgiye sahip oldukları anlaşılmıştır. Ayrıca, depremlerin hangi bölgelerde olacağı, günümüzdeki jeolojik ve jeofizik çalışmalarla anlaşılabilirken, depremin zamanı ve büyüklüğünün kesin olarak tahmin edilemeyeceği konusunda farkındalıkları vardır. Öğrenciler, sivil toplum kuruluşlarının eğitim ve medya faaliyetlerinin bilinçlenmeye katkı sağladığını belirtmişlerdir. Deprem anında, özel güvenlik görevlilerinin sakin kalıp insanlara yardımcı olması gerektiği, afet sonrası düzenin sağlanmasında kolluk kuvvetlerine katkı sunabilecekleri vurgulanmıştır.

References

  • 2023/10 numaralı Özel Güvenlik Hizmetleri Genelgesi. (2023). 10 Temmuz 2024 tarihinde, https://www.egm.gov.tr/kurumlar/egm.gov.tr/IcSite/ozelguvenlik/Ozel-Guvenlik-Hizmetleri-Genelgesi.pdf. Erişim sağlanmıştır.
  • 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun. (2004). T.C. Resmî Gazete, 25504, 26 Haziran 2004.
  • Alkan, A. D. & Töz, A. (2020). Silahlı özel deniz güvenlik görevlilerinin (SÖDGG) denizciliğe adaptasyonu üzerine bir araştırma. Turkish Journal of Maritime and Marine Sciences, 6(1), 80-101.
  • Alkan, A.D. (2024). Türkiye’de depremlerde özel güvenliğin kullanım durumu ve öneriler. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 15(1-Deprem Özel Sayısı-), 115-135.
  • Avcı, S., Kaplan, B. & Ortabağ, T. (2020). Hemşirelik bölümündeki öğrencilerin afet konusundaki bilgi ve bilinç düzeyleri. Resilience,4, 89-101.
  • Aydın, S. (2019). Determination of prospective science teachers’ knowledge levels about earthquake. International Journal of Earth Sciences Knowledge and Applications, 1(1), 28-31.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bilen, E., & Polat, M. (2022). Opinions of the teacher candidates concerning earthquake Awareness. Turkish Journal of Earthquake Research, 4(1), 155-173.
  • Bulut, M., Fedakar, R., Akkose, S., Akgoz, S., Ozguc, H. & Tokyay, R. (2005). Medical experience of a university hospital in Turkey after the 1999 Marmara earthquake. Emergency medicine journal, 22(7), 494-498.
  • Cho, M.S. (2022). A study on disaster management by strengthening the capacity of private security guards: focused on apartment houses. Korean soc private security, 4 (21), 121-139.
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publishers.
  • Cvetković, V.M. & Janković, B. (2020). Private security preparedness for disasters caused by natural and anthropogenic hazards. International Journal of Disaster Risk Management, 1 (2), 23-33.
  • Cvetković, V.M., Pavlović, S. & Janković, B. (2021). Private security preparedness for disasters caused by fire. Nauka bezbednost policija, 1 (26), 35-59.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Akademi Kitapevi. Demirkaya, H. (2007). İlköğretim öğrencilerinin deprem kavramı algılamaları ve depreme ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 68-76.
  • Doğan, M., Nacaroğlu, O. & Ablak, S. (2021). Sivrice depremini yaşamış ortaokul öğrencilerinin depreme ilişkin metaforik algılarının incelenmesi: Malatya ili örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (51), 384-402.
  • Durmuş, H., Ersular, T., Gürbüz, E., Gülen, L., Güneş, A. & Sarı, Y. (2015). 23 Ekim 2011 Van depreminin (Mw=7.1) oluşturduğu Coulomb gerilme değişimi. Sakarya University Journal of Science, 19(1), 53-58.
  • Erdoğan, C.N. & Aksoy, Ö.N. (2020). Deprem stresi ile baş etme stratejileri Balıkesir örneği. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3, 88-103.
  • Genç, M. & Sözen, E. (2021). The sustainable scale of earthquake awareness, development, validity and reliability study. International Electronic Journal of Environmental Education, 11(1), 24-41.
  • Guba, E.G. & Lincoln, Y.S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(163-194), 105.
  • Gültekin, M., Atalay, N. & Ay, Y. (2014). İlköğretimde serbest etkinliklere yönelik sınıf öğretmeni ve öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 419-437.
  • Improta, L., Cirella, A., Pezzo, G., Molinari, I. & Piatanesi, A. (2023). Joint inversion of geodetic and strong motion data for the 2012, mw 6.1-6.0, may 20th and may 29th, northern Italy earthquakes: source models and seismotectonic interpretation. J Geophys Research: Solid Earth, 128(5).
  • Ivanov, A., & Cvetković, V. (2014). The role of education in natural disaster risk reduction. Horizons Series A, 16. İlki, A. & Celep, Z. (2012). Earthquakes, existing buildings and seismic design codes in Turkey. Arabian Journal for Science and Engineering, 2(37), 365-380.
  • Kaya, B. & Aladağ, C. (2017). Determining the cognitive structures of geography teacher candidates on “earthquake”, International Education Studies, 10(1), 122-136.
  • Kesetovic, Z. (2017). Private security in emergency situations - Serbian experience. Security Dialogues, (1-2), 595-609.
  • Malterud, K. (2001). Qualitative research: standards, challenges, and guidelines. The lancet, 358(9280), 483-488.
  • Merriam, S.B. (1998). Qualitative research and case study application in education.Revised and expanded from case study research in education. San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage. Öcal, A. (2007). İlköğretim okullarında deprem hazırlıkları: Kırıkkale il örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1),1-12.
  • Öcal, A., Yıldırım, E., Yakar, H. & Erdoğan, E., (2016). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Afetlere Yönelik İnanışlarının İncelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 59-72.
  • Özel Güvenlik Eğitimlerini Geliştirme ve Alan/Branş Eğitimleri (ÖZGE) Çalıştayı Raporu (2024). 24-16 Mayıs 2024, Aydın. https://www.egm.gov.tr/ozelguvenlik/24-26-mayis-2024-aydin-ozge-calistayi-sonuc-raporu Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanunun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik. (2004). T.C. Resmî Gazete, 25606, 07 Ekim 2004.
  • Özgen, N., Ünaldı, Ü.E. & Bindak, R. (2011). Öğretmen adaylarının doğal afetler konusuna yönelik etkili öğrenme biçimlerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(4), 303-323.
  • Özkazanç, S. & Yüksel, U. D. (2015). Evaluation of disaster awareness and sensitivity level of higher education students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 745-753.
  • Patton, M.Q. (1990). Qalitative evaluation and research methods. Sage publications Inc.
  • Sözcü, U. (2020). Disaster education in Turkey: Trends in theses and articles between 2003 and 2020. Journal of Pedagogical Research, 4(3) 418-441.
  • Şen, G., Acıker, S. & Can, E. (2020). The effect of dısaster awareness trainıng on the level of disaster awareness of classroom teacher students: Burdur Mehmet Akif Ersoy University example. Turkish Journal of Health Science and Life. 3(3), 1-6.
  • Şimşek, P. & Gündüz, A. (2021). Türkiye’de afet hemşireliği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi. Dergisi, 47, 469-476.
  • Telli, S.G. & Altun, D. (2023) Türkiye’de deprem sonrası çevrimiçi öğrenmenin vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6, 125-136.
  • Tosun, A. (2023). Özel güvenlik eğitiminde doğal afetlere teorik bir bakış. International Academic Social Resources Journal, 8(55), 4300-4302.
  • Tsai, C.C. (2001). Ideas about earthquakes after experiencing a natural disaster ın taiwan: an analysis of students’ worldviews. International Journal of Science Education, 23(10), 1007-1016.
  • Türksever, O. (2021). Analysis of disaster awareness perception levels of students in social studies teaching undergraduate program. Education Quarterly Reviews, 4(3), 14-22.
  • Uçkun, G., Yüksel, A. & Demir, B. (2012). Özel güvenlik sektörünün Türkiye’deki rolü ve Dünya’daki konumu. Electronic Journal of Vocational Colleges, 22-30, S.28.
  • Usta, P., Ergun, S. & Alparslan Gok, S.Z. (2018). “A cooperative game theory approach to post disaster housing problem,” Handbook of Research on Emergent Applications of Optimization Algorithms Chapter 14 IGI Global, 314-325, USA.
  • Yağcı, A. (2021). Yükseköğretim kurumlarında yer alan özel güvenlik ve koruma programlarındaki ilkyardım dersinin analizi. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 4(2), 58.
  • Yağcı, A. (2023a). Özel güvenlik ve koruma önlisans programı için durum değerlendirmesi: Eğitim süreci ve istihdamı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(2), 767-782.
  • Yağcı, A. (2023b). Doğal afetlerde özel güvenlik görevlilerinin rolü ve önemi. A. Bilgili (Ed.), Academy 1. Uluslararası Deprem Çalışmaları Kongresi içinde (ss. 268-283). Academy Global Publishing House. ISBN: 978-625-6393-71-4.
  • Yağcı, A. & Güney, E. (2022). Yükseköğretim program atlas (2021) verilerine göre özel güvenlik ve koruma programının değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9(3), 152-173.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Zengin, S. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının doğal afetlere yönelik görüşlerinin incelenmesi: Amasya üniversitesi örneği (Yayın No. 699536) [Yüksek lisans tezi, Amasya Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.

ASSESSING EARTHQUAKE KNOWLEDGE AND DISASTER AWARENESS LEVELS AMONG STUDENTS IN THE PRIVATE SECURITY AND PROTECTION PROGRAM

Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 248 - 271, 31.12.2024
https://doi.org/10.55179/dusbed.1559774

Abstract

In the study, the views of private security and protection students were collected face-to-face through semi-structured interviews. The phenomenology research design was adopted. According to the findings, the students define earthquakes scientifically and are aware of the secondary disaster types caused by earthquakes. They were found to have sufficient knowledge about the precautions to be taken before and after an earthquake. Additionally, while the location of earthquakes can be understood through current geological and geophysical studies, they are aware that the exact time and magnitude of an earthquake cannot be predicted. The students noted that non-governmental organizations' educational and media activities contribute to raising awareness. They emphasized that, during an earthquake, private security officers should remain calm and assist people, and they can contribute to maintaining order and supporting law enforcement in the aftermath of a disaster.

References

  • 2023/10 numaralı Özel Güvenlik Hizmetleri Genelgesi. (2023). 10 Temmuz 2024 tarihinde, https://www.egm.gov.tr/kurumlar/egm.gov.tr/IcSite/ozelguvenlik/Ozel-Guvenlik-Hizmetleri-Genelgesi.pdf. Erişim sağlanmıştır.
  • 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun. (2004). T.C. Resmî Gazete, 25504, 26 Haziran 2004.
  • Alkan, A. D. & Töz, A. (2020). Silahlı özel deniz güvenlik görevlilerinin (SÖDGG) denizciliğe adaptasyonu üzerine bir araştırma. Turkish Journal of Maritime and Marine Sciences, 6(1), 80-101.
  • Alkan, A.D. (2024). Türkiye’de depremlerde özel güvenliğin kullanım durumu ve öneriler. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 15(1-Deprem Özel Sayısı-), 115-135.
  • Avcı, S., Kaplan, B. & Ortabağ, T. (2020). Hemşirelik bölümündeki öğrencilerin afet konusundaki bilgi ve bilinç düzeyleri. Resilience,4, 89-101.
  • Aydın, S. (2019). Determination of prospective science teachers’ knowledge levels about earthquake. International Journal of Earth Sciences Knowledge and Applications, 1(1), 28-31.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Bilen, E., & Polat, M. (2022). Opinions of the teacher candidates concerning earthquake Awareness. Turkish Journal of Earthquake Research, 4(1), 155-173.
  • Bulut, M., Fedakar, R., Akkose, S., Akgoz, S., Ozguc, H. & Tokyay, R. (2005). Medical experience of a university hospital in Turkey after the 1999 Marmara earthquake. Emergency medicine journal, 22(7), 494-498.
  • Cho, M.S. (2022). A study on disaster management by strengthening the capacity of private security guards: focused on apartment houses. Korean soc private security, 4 (21), 121-139.
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publishers.
  • Cvetković, V.M. & Janković, B. (2020). Private security preparedness for disasters caused by natural and anthropogenic hazards. International Journal of Disaster Risk Management, 1 (2), 23-33.
  • Cvetković, V.M., Pavlović, S. & Janković, B. (2021). Private security preparedness for disasters caused by fire. Nauka bezbednost policija, 1 (26), 35-59.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Akademi Kitapevi. Demirkaya, H. (2007). İlköğretim öğrencilerinin deprem kavramı algılamaları ve depreme ilişkin görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 68-76.
  • Doğan, M., Nacaroğlu, O. & Ablak, S. (2021). Sivrice depremini yaşamış ortaokul öğrencilerinin depreme ilişkin metaforik algılarının incelenmesi: Malatya ili örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (51), 384-402.
  • Durmuş, H., Ersular, T., Gürbüz, E., Gülen, L., Güneş, A. & Sarı, Y. (2015). 23 Ekim 2011 Van depreminin (Mw=7.1) oluşturduğu Coulomb gerilme değişimi. Sakarya University Journal of Science, 19(1), 53-58.
  • Erdoğan, C.N. & Aksoy, Ö.N. (2020). Deprem stresi ile baş etme stratejileri Balıkesir örneği. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3, 88-103.
  • Genç, M. & Sözen, E. (2021). The sustainable scale of earthquake awareness, development, validity and reliability study. International Electronic Journal of Environmental Education, 11(1), 24-41.
  • Guba, E.G. & Lincoln, Y.S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(163-194), 105.
  • Gültekin, M., Atalay, N. & Ay, Y. (2014). İlköğretimde serbest etkinliklere yönelik sınıf öğretmeni ve öğrenci görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 419-437.
  • Improta, L., Cirella, A., Pezzo, G., Molinari, I. & Piatanesi, A. (2023). Joint inversion of geodetic and strong motion data for the 2012, mw 6.1-6.0, may 20th and may 29th, northern Italy earthquakes: source models and seismotectonic interpretation. J Geophys Research: Solid Earth, 128(5).
  • Ivanov, A., & Cvetković, V. (2014). The role of education in natural disaster risk reduction. Horizons Series A, 16. İlki, A. & Celep, Z. (2012). Earthquakes, existing buildings and seismic design codes in Turkey. Arabian Journal for Science and Engineering, 2(37), 365-380.
  • Kaya, B. & Aladağ, C. (2017). Determining the cognitive structures of geography teacher candidates on “earthquake”, International Education Studies, 10(1), 122-136.
  • Kesetovic, Z. (2017). Private security in emergency situations - Serbian experience. Security Dialogues, (1-2), 595-609.
  • Malterud, K. (2001). Qualitative research: standards, challenges, and guidelines. The lancet, 358(9280), 483-488.
  • Merriam, S.B. (1998). Qualitative research and case study application in education.Revised and expanded from case study research in education. San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage. Öcal, A. (2007). İlköğretim okullarında deprem hazırlıkları: Kırıkkale il örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1),1-12.
  • Öcal, A., Yıldırım, E., Yakar, H. & Erdoğan, E., (2016). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Afetlere Yönelik İnanışlarının İncelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 59-72.
  • Özel Güvenlik Eğitimlerini Geliştirme ve Alan/Branş Eğitimleri (ÖZGE) Çalıştayı Raporu (2024). 24-16 Mayıs 2024, Aydın. https://www.egm.gov.tr/ozelguvenlik/24-26-mayis-2024-aydin-ozge-calistayi-sonuc-raporu Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanunun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik. (2004). T.C. Resmî Gazete, 25606, 07 Ekim 2004.
  • Özgen, N., Ünaldı, Ü.E. & Bindak, R. (2011). Öğretmen adaylarının doğal afetler konusuna yönelik etkili öğrenme biçimlerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(4), 303-323.
  • Özkazanç, S. & Yüksel, U. D. (2015). Evaluation of disaster awareness and sensitivity level of higher education students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 745-753.
  • Patton, M.Q. (1990). Qalitative evaluation and research methods. Sage publications Inc.
  • Sözcü, U. (2020). Disaster education in Turkey: Trends in theses and articles between 2003 and 2020. Journal of Pedagogical Research, 4(3) 418-441.
  • Şen, G., Acıker, S. & Can, E. (2020). The effect of dısaster awareness trainıng on the level of disaster awareness of classroom teacher students: Burdur Mehmet Akif Ersoy University example. Turkish Journal of Health Science and Life. 3(3), 1-6.
  • Şimşek, P. & Gündüz, A. (2021). Türkiye’de afet hemşireliği. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi. Dergisi, 47, 469-476.
  • Telli, S.G. & Altun, D. (2023) Türkiye’de deprem sonrası çevrimiçi öğrenmenin vazgeçilmezliği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 6, 125-136.
  • Tosun, A. (2023). Özel güvenlik eğitiminde doğal afetlere teorik bir bakış. International Academic Social Resources Journal, 8(55), 4300-4302.
  • Tsai, C.C. (2001). Ideas about earthquakes after experiencing a natural disaster ın taiwan: an analysis of students’ worldviews. International Journal of Science Education, 23(10), 1007-1016.
  • Türksever, O. (2021). Analysis of disaster awareness perception levels of students in social studies teaching undergraduate program. Education Quarterly Reviews, 4(3), 14-22.
  • Uçkun, G., Yüksel, A. & Demir, B. (2012). Özel güvenlik sektörünün Türkiye’deki rolü ve Dünya’daki konumu. Electronic Journal of Vocational Colleges, 22-30, S.28.
  • Usta, P., Ergun, S. & Alparslan Gok, S.Z. (2018). “A cooperative game theory approach to post disaster housing problem,” Handbook of Research on Emergent Applications of Optimization Algorithms Chapter 14 IGI Global, 314-325, USA.
  • Yağcı, A. (2021). Yükseköğretim kurumlarında yer alan özel güvenlik ve koruma programlarındaki ilkyardım dersinin analizi. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 4(2), 58.
  • Yağcı, A. (2023a). Özel güvenlik ve koruma önlisans programı için durum değerlendirmesi: Eğitim süreci ve istihdamı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(2), 767-782.
  • Yağcı, A. (2023b). Doğal afetlerde özel güvenlik görevlilerinin rolü ve önemi. A. Bilgili (Ed.), Academy 1. Uluslararası Deprem Çalışmaları Kongresi içinde (ss. 268-283). Academy Global Publishing House. ISBN: 978-625-6393-71-4.
  • Yağcı, A. & Güney, E. (2022). Yükseköğretim program atlas (2021) verilerine göre özel güvenlik ve koruma programının değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9(3), 152-173.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Zengin, S. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının doğal afetlere yönelik görüşlerinin incelenmesi: Amasya üniversitesi örneği (Yayın No. 699536) [Yüksek lisans tezi, Amasya Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Policy and Administration (Other)
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Ali Yağcı 0000-0003-0359-4927

Ali Davut Alkan 0000-0002-9463-8683

Early Pub Date December 30, 2024
Publication Date December 31, 2024
Submission Date October 2, 2024
Acceptance Date November 20, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Yağcı, A., & Alkan, A. D. (2024). ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN DEPREM BİLGİ DÜZEYLERİ VE AFET BİLİNCİ ALGILARININ BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 248-271. https://doi.org/10.55179/dusbed.1559774