Bu araştırma, öğrencilerin mesleğe bakış açılarının saptanması, eğitimleriyle ilgili öğrenci görüşleri ve eğitim süresince mesleklerine bakış açılarında değişim olup olmadığının belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Tanımlayıcı araştırma tipinde planlanan bu çalışmaya 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz dönemi okula yeni başlayan ebelik + hemşirelik bölümü birinci sınıflar (n=170), ile ebelik + hemşirelik bölümü dördüncü sınıf (n=135) öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla ilgili literatür incelenerek hazırlanan, 4 bölümden ve toplam 38 ifadeden oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Anket formunun birinci bölümünde; hemşirelik/ebelik eğitiminden memnun olma veya olmama ile ilgili öğrenci görüşleri, ikinci bölümünde; I. ve IV. sınıf öğrencilerinin mesleğe bakış açılarının karşılaştırılması, üçüncü bölüm; IV. sınıf öğrencilerinde mesleğe bakış açılarında eğitimin etkisi, dördüncü bölümde ise I. ve IV. sınıf öğrencilerinin mezuniyet sonrası düşüncelerine yönelik ifadeler yer almıştır. Verilerin analizi sonucu aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır. Çalışmamıza göre, öğrencilerin %54 oranında mesleği kendisinin seçtiğini, kendi isteği ile geldiği için bu alanda öğrenim görüyor olmaktan %68.3’ünün memnun oldukları anlaşılmaktadır. Hemşire/ebe hekimin yardımcısıdır ifadesine %51.5 oranında I. sınıflar katılım gösterirken, IV. sınıflarda bu oran %25.2 olarak belirlenmiştir. Araştırmaya katılan IV. sınıf öğrencileri %66.7 oranında dört yıl boyunca aldıkları eğitimin mesleğe bakış açılarında olumlu değişiklikler yaptığı belirlenmiştir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 23, 2016 |
Submission Date | June 11, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 2 |