Education services which contents two dimension that theoreticial and implementation is the most powerful tool for development of society. These tools can provide permanent or temporary solutions for politics, economical and social problems. Within the study that we performed about educational services problems and solition offers in Afyonkarahisar province’s, we tried to search, get together problems and solution advices of national education institutions (called as central administration) and municipality (as the status of local authority)’s managers opinions about that. In that study, with the aid of SPSS statistic program; safety tests, interval distribution, frequency distribution and Kruskal Waillis technique had been analized. According to analysis result of reliability coefficient seen too high that 0.861. On the other hand, Kruskal Wallis Analysis evaluated that. If there are any divergence of idea about problems and solutions adiveces between national education institutions and municipality’s administrators
Teorik ve uygulama olmak üzere iki boyutu bulunan eğitim hizmetleri, bilginin edinilmesi ve yayılması noktasında toplumların gelişim aracı konumundadır. Bu araçla toplumlar; siyasi, ekonomik ve sosyal tüm alanlarda sorunlarına geçici veya kalıcı çözümler üretebilmektedir. Eğitim hizmetlerinin sorunları ve çözüm önerileri başlıklı yapılan bu çalışmada Afyonkarahisar İli’nde bulunan milli eğitim (merkezi idare yetkilisi olarak) ve belediye yöneticilerinin (yerel idare yetkilisi olarak) eğitim hizmetlerinde gördüğü ve yaşadığı bazı sorunlar ve çözüm önerileri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışmada SPSS istatistik programı yardımıyla; güvenilirlilik testi, sıklık dağılımı, frekans dağılımı ve Kruskal Wallis analizleri yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda güvenilirlik katsayısının 0.861 gibi yüksek bir oranda olduğu görülmüştür. Kruskal Wallis Analizinde ise eğitim hizmetlerinde yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin görüşler arasında (milli eğitim yöneticileri ve belediye yöneticileri bakımından) anlamlı farklılıkların olup olmadığı değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 2 |