Bu çalışmanın amacı ülke çapında üniversiteye giriş sınavında (YGS) sorulan matematik soruları ile lise 9. sınıf matematik derslerinde yazılı sınavlarda sorulan soruların öğretim programı ve Bloom’un sınıflandırması çerçevesinde karşılaştırılmasıdır. Bu çalışmanın evrenini İstanbul Bağcılar ilçesindeki liseler, örneklemini ise bu ilçede bulunan Bağcılar Lisesi, Orhangazi Lisesi ve Osmangazi Lisesinde son sınıfa devam eden öğrenciler ve bu okullarda çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak da bu okullardaki 9.sınıf matematik dersine giren 11 öğretmenin 668 sınav sorusu, eğitim programı ve Bloom taksonomisi göz önünde bulundurularak analiz edilmiş ve aynı okullara devam eden 403 öğrencinin YGS matematik başarı oranları karşılaştırılmıştır. Veriler betimsel istatistikler, kay-kare, ANOVA ve korelasyon analizleri ile değerlendirilmiştir. Yapılan çalışmalar sonucunda öğretmenlerin yazılı sorularının ve 2013 YGS matematik sorularının Bloom’un bilişsel basamaklarından uygulama basamağı ağırlıklı olduğu bulunmuş ve öğretmen yazılı soru adetlerinin müfredatta ayrılan süreyle uyumluluk sağlamadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin 2013 YGS sorularını çözme oranlarına baktığımızda ise müfredat ve Bloom basamaklarına göre doğru yapma düzeyleri açısından araştırmada yer alan okullar arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır
Measuring and rating are important procedures in education, and because they are
important, it is just as important to perform them accurately and effectively. Measuring and
rating are two distinct concepts, although rating encompasses measuring. To do rating well,
one has to measure well, and that means using the best tools for the job (Şişman, 2001).
Teachers tend to use ten open-ended questions in ninth-grade examinations in Turkey, even
though the Turkish national examinations use a multiple-choice format. Obviously, these
teacher-prepared questions should meet certain measurement criteria, and the scale they use
for rating should meet acceptable criteria for student achievement. Accordingly, measuring
tools should address a range of skills including knowledge, comprehension, application,
analysis, synthesis, and evaluation (MEB, 2004). While knowledge is important, analysis,
synthesis, and evaluation are necessary components of critical thinking. Thus, instruction as
well as measurement and rating must include plenty of practice in analyzing, synthesizing,
and evaluating
Other ID | JA39GS43SH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Özel Sayı |