Film ve felsefe ilişkisine yönelik farklı yaklaşımlar bulunmaktadır. Bu
yaklaşımlardan birinde, filmin kendine özgü bir biçimde felsefe yapabileceği
savunulmaktadır. Bu yaklaşımda yeni bir fikrin filmin imkanlarıyla, film diliyle ortaya
koyulabileceği öne sürülmektedir. Ayrıca filmin kendine özgü bir biçimde felsefe
yaptığını söyleyebilmek için alana özgün katkı sunması beklenmektedir. Bir diğer
yaklaşımda ise filmin, düşünürler ya da filozoflar tarafından daha önceden ortaya
koyulmuş kavramları ya da fikirleri kendine özgü dili ile somutlaştırabileceği ve bu
fikirler ya da kavramlar bağlamında tartışma yaratacak imajlar sunabileceği ileri
sürülmektedir. Bu çalışmada yukarıda ifade edilen ikinci yaklaşım benimsenmiştir. Bu
çalışmanın problemi film ile felsefe arasında nasıl bir bağlantı olduğunu, absürd kavramı
ve Sen Aydınlatırsın Geceyi filmi özelinde ortaya koymaktır. Soyut bir bir kavramın
sinemanın dilinde nasıl somutlaştığını ortaya koymak, bu çalışmanın problem alanını
oluşturmaktadır. Bu doğrultuda, absürd kavramının filmde hangi bağlamlarda ele alındığı
ve bu kavramın filmde nasıl somutlaştığı ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Bu amaç
doğrultusunda betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada öncelikle Camus’nun
absürd kavramı açıklanmıştır. Camus’nun absürd kavramı açıklandıktan sonra, kavram
film ile ilişkilendirilmiştir. Çalışmada Sen Aydınlatırsın Geceyi filminde ölüm, intihar ve
absürd kavramı arasında doğrudan bağlantı olduğu ve bu bağlantının sinemanın
imkanlarıyla somutlaştığı bulgulanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 4 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.