Research Article
BibTex RIS Cite

Examination of Mathematics Lesson Curriculum and Textbooks According to Teacher and Student Opinions

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 86 - 107, 22.09.2021

Abstract

Project Number

yok

References

  • Aktaş, M. C. (2013). Yeni Matematik Öğretim Programları İle İlgili Araştırmalar İçin 5N-1K: Lisansüstü Tezler. Milli Eğitim Dergisi, 209-227.
  • Altun, M., Arslan, Ç., & Yazgan, Y. (2004). Lise Matematik Ders Kitaplarının Kullanım Şekli ve Sıklığı Üzerine Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derğisi, 131-147.
  • Çiftçi, Z. B., Akgün, L., & Deniz, D. (2013). Dokuzuncu Sınıf Matematik Öğretim Programı İle İlgili Uygulamada Karşılaşılan Sorunlara Yönelik Öğretmen Görüşleri ve Çözüm Önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 1-21.
  • Dayak, E. (1998). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Eğitim-Öğretime Uygun luğunun Değerlendirilmesi. İstanbul : Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Delice, A., Aydın, E., & Kardeş, D. (2009). Öğretmen Adayı Gözüyle Matematik Ders Kitaplarında Görsel Ögelerin Kullanımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 8(16), 75-92.
  • Gurbetoğlu, A. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. agurbetoglu.com/files/2-%20ARAŞTIRMA%20%20TÜRLERİ.pdf. adresinden alındı
  • Gülay, A., & Altun, T. (2017). Göreve Yeni Başlayan Öğretmenlerin Yeterlik Algılarının ve Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi ,31, 738-749.
  • Gün Karaca, C. (2009). Ortaöğretim Dokuzuncu Sınıf Matematik Ders Kitabına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci görüşleri. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Johansson, M. (2006). Teaching Mathematics with Textbooks A Classroom and Curricular Perspective. Luleå University of Technology Department of Mathematics, 23, 1402-1544.
  • Konak, Z. M. (2018). LYS Matematik Sorularının ve 11-12. Sınıf Matematik Ders kitaplarının Dil-İçerik Açısından İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Leung, F. (1992). A Comparison of the Intended Mathematics Curriculum in China, Hong Kong and England and the Implementation in Beijing, Hong Kong and London. London: The University of London Institute of Education.
  • MEB. (2018). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı, Ankara. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Şahin, S., & Turanlı, N. (2005). Liselerde Okutulmakta Olan Lise I. Sınıf Matematik Kitaplarının Değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25(2), 327-341.
  • Şen, Ö. (2017). Matematik Dersi Ortaokul Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: 2009-2013-2017. Curr Res Educ, 3 (3), 116-128.
  • Tan Şişman, G., & Akkaya, G. (2017). Ortaöğretim Dokuzuncu Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretim Programına Uygunluğu Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 42, 1-14.
  • Taşdemir, C. (2011). Ortaöğretim 10. Sınıf Matematik Ders Kitabının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi: Bitlis İli Örneklemi. Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi 2(1)(4), 41-54.
  • Yenilmez, K., & Sölpük, N. (2014). Matematik Dersi Öğretim Programı İle İlgili Tezlerin İncelenmesi (2004-2013) . Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 33-42.

Matematik Dersi Öğretim Programlarının ve Ders Kitaplarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 86 - 107, 22.09.2021

Abstract

Bu çalışmanın amacı, matematik dersinde kullanılan öğretim programlarının ve ders kitaplarının öğrenci görüşlerine göre incelemektir. Araştırmanın örneklemi olarak Doğu Anadolu bölgesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan 14 matematik öğretmeni ve bu kurumlarda öğretime devam eden 375 öğrencinden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmek için, öğretmenlere yarı yapılandırılmış görüşme formu mu uygulanıp görüşme ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınarak toplanmıştır. Öğrenci görüşlerine ait veriler, görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonuçları incelenerek öğretim programının iyileştirilmesi için görüşler ve tavsiyeler, ders kitaplarının verimli bir şekilde kullanılmadığı, eksikliklerinin giderilmesi ve iyileştirilmesi için görüşlerin olduğu ortaya konmuştur. Öğretim programın yenilenme sürecinde ve ders kitaplarının daha etkin ve verimli kullanılması için önerilerde bulunulmuştur.

Supporting Institution

yok

Project Number

yok

Thanks

yok

References

  • Aktaş, M. C. (2013). Yeni Matematik Öğretim Programları İle İlgili Araştırmalar İçin 5N-1K: Lisansüstü Tezler. Milli Eğitim Dergisi, 209-227.
  • Altun, M., Arslan, Ç., & Yazgan, Y. (2004). Lise Matematik Ders Kitaplarının Kullanım Şekli ve Sıklığı Üzerine Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derğisi, 131-147.
  • Çiftçi, Z. B., Akgün, L., & Deniz, D. (2013). Dokuzuncu Sınıf Matematik Öğretim Programı İle İlgili Uygulamada Karşılaşılan Sorunlara Yönelik Öğretmen Görüşleri ve Çözüm Önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 1-21.
  • Dayak, E. (1998). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Eğitim-Öğretime Uygun luğunun Değerlendirilmesi. İstanbul : Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Delice, A., Aydın, E., & Kardeş, D. (2009). Öğretmen Adayı Gözüyle Matematik Ders Kitaplarında Görsel Ögelerin Kullanımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 8(16), 75-92.
  • Gurbetoğlu, A. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. agurbetoglu.com/files/2-%20ARAŞTIRMA%20%20TÜRLERİ.pdf. adresinden alındı
  • Gülay, A., & Altun, T. (2017). Göreve Yeni Başlayan Öğretmenlerin Yeterlik Algılarının ve Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi ,31, 738-749.
  • Gün Karaca, C. (2009). Ortaöğretim Dokuzuncu Sınıf Matematik Ders Kitabına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci görüşleri. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Johansson, M. (2006). Teaching Mathematics with Textbooks A Classroom and Curricular Perspective. Luleå University of Technology Department of Mathematics, 23, 1402-1544.
  • Konak, Z. M. (2018). LYS Matematik Sorularının ve 11-12. Sınıf Matematik Ders kitaplarının Dil-İçerik Açısından İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Leung, F. (1992). A Comparison of the Intended Mathematics Curriculum in China, Hong Kong and England and the Implementation in Beijing, Hong Kong and London. London: The University of London Institute of Education.
  • MEB. (2018). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı, Ankara. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Şahin, S., & Turanlı, N. (2005). Liselerde Okutulmakta Olan Lise I. Sınıf Matematik Kitaplarının Değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25(2), 327-341.
  • Şen, Ö. (2017). Matematik Dersi Ortaokul Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: 2009-2013-2017. Curr Res Educ, 3 (3), 116-128.
  • Tan Şişman, G., & Akkaya, G. (2017). Ortaöğretim Dokuzuncu Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretim Programına Uygunluğu Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 42, 1-14.
  • Taşdemir, C. (2011). Ortaöğretim 10. Sınıf Matematik Ders Kitabının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi: Bitlis İli Örneklemi. Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi 2(1)(4), 41-54.
  • Yenilmez, K., & Sölpük, N. (2014). Matematik Dersi Öğretim Programı İle İlgili Tezlerin İncelenmesi (2004-2013) . Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 33-42.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Selami Ercan 0000-0002-6936-2179

Burak Çakar 0000-0001-9217-5606

Project Number yok
Publication Date September 22, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Ercan, S., & Çakar, B. (2021). Matematik Dersi Öğretim Programlarının ve Ders Kitaplarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. Eğitim Bilim Ve Araştırma Dergisi, 2(2), 86-107.



         download   24218