For many years researchers and educators have focused on reading comprehension skill but still many students do not comprehend the reading text efficiently. In this sense, this study deals with the improvement of students’ reading comprehension through pre reading while reading and post reading activities. The research focuses on reading activities in reading class. In reading processes, the researcher applied series of student centered reading activities. The data has been collected through of reading comprehension activities in reading class. Twelve university students in Turkey participated in the study. The results display that the activities as pre, while and post reading are effective to foster learners’ reading skill.
Uzun yıllardır araştırmacı ve eğitimciler okuduğunu anlama ve okuma becerisine odaklanmıştır, ancak yine de birçok öğrenci okuma metnini verimli bir şekilde anlamamaktadır. Bu bağlamda bu çalışma, okuma öncesi ve sonrası etkinlikler yoluyla öğrencilerin okuduğunu anlamalarının geliştirilmesini ele almaktadır. Bu amaçla yapılan araştırma, okuma dersinde okuma etkinliklerinin işlevlerine odaklanmıştır. Bu çalışmada, okuma süreçlerinde veri toplamak için öğrenci merkezli bir dizi okuma etkinliği uygulamıştır. Bu araştırmada veriler okuma dersinde okuduğunu anlama etkinlikleriyle toplanmıştır. Araştırmaya Türkiye’de üniversite düzeyinde öğrenim gören altısı erkek, altısı kadın on iki üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın sonucu göstermiştir ki okuma öncesi ve sonrası yapılan okuma etkinliklerini öğrenen bireylerin okuma yeterliliklerini olumlu anlamda güçlendirmesine katkı sağlamıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Submission Date | December 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 1 |