Bu çalışmada, resmi ve genel liselerde bulunan yönetici ve öğretmenlerin 2012 - 2013 eğitim öğretim yılında uygulamaya koyulan FATİH Projesi'nin uygulanma düzeylerine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada tarama modeli kullanılmış olup araştırmanın çalışma evrenini 2012 - 2013 eğitim öğretim yılında Antalya ili Muratpaşa ilçesinde bulunan ve FATİH Projesinin uygulanmakta olduğu 16 lisede görev yapmakta olan 58 okul yöneticisi 835 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma için bu evrenden 51 yönetici (% 88) ve 270 öğretmen (% 32) basit tesadüfi yöntemle seçilerek örneklem oluşturulmuştur. Yönetici ve öğretmenlerin FATİH Projesi'nin uygulanma düzeylerine ilişkin görüşlerini ölçmek için Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan FATİH Projesi Kullanım Anketi’nden yararlanılmıştır. Anket çözümlemeleri için, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır. Araştırmada farkların önemlilik düzeyi .05 olarak alınmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin Eğitimde Fatih Projesi kullanım düzeyi görüşlerine ilişkin bulgularda öz yeterlik ve proje getirileri boyutunda "yüksek" düzeyde olumlu görüş belirtilirken, katılımcılar yine öğretim süreçlerinin FATİH Projesi gereksinimlerine göre düzenlenmesi gerekliliğinin "yüksek" düzeyde olduğunu belirtmişlerdir. E-içerik kullanımı, eğitim gereksinimi ve kurum yeterliği boyutlarında ise katılımcılar "orta" düzeyde görüşe sahip oldukları anlaşılmaktadır
Other ID | JA77BT89HF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 1 |