Research Article
BibTex RIS Cite

MOBİL REKLAMLARIN KABULÜ: X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2024, Volume: 12 Issue: 3, 1505 - 1531, 30.09.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1517180

Abstract

Bu araştırma X, Y ve Z kuşağındaki tüketicilerin, mobil reklamları kabullenmelerini etkileyen tutumlar arasında farklılıkların var olup olmadığını bulmayı amaçlamaktadır. Literatürde X, Y ve Z kuşağındaki tüketicilerin mobil reklamları kabullenmeleriyle ilgili yeterli düzeyde bir araştırmaya erişilememesi nedeniyle bu araştırmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Reklam verenlerin, hedef kitlelerine uygun mobil reklam stratejileri geliştirmelerinde bu araştırmanın sonuçlarından yararlanabilecek olmaları araştırmanın özgün değeridir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de yaşayan X, Y ve Z kuşaklarındaki mobil cihaz kullanan tüketiciler oluşturmaktadır. Trabzon’da yaşayan X, Y ve Z kuşaklarındaki mobil cihaz kullanan tüketiciler ise araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu araştırmada kolayda örneklem yöntemi hedeflenen amaca ulaşabilmek için tercih edilmiştir. Araştırmada yüz yüze anket tekniği uygulanarak veriler elde edilmiştir. Trabzon il merkezinde (Ortahisar) yaşayan, araştırmaya katılmakta gönüllü olan X, Y ve Z kuşağındaki 600 tüketiciye yüz yüze anket uygulanmıştır. Hatalı doldurulan anketler elenerek 528 anketin analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda mobil reklamları onaylama/kabullenme üzerinde etkili faktörlerden algılanan yarar, içeriksel bilgi, algılanan özveri ve güven faktörleri üzerinde kuşaklara göre anlamlı farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır.

References

  • AK, Mehtap (2021). Mob$l Reklamların D$j$tal Yerl$ler Açısından Önem$ ve Bu Kuşağın Mob$l Reklamlara Tepk$s$, İstanbul T$caret Ün$vers$tes$ Sosyal B$l$mler Enst$tüsü Yayımlanmamış Yüksek L$sans Tez$, İstanbul. BARUTÇU, Süleyman ve ÖZTÜRK GÖL Meltem (2009). “Mob$l Reklamlar ve Mob$l Reklam Araçlarına Yönel$k Tutumlar”, Karamanoğlu Mehmetbey Ün$vers$tes$ Sosyal ve Ekonom$k Araştırmalar Derg$s$, 2009 (2), s.24-41. BARWİSE, Patr$ck ve STRONG Col$n (2002). “Perm$ss$on‐Based Mob$le Advert$s$ng”, Journal of İnteract$ve Market$ng, 16 (1), s.14-24. BAŞ, Eren (2009). Mob$l Reklam Ortamları, Hedef K$tlelere Er$ş$mde Alternat$f Kullanım B$ç$mler$, Ege Ün$vers$tes$ Sosyal B$l$mler Enst$tüsü Yayımlanmamış Yüksek L$sans Tez$, İzm$r.
Year 2024, Volume: 12 Issue: 3, 1505 - 1531, 30.09.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1517180

Abstract

References

  • AK, Mehtap (2021). Mob$l Reklamların D$j$tal Yerl$ler Açısından Önem$ ve Bu Kuşağın Mob$l Reklamlara Tepk$s$, İstanbul T$caret Ün$vers$tes$ Sosyal B$l$mler Enst$tüsü Yayımlanmamış Yüksek L$sans Tez$, İstanbul. BARUTÇU, Süleyman ve ÖZTÜRK GÖL Meltem (2009). “Mob$l Reklamlar ve Mob$l Reklam Araçlarına Yönel$k Tutumlar”, Karamanoğlu Mehmetbey Ün$vers$tes$ Sosyal ve Ekonom$k Araştırmalar Derg$s$, 2009 (2), s.24-41. BARWİSE, Patr$ck ve STRONG Col$n (2002). “Perm$ss$on‐Based Mob$le Advert$s$ng”, Journal of İnteract$ve Market$ng, 16 (1), s.14-24. BAŞ, Eren (2009). Mob$l Reklam Ortamları, Hedef K$tlelere Er$ş$mde Alternat$f Kullanım B$ç$mler$, Ege Ün$vers$tes$ Sosyal B$l$mler Enst$tüsü Yayımlanmamış Yüksek L$sans Tez$, İzm$r.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies
Journal Section Articles
Authors

Kemal Can Türk 0000-0001-8979-393X

Ersin Diker 0000-0002-3973-0639

Publication Date September 30, 2024
Submission Date July 16, 2024
Acceptance Date September 5, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Türk, K. C., & Diker, E. (2024). MOBİL REKLAMLARIN KABULÜ: X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(3), 1505-1531. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1517180
AMA Türk KC, Diker E. MOBİL REKLAMLARIN KABULÜ: X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. e-gifder. September 2024;12(3):1505-1531. doi:10.19145/e-gifder.1517180
Chicago Türk, Kemal Can, and Ersin Diker. “MOBİL REKLAMLARIN KABULÜ: X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12, no. 3 (September 2024): 1505-31. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1517180.
EndNote Türk KC, Diker E (September 1, 2024) MOBİL REKLAMLARIN KABULÜ: X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12 3 1505–1531.
IEEE K. C. Türk and E. Diker, “MOBİL REKLAMLARIN KABULÜ: X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, e-gifder, vol. 12, no. 3, pp. 1505–1531, 2024, doi: 10.19145/e-gifder.1517180.
ISNAD Türk, Kemal Can - Diker, Ersin. “MOBİL REKLAMLARIN KABULÜ: X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12/3 (September 2024), 1505-1531. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1517180.
JAMA Türk KC, Diker E. MOBİL REKLAMLARIN KABULÜ: X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. e-gifder. 2024;12:1505–1531.
MLA Türk, Kemal Can and Ersin Diker. “MOBİL REKLAMLARIN KABULÜ: X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 12, no. 3, 2024, pp. 1505-31, doi:10.19145/e-gifder.1517180.
Vancouver Türk KC, Diker E. MOBİL REKLAMLARIN KABULÜ: X, Y VE Z KUŞAKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. e-gifder. 2024;12(3):1505-31.