Research Article
BibTex RIS Cite

HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNDE DİJİTALLEŞME EĞİLİMLERİ: MÜFREDAT ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ

Year 2023, Volume: 11 Issue: 2, 1748 - 1764, 30.09.2023
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1347835

Abstract

Dijitalleşmenin etkisi ile toplum ve pazar yapısında meydana gelen değişimlere cevap verebilmek kurumlar için elzemdir. Bu durum halkla ilişkiler uygulayıcılarının daha farklı niteliklere sahip olmalarını zorunlu kılmaktadır. Dolayısıyla bu aşamada geleceğin halkla ilişkiler profesyonelleri için eğitim sürecindeki derslerin önemi bir kat daha artmaktadır. Uzmanlık süreçlerine hazırlandıkları lisans eğitimlerinde, aldıkları derslerin toplumsal ve sektörel ihtiyaçları karşılayacak nitelikleri kazandırması beklenmektedir. Bu nitelikler içerisinde özellikle dijital teknolojileri kullanabilme yeterliliği ön plana çıkmaktadır. Buradan hareketle araştırmanın amacı halkla ilişkiler lisans eğitiminde dijitalleşme eğilimlerini tartışmaktır. Amaç doğrultusunda Üniversitelerin Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ders müfredatları, nitel yöntem desenlerinden durum çalışmasına uygun olarak incelenmiştir. Doküman analizi neticesinde elde edilen verilerin analiz edilmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. İçerik analizi sürecinde de MAXQDA 2020 paket programdan yararlanılmıştır. Araştırma neticesinde halkla ilişkiler eğitimi içerisinde dijitalleşmeye yönelik derslerin oldukça çoğunlukla seçmeli ve teorik olarak konumlandırıldığı görülmüştür. Bu durum halkla ilişkiler eğitiminin dijitalleşme eğiliminin zayıf olduğuna işaret etmektedir.

Supporting Institution

Yok

Project Number

Yok

References

  • Alexander, D. (2004). Changing the Public Relations Curriculum: A new challenge for educators. PRism, 2(1), p.1-7.
  • Bakan, Ö. (2014). Halkla İlişkiler Eğitiminde Teori-Pratik Dengesi Bakımından Türkiye İçin Bir Model Önerisi, Journal of Selcuk Communication, 2(2), s. 64-72. https://doi.org/10.18094/SI.58560
  • Balasundaram, I., Aggarwal, R., ve Darzi, L. A. (2010). Development of a Training Curriculum for Microsurgery, British Journal of Oral and Maxillofacial Surgery, 48(8), p.598-606.
  • Chaikhamwang, S., Montri, W., ve Anantasomboon, K. (2018). “The Development of Public Relations for School of Computer and Information Technology Chiangrai Rajabhat University Using Virtual Reality Technology”, 2018 22nd International Computer Science and Engineering Conference (ICSEC) , p. 1-4, 21-24 November 2018, IEEE.
  • Coşkun, Y. D. (2015). Promoting Digital Change in Higher Education: Evaluating the Curriculum Digitalisation, Journal of International Education Research (JIER), 11(3), p. 197-204.
  • Creswell, J. (2014). Nicel, Nitel ve Karma Yöntem Araştırmaları: Araştırma Deseni. (Çeviri Editörü), Selçuk Beşir Demir, Ankara: Eğiten Kitap.

DIGITALISATION TRENDS IN PUBLIC RELATIONS EDUCATION: A CONTENT ANALYSIS OF THE CURRICULUM

Year 2023, Volume: 11 Issue: 2, 1748 - 1764, 30.09.2023
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1347835

Abstract

Institutions need to respond to the changes in society and market structure with the effect of digitalization. This situation requires public relations practitioners to have different qualifications. Therefore, at this stage, the importance of the courses in the education process for future public relations professionals increases even more. In their undergraduate education, where they prepare for their specialization processes, their courses are expected to provide them with the qualifications to meet social and sectoral needs. Among these qualifications, especially the ability to use digital technologies comes to the fore.The research aims to discuss digitalization trends in public relations undergraduate education. For this purpose, the course curricula of the Public Relations and Publicity Departments of Universities were analyzed by the case study, one of the qualitative method designs. Content analysis technique was used to analyze the data obtained as a result of document analysis. MAXQDA 2020 package program was used in the content analysis process. As a result of the research, it was seen that the courses on digitalization in public relations education are mostly elective and theoretical. This situation indicates that the digitalization tendency of public relations education needs to be stronger.

Project Number

Yok

References

  • Alexander, D. (2004). Changing the Public Relations Curriculum: A new challenge for educators. PRism, 2(1), p.1-7.
  • Bakan, Ö. (2014). Halkla İlişkiler Eğitiminde Teori-Pratik Dengesi Bakımından Türkiye İçin Bir Model Önerisi, Journal of Selcuk Communication, 2(2), s. 64-72. https://doi.org/10.18094/SI.58560
  • Balasundaram, I., Aggarwal, R., ve Darzi, L. A. (2010). Development of a Training Curriculum for Microsurgery, British Journal of Oral and Maxillofacial Surgery, 48(8), p.598-606.
  • Chaikhamwang, S., Montri, W., ve Anantasomboon, K. (2018). “The Development of Public Relations for School of Computer and Information Technology Chiangrai Rajabhat University Using Virtual Reality Technology”, 2018 22nd International Computer Science and Engineering Conference (ICSEC) , p. 1-4, 21-24 November 2018, IEEE.
  • Coşkun, Y. D. (2015). Promoting Digital Change in Higher Education: Evaluating the Curriculum Digitalisation, Journal of International Education Research (JIER), 11(3), p. 197-204.
  • Creswell, J. (2014). Nicel, Nitel ve Karma Yöntem Araştırmaları: Araştırma Deseni. (Çeviri Editörü), Selçuk Beşir Demir, Ankara: Eğiten Kitap.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies
Journal Section Articles
Authors

Hıdır Polat 0000-0002-7839-4666

Project Number Yok
Publication Date September 30, 2023
Submission Date August 22, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Polat, H. (2023). HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNDE DİJİTALLEŞME EĞİLİMLERİ: MÜFREDAT ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(2), 1748-1764. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1347835
AMA Polat H. HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNDE DİJİTALLEŞME EĞİLİMLERİ: MÜFREDAT ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. e-gifder. September 2023;11(2):1748-1764. doi:10.19145/e-gifder.1347835
Chicago Polat, Hıdır. “HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNDE DİJİTALLEŞME EĞİLİMLERİ: MÜFREDAT ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 11, no. 2 (September 2023): 1748-64. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1347835.
EndNote Polat H (September 1, 2023) HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNDE DİJİTALLEŞME EĞİLİMLERİ: MÜFREDAT ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 11 2 1748–1764.
IEEE H. Polat, “HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNDE DİJİTALLEŞME EĞİLİMLERİ: MÜFREDAT ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ”, e-gifder, vol. 11, no. 2, pp. 1748–1764, 2023, doi: 10.19145/e-gifder.1347835.
ISNAD Polat, Hıdır. “HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNDE DİJİTALLEŞME EĞİLİMLERİ: MÜFREDAT ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 11/2 (September 2023), 1748-1764. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1347835.
JAMA Polat H. HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNDE DİJİTALLEŞME EĞİLİMLERİ: MÜFREDAT ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. e-gifder. 2023;11:1748–1764.
MLA Polat, Hıdır. “HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNDE DİJİTALLEŞME EĞİLİMLERİ: MÜFREDAT ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 11, no. 2, 2023, pp. 1748-64, doi:10.19145/e-gifder.1347835.
Vancouver Polat H. HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİNDE DİJİTALLEŞME EĞİLİMLERİ: MÜFREDAT ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. e-gifder. 2023;11(2):1748-64.