This research aims to explain the environmental perceptions of small and medium sized firms and try to set forth the environmental attributes and views of their suppliers and customers by their own perspectives. Research results show that small and medium sized firms are unconscious about environmentalism and they are not benefiting from some of their features which can gain competitive advantage. Also, it is possible to propound that environmental sensitivity of customers influences the environmental initiatives and the supplier selection of firms
Buyer-supplier relationships customer environment environmentalism supplier supply chain management
Bu araştırma, küçük ve orta ölçekli işletmelerin çevrecilik algılarını açıklamak ve onların perspektifinden tedarikçilerinin ve müşterilerinin çevrecilik hakkındaki tutum ve görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, küçük ve orta ölçekli işletmelerin çevrecilik konusunda yeterince bilgi sahibi olmadıkları ve rekabet avantajı olarak kullanabilecekleri bazı özelliklerinden istifade edemedikleri ortaya konmuştur. Ayrıca, müşterilerin çevre hassasiyetlerinin, firmaların çevreci uygulamalarına ve tedarikçi seçimlerine etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır
Other ID | JA45RT83AV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 13 Issue: 2 |