Bu çalışmada betonarme çerçeve taşıyıcı sistemli yapıların duvar-döşeme-kiriş birleşimlerinde oluşan ısı köprülerinin davranışı, farklı yalıtım sistemlerinde duvar elemanının ısıl iletkenlik katsayısı (λ değerleri) değiştirilerek incelenmiştir. Türkiye’de ara katlarda en çok kullanılan 6 yalıtım uygulamasının kesitleri üzerinde inceleme yapılmıştır. Hesaplamalar sonlu elemanlar metodunu kullanan, QuickField5.6 programında duvar-kiriş-döşeme birleşimlerinde sıcaklık ve ısı akısı dağılımları, birinci derece gün bölgesi için sıvalı durum göz önüne alınarak yapılmıştır. Isı köprüsünü oluşturan elemanların ısıl iletkenliklerindeki artışa bağlı olarak, hesaplanan UIK ve x değerlerinde artışlar meydana gelmiştir. “x” de meydana gelen değişikliklerin üzerinde yalıtımın yeri ve ısı köprüsünün ısıl iletkenlik değerinin etkisinin önemi büyüktür. Duvarın ısıl iletkenlik değerindeki değişiminin Uℓ değerleri üzerinde anlamlı farklar ortaya çıkarmadığı görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 1 |