Research Article
BibTex RIS Cite

Teacher Perspectives on the Problems During Emergency Distance Education: A Survey Study

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 469 - 493, 27.10.2023
https://doi.org/10.54637/ebad.1344976

Abstract

This survey study aimed to explore the perspectives of teachers about the problems encountered in the emergency distance education process. The sample of the study consisted of 330 teachers from different fields working in various cities of Turkey. The data were collected with the "Assessment Form for the Problems Encountered in the Distance Education Process" developed by the researchers and subjected to descriptive statistics. The results revealed that the most common problems experienced by the teachers were internet failure, lack of sufficient educational materials, lack of suitable environments for this education, not active participation in the lesson, and poor communication. Based on the results of the research, it is suggested to provide the feasible infrastructure, environment, and materials for teachers and students during distance education.

References

  • Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T. S., ve Kılcan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 285-309. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/29362/314174
  • Aktan-Acar, E., Erbaş, Y. H., ve Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(4), 31-54. https://doi.org/10.51948/auad.979726
  • Al, U., ve Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. Retrieved from https://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/491/487
  • Al-Fraihat, D., Joy, M., Masa’deh, R., ve Sinclair, J. (2020). Evaluating e-learning systems success: An empirical study. Computers in Human Behavior, 102, 67-86. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.08.004
  • Altıntaş-Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(57), 291-303, https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-11
  • Altunhan, Y., Kırnık, D., ve Özkul, R. (2022). Çoklu ortam materyallerinin ilkokuma ve yazma sürecine etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 929-950. https://doi.org/10.17679/inuefd.1080867
  • Anderson, J. (2020). Brave new world: The Coronavirus pandemic is reshaping education. Retrieved from https://qz.com/1826369/how-coronavirus-is-changing-education/
  • Aral, N., ve Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 99-114. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ahievransaglik/issue/64371/906874
  • Avcı, F., ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbed/issue/61198/838968 Bakırcı, H., Doğdu, N., ve Artun, H. (2021). Covid-19 Pandemi dönemindeki uzaktan eğitim sürecinde fen bilgisi öğretmenlerinin mesleki kazanımlarının ve sorunlarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640-658. https://doi.org/10.31592/aeusbed.909184
  • Bakırcı, H., Urhan, B., Bülbül, S., ve İlhan, R. (2023). Teachers’ opinions on students’ adaptation to school after the Covid-19 pandemic. International e-Journal of Educational Studies , 7(13), 107-121. https://doi.org/10.31458/iejes.1223674
  • Balaman, F., ve Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://dx.doi.org/10.15869/itobiad.769798 Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitim/issue/54643/753149
  • Beaudoin, M. F., Kurtz, G., ve Eden, S. (2009). Experiences and opinions of e-learners: What works, what are the challenges, and what competencies ensure successful online learning. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 5, 275-289. Retrieved from http://www.ijello.org/Volume5/IJELLOv5p275-289Beaudoin665.pdf
  • Bıyıklı, C., ve Özgür, A. O. (2021). Öğretmenlerin Covid-19 pandemi dönemindeki senkron uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin çözüm önerileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(1), 110-147. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/60075/798762
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/56247/773769
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (20. bs.). Pegem Akademi.
  • Can, E., ve Nikolayidis, U. (2022). Veli ve öğretmen görüşlerine göre Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimin görünümü. Başkent University Journal of Education , 9(2), 136-153. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/bujoe/issue/77507/1304154 Can, E., ve Ozan, C. (2021). Eğitim Bilişim Ağı (EBA): Covid-19 küresel salgınının yansımaları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 1553-1595. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/67470/883516 Can, E. (2020). Sanal sınıf yönetimi: İlkeler, uygulamalar ve öneriler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(4), 251-295. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1352063 Concannon, F., Flynn, A., ve Campbell, M. (2005). What campus-based students think about the quality and benefits of e-learning. British Journal of Educational Technology, 36(3), 501-512. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2005.00482.x
  • Coşkun-Keskin, S., Şentürk, G., Ömer, M., ve Dursun, R. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin yaşadığı problemler: Sosyal bilgiler öğretmenleri örneği. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 475-505. https://doi.org/10.21733/ibad.978870
  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (2. bs.). Eğiten Kitap.
  • Çakın, M., ve Külekçi-Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research 6(2), 165-186. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1183555 Çardak, U., ve Güler, Ç. (2022). Uzaktan eğitim ve uzaktan öğretmen yetiştirme bağlamında akademisyen uygulama, görüş ve önerileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinin Kuruluşunun 40. Yıl Dönümü Şubat Özel Sayısı, 323-353. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1068111
  • Çelik, M. (2022). Uzaktan eğitimde kullanılan senkron ve asenkron yöntemlerin lise öğrencilerinin matematik dersindeki tutum, başarı ve motivasyonuna etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Alanya.
  • Çelik, P., ve Perçin, S. (2020). E-hizmet kalitesi ölçümü: Uzaktan eğitim hizmeti veren kamu üniversiteleri örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 77-98. https://doi.org/10.18092/ulikidince.566172
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (5. bs.). Celepler Matbaacılık.
  • Çıngı, H. (1994). Örnekleme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Basımevi.
  • Dada, D. (2006). E-readiness for developing countries: moving the focus from the environment to the users. The Electronic Journal of Information Systems in Developing Countries (EJISDC), 27(6), 1-14. https://doi.org/10.1002/j.1681-4835.2006.tb00183.x
  • Darling-Hammond, L., ve Hyler, M. E. (2020). Preparing educators for the time of Covid… and beyond. European Journal of Teacher Education, 43(4), 457-465. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1816961
  • Daşdemir, İ., ve Cengiz, E. (2022). Ortaokul öğretmenlerinin Türkiye’de salgın sürecinde yapılan uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 51(233), 327-351. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787563
  • Demir, S., ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492
  • Durnalı, M., ve Koşar, D. (2019). Bir uzaktan eğitim merkezinin örgütsel amaçlarının analizi: Bir devlet üniversitesi örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(42), 85-109. https://doi.org/10.31795/baunsobed.658802
  • Ekiz, D. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. bs.). Anı Yayıncılık.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., ve Lencastre, J. A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(18), 1-18. https://doi.org/10.1186/s41239-020-00194-2
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1101246
  • Fraenkel, J. R., ve Wallen, N. E. (2008). How the design and evaluate research in education (Seventh edition). McGraw-Hill Higher Education.
  • Gaebel, M., Kupriyanova, V., Morais, R., ve Colucci, E. (2014). E-Learning in European Higher Education Institutions: Results of a mapping survey conducted in october-december 2013. European University Association.
  • Giannini, S., ve Lewis, G. S. (2020). Three ways to plan for equity during the Coronavirus school closures. Retrieved from https://world-education-blog.org/tag/covid19/
  • Han F., Demirbilek, N. ve Demirtaş, H. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168-1193. http://dx.doi.org/10.30703/cije.819946
  • Hossain M. M. (2020). Current status of global research on novel Coronavirus disease (Covid-19): A bibliometric analysis and knowledge mapping. F1000Research, 9(374), 1-12. https://doi.org/10.12688/f1000research.23690.1
  • İşman, A. (1998). Uzaktan eğitim. Değişim Yayıncıları.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Kazak, E., ve Karaahmetoğlu, H. H. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi 13(1), 385-401. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1213000 Koşar, D. ve Bakır, N. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim deneyimleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(4), 2231-2245. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1167272
  • Lau, J., Yang, B., ve Dasgupta, R. (2020). Will the coronavirus make online education go viral? Retrieved from https://www.timeshighereducation.com/features/will-coronavirus-make-online-education-go-viral
  • Lee, J. (2020). Mental health effects of school closures during COVID-19. The Lancet Child ve Adolescent Health, 4(6), 421. https://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30109-7
  • Özdemir, D. (2020). Canlı derslerde teknik kontrol. S. Karaman ve E. Kurşun (Ed.), Uzaktan öğretimde canlı ders uygulama ilkeleri ve örnekleri içinde (s. 53-62). Atatürk Üniversitesi Yayınevi.
  • Özdoğan, A. Ç., ve Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • Öztaş, S., ve Kılıç, B. (2017). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi’nin uzaktan eğitim şeklinde verilmesinin üniversite öğrencilerinin görüşleri açısından değerlendirilmesi (Kırklareli Üniversitesi örneği). Turkish History Education Journal, 6(2), 268-293. https://doi.org/10.17497/tuhed.327979
  • Öztürkler, Z. (2020). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitimin eğitim yönetimi açısından değerlendirilmesi. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(36), 1783-1791. http://dx.doi.org/10.31576/smryj.628
  • Pokhrel, S., ve Chhetri, R. (2021). A literature review on impact of Covid-19 pandemic on teaching and learning. Higher Education for the Future 8(1), 133–141. http://dx.doi.org/10.1177/2347631120983481
  • Sae-Khow, J. (2014). Developing of indicators of an e-learning benchmarking model for higher education institutions. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(2), 35-43. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1022884.pdf
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296. http://dx.doi.org/10.18037/ausbd.902616
  • Shim, T. E., ve Lee, S. Y. (2020). College students’ experience of emergency remote teaching due to Covid-19. Children and Youth Services Review, 119(2020), 105578. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105578
  • Solak, H., Ütebay, G., ve Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(1), 41-52. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/55639/761293 Şahin, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin yaşadığı sorunlar. Tarih Okulu Dergisi, 52, 1734-1757. http://dx.doi.org/10.29228/Joh.50089
  • Şenel-Çoruhlu, T. ve Uzun, A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 61-79. https://doi.org/10.17539/amauefd.1024195
  • Taş, H. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulamaya konan uzaktan eğitimin paydaş görüşleri bağlamında değerlendirilmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 12(23), 23-49. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eibd/issue/63474/909908
  • Tatlı, Z. , Er-Nas, S., Yaman, H., ve Turan, Ş. (2022). Field experts' perspectives about the Web 2.0 tool to be developed for measurement and assessment. Journal of Theoretical Educational Science, 15(1), 104-125. https://doi.org/10.30831/akukeg.951094
  • Tekin, A. (2021). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve ekonomik sonuçları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 40, 330-355. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sbe/issue/62244/908431 Telli-Yamamoto, G., ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • UNESCO (2020). Startling digital divides in distance learning emerge. Retrieved from https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learningemerge
  • Yaman, F., ve Dulkadir-Yaman, N. (2021). Öğretim teknolojileri dersinin öğretmen adaylarının tekno-pedagojik yeterliklerine etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 60, 22-49. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/65646/927042
  • Yenal, A. Ç. (2009). Uzaktan eğitim (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmazsoy, B., ve Kahraman, M. (2018). Uzaktan eğitimde sosyal ağlar ve öğreticinin etkinliği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 4(2), 5-9. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/465540 Yorgancı, S. (2014). Web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22598/241409

Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmenlerin Değerlendirmeleri: Tarama Çalışması

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 469 - 493, 27.10.2023
https://doi.org/10.54637/ebad.1344976

Abstract

Bu araştırmanın amacı, acil uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmenlerin değerlendirmelerinin incelenmesidir. Araştırmada nicel yaklaşımlardan tarama yöntemi işe koşulmuştur. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin çeşitli şehirlerinde görev yapan farklı branşlardan 330 öğretmen oluşturmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Değerlendirilmesi Formu” ile toplanmıştır. Elde edilen araştırma verileri, betimsel istatistiğe tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin senkron yürütülen acil uzaktan eğitim sürecinde internet bağlantısının kopması veya yavaş olması, yeterli eğitim materyali bulunmaması, öğrencilerin bu eğitime uygun ortamlarının bulunmaması, derse aktif olarak katılmaması ve iletişiminin zayıf olması gibi sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak uzaktan eğitimde öğretmenler ve öğrenciler için gerekli alt yapının, ortamın ve materyallerin sağlanması önerilmiştir.

References

  • Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T. S., ve Kılcan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 285-309. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/29362/314174
  • Aktan-Acar, E., Erbaş, Y. H., ve Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(4), 31-54. https://doi.org/10.51948/auad.979726
  • Al, U., ve Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. Retrieved from https://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/491/487
  • Al-Fraihat, D., Joy, M., Masa’deh, R., ve Sinclair, J. (2020). Evaluating e-learning systems success: An empirical study. Computers in Human Behavior, 102, 67-86. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.08.004
  • Altıntaş-Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 9(57), 291-303, https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-11
  • Altunhan, Y., Kırnık, D., ve Özkul, R. (2022). Çoklu ortam materyallerinin ilkokuma ve yazma sürecine etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 929-950. https://doi.org/10.17679/inuefd.1080867
  • Anderson, J. (2020). Brave new world: The Coronavirus pandemic is reshaping education. Retrieved from https://qz.com/1826369/how-coronavirus-is-changing-education/
  • Aral, N., ve Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 99-114. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ahievransaglik/issue/64371/906874
  • Avcı, F., ve Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbed/issue/61198/838968 Bakırcı, H., Doğdu, N., ve Artun, H. (2021). Covid-19 Pandemi dönemindeki uzaktan eğitim sürecinde fen bilgisi öğretmenlerinin mesleki kazanımlarının ve sorunlarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 640-658. https://doi.org/10.31592/aeusbed.909184
  • Bakırcı, H., Urhan, B., Bülbül, S., ve İlhan, R. (2023). Teachers’ opinions on students’ adaptation to school after the Covid-19 pandemic. International e-Journal of Educational Studies , 7(13), 107-121. https://doi.org/10.31458/iejes.1223674
  • Balaman, F., ve Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://dx.doi.org/10.15869/itobiad.769798 Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitim/issue/54643/753149
  • Beaudoin, M. F., Kurtz, G., ve Eden, S. (2009). Experiences and opinions of e-learners: What works, what are the challenges, and what competencies ensure successful online learning. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 5, 275-289. Retrieved from http://www.ijello.org/Volume5/IJELLOv5p275-289Beaudoin665.pdf
  • Bıyıklı, C., ve Özgür, A. O. (2021). Öğretmenlerin Covid-19 pandemi dönemindeki senkron uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin çözüm önerileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(1), 110-147. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/60075/798762
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/56247/773769
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (20. bs.). Pegem Akademi.
  • Can, E., ve Nikolayidis, U. (2022). Veli ve öğretmen görüşlerine göre Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimin görünümü. Başkent University Journal of Education , 9(2), 136-153. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/bujoe/issue/77507/1304154 Can, E., ve Ozan, C. (2021). Eğitim Bilişim Ağı (EBA): Covid-19 küresel salgınının yansımaları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 1553-1595. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/67470/883516 Can, E. (2020). Sanal sınıf yönetimi: İlkeler, uygulamalar ve öneriler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(4), 251-295. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1352063 Concannon, F., Flynn, A., ve Campbell, M. (2005). What campus-based students think about the quality and benefits of e-learning. British Journal of Educational Technology, 36(3), 501-512. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2005.00482.x
  • Coşkun-Keskin, S., Şentürk, G., Ömer, M., ve Dursun, R. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin yaşadığı problemler: Sosyal bilgiler öğretmenleri örneği. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 11, 475-505. https://doi.org/10.21733/ibad.978870
  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (2. bs.). Eğiten Kitap.
  • Çakın, M., ve Külekçi-Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research 6(2), 165-186. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1183555 Çardak, U., ve Güler, Ç. (2022). Uzaktan eğitim ve uzaktan öğretmen yetiştirme bağlamında akademisyen uygulama, görüş ve önerileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinin Kuruluşunun 40. Yıl Dönümü Şubat Özel Sayısı, 323-353. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1068111
  • Çelik, M. (2022). Uzaktan eğitimde kullanılan senkron ve asenkron yöntemlerin lise öğrencilerinin matematik dersindeki tutum, başarı ve motivasyonuna etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Alanya.
  • Çelik, P., ve Perçin, S. (2020). E-hizmet kalitesi ölçümü: Uzaktan eğitim hizmeti veren kamu üniversiteleri örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 77-98. https://doi.org/10.18092/ulikidince.566172
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (5. bs.). Celepler Matbaacılık.
  • Çıngı, H. (1994). Örnekleme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Basımevi.
  • Dada, D. (2006). E-readiness for developing countries: moving the focus from the environment to the users. The Electronic Journal of Information Systems in Developing Countries (EJISDC), 27(6), 1-14. https://doi.org/10.1002/j.1681-4835.2006.tb00183.x
  • Darling-Hammond, L., ve Hyler, M. E. (2020). Preparing educators for the time of Covid… and beyond. European Journal of Teacher Education, 43(4), 457-465. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1816961
  • Daşdemir, İ., ve Cengiz, E. (2022). Ortaokul öğretmenlerinin Türkiye’de salgın sürecinde yapılan uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 51(233), 327-351. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787563
  • Demir, S., ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492
  • Durnalı, M., ve Koşar, D. (2019). Bir uzaktan eğitim merkezinin örgütsel amaçlarının analizi: Bir devlet üniversitesi örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(42), 85-109. https://doi.org/10.31795/baunsobed.658802
  • Ekiz, D. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (4. bs.). Anı Yayıncılık.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., ve Lencastre, J. A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(18), 1-18. https://doi.org/10.1186/s41239-020-00194-2
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1101246
  • Fraenkel, J. R., ve Wallen, N. E. (2008). How the design and evaluate research in education (Seventh edition). McGraw-Hill Higher Education.
  • Gaebel, M., Kupriyanova, V., Morais, R., ve Colucci, E. (2014). E-Learning in European Higher Education Institutions: Results of a mapping survey conducted in october-december 2013. European University Association.
  • Giannini, S., ve Lewis, G. S. (2020). Three ways to plan for equity during the Coronavirus school closures. Retrieved from https://world-education-blog.org/tag/covid19/
  • Han F., Demirbilek, N. ve Demirtaş, H. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin koronavirüs (Covid-19) salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168-1193. http://dx.doi.org/10.30703/cije.819946
  • Hossain M. M. (2020). Current status of global research on novel Coronavirus disease (Covid-19): A bibliometric analysis and knowledge mapping. F1000Research, 9(374), 1-12. https://doi.org/10.12688/f1000research.23690.1
  • İşman, A. (1998). Uzaktan eğitim. Değişim Yayıncıları.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Kazak, E., ve Karaahmetoğlu, H. H. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi 13(1), 385-401. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1213000 Koşar, D. ve Bakır, N. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim deneyimleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(4), 2231-2245. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1167272
  • Lau, J., Yang, B., ve Dasgupta, R. (2020). Will the coronavirus make online education go viral? Retrieved from https://www.timeshighereducation.com/features/will-coronavirus-make-online-education-go-viral
  • Lee, J. (2020). Mental health effects of school closures during COVID-19. The Lancet Child ve Adolescent Health, 4(6), 421. https://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30109-7
  • Özdemir, D. (2020). Canlı derslerde teknik kontrol. S. Karaman ve E. Kurşun (Ed.), Uzaktan öğretimde canlı ders uygulama ilkeleri ve örnekleri içinde (s. 53-62). Atatürk Üniversitesi Yayınevi.
  • Özdoğan, A. Ç., ve Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • Öztaş, S., ve Kılıç, B. (2017). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi’nin uzaktan eğitim şeklinde verilmesinin üniversite öğrencilerinin görüşleri açısından değerlendirilmesi (Kırklareli Üniversitesi örneği). Turkish History Education Journal, 6(2), 268-293. https://doi.org/10.17497/tuhed.327979
  • Öztürkler, Z. (2020). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitimin eğitim yönetimi açısından değerlendirilmesi. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(36), 1783-1791. http://dx.doi.org/10.31576/smryj.628
  • Pokhrel, S., ve Chhetri, R. (2021). A literature review on impact of Covid-19 pandemic on teaching and learning. Higher Education for the Future 8(1), 133–141. http://dx.doi.org/10.1177/2347631120983481
  • Sae-Khow, J. (2014). Developing of indicators of an e-learning benchmarking model for higher education institutions. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(2), 35-43. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1022884.pdf
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296. http://dx.doi.org/10.18037/ausbd.902616
  • Shim, T. E., ve Lee, S. Y. (2020). College students’ experience of emergency remote teaching due to Covid-19. Children and Youth Services Review, 119(2020), 105578. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105578
  • Solak, H., Ütebay, G., ve Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(1), 41-52. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/55639/761293 Şahin, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin yaşadığı sorunlar. Tarih Okulu Dergisi, 52, 1734-1757. http://dx.doi.org/10.29228/Joh.50089
  • Şenel-Çoruhlu, T. ve Uzun, A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 61-79. https://doi.org/10.17539/amauefd.1024195
  • Taş, H. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulamaya konan uzaktan eğitimin paydaş görüşleri bağlamında değerlendirilmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 12(23), 23-49. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/eibd/issue/63474/909908
  • Tatlı, Z. , Er-Nas, S., Yaman, H., ve Turan, Ş. (2022). Field experts' perspectives about the Web 2.0 tool to be developed for measurement and assessment. Journal of Theoretical Educational Science, 15(1), 104-125. https://doi.org/10.30831/akukeg.951094
  • Tekin, A. (2021). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve ekonomik sonuçları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 40, 330-355. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sbe/issue/62244/908431 Telli-Yamamoto, G., ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • UNESCO (2020). Startling digital divides in distance learning emerge. Retrieved from https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learningemerge
  • Yaman, F., ve Dulkadir-Yaman, N. (2021). Öğretim teknolojileri dersinin öğretmen adaylarının tekno-pedagojik yeterliklerine etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 60, 22-49. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/maeuefd/issue/65646/927042
  • Yenal, A. Ç. (2009). Uzaktan eğitim (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmazsoy, B., ve Kahraman, M. (2018). Uzaktan eğitimde sosyal ağlar ve öğreticinin etkinliği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 4(2), 5-9. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/465540 Yorgancı, S. (2014). Web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22598/241409
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology and Social Studies of Science and Technology
Journal Section Research Articles
Authors

Zeynep Tatlı 0000-0001-9503-3048

Ahmet Gülay 0000-0002-7700-0768

Ozan Başdağ 0009-0001-7191-1392

Publication Date October 27, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Tatlı, Z., Gülay, A., & Başdağ, O. (2023). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmenlerin Değerlendirmeleri: Tarama Çalışması. Eğitim Bilim Ve Araştırma Dergisi, 4(2), 469-493. https://doi.org/10.54637/ebad.1344976



         download   24218