BibTex RIS Cite

Millî eğitim bakanlığının 652 sayılı kanun hükmünde kararname ile yeniden yapılandırılmasına ilişkin Ankara ili kamu ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin görüşleri

Year 2014, Volume: 4 Issue: 1, 213 - 241, 01.06.2014

Abstract

Bu araştırmada, Ankara ili merkez ilçelerindeki kamu ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin, 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yeniden yapılandırılması hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelindeki araştırma, nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı “karma araştırma” deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutuna 276 okul yöneticisi dâhil edilmiş, nitel boyutunda 11 okul yöneticisiyle görüşme yapılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunun sonuçlarına göre; 652 sayılı KHK’nın, MEB’in amaç ve politikalarına uygunluğu görüşü en yüksek İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi- Hukuk Fakültesi mezunlarında gözlenmiş, bunu sırasıyla diğer fakülteler, Eğitim/Eğitim Bilimleri Fakültesi mezunları ve son olarak Fen- Edebiyat Fakültesi mezunlarının izlediği görülmüştür. İlkokul yöneticilerinin, ortaokul yöneticilerine göre 652 sayılı KHK’nın, MEB’in amaç ve politikalarını gerçekleştirme konusunda daha olumlu düşündükleri sonucuna varılmıştır. Araştırmanın nitel boyutu bulgularından; - hizmetlerin değerlendirilmesinde performans değerlendirmesine gidilmesinin, performans ölçütlerinin açık olması ve objektif değerlendirme yapılması koşuluyla uygun olduğu, KHK’nın öngördüğü yapılanma hakkında kamuoyunun yeterince bilgilendirilmediği, eğitim-öğretim hizmetlerinin üst yönetim ve denetim birimlerinde, alan dışından kamu görevlilerinin istihdam edilmemesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır

References

  • Akbıyık, İ. (2002). Millî eğitim bakanlığında uzmanlığın yeri ve uzmanlık hizmetlerinden yararlanılma düzeyi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akçadağ, T. (2003). Millî eğitim bakanlığı merkez teşkilatında toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Altun, A. Sadegül & Memişoğlu, S. P. (2010). İlköğretim müfettişlerinin denetimin yeniden yapılandırılmasına ilişkin görüşleri. İlköğretim-Online, 9 (2), 644-657. http://ilkogretim- online.org.tr. Erişim Tarihi: 15.12.2012 35T 35T
  • Ayanoğlu, A. (2002). Talim ve terbiye kurulu başkanlığının kuruluşu işleyişi ve millî eğitim sistemine katkıları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Balcı, A. (2010). Açıklamalı eğitim yönetimi terimleri sözlüğü. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Balcı, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. (9. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Başar, E. (1988). Cumhuriyet dönemi millî eğitim bakanları ve icraatlarının değerlendirilmesi (1920-1960). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Başaran, İ. E. (2000). Yönetim. (3. Baskı). Ankara: Feryal Matbaası.
  • Bilgen, H. N. (1976). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütünün analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Bozkurt, A. (1998). Millî eğitim bakanlığı merkez teşkilatında kariyer planlaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Buluç, B. (1997). Millî eğitim bakanlığında insan kaynaklarının geliştirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bursalıoğlu, Z. (2008). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gaz, A. (1996). Millî eğitim bakanlığı merkez organizasyon yapısındaki değişmeler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Hammer, M. & Champy, J. (1994). Değişim mühendisliği: İş idaresinde devrim için bir manifesto. (Çev. S. Gül). (2. Baskı). İstanbul: Sabah Kitapları.
  • Jick, T. D. (1993). Managing change: cases and concepts. Boston: Irwin/McGraw Hill Companies.
  • Karazeybek, F. (2002). Millî eğitim bakanlığı merkez teşkilatında personel yönetimi sorunları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kargılı, İ. H. (1992). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütündeki yönetici ve uzmanların görevlerine ilişkin sorunları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kaufman, R. & Herman, J. (1991). Strategic planning in education: rethinking, restructuring, revitalizing. Pennsylvania: Technomic Publishing Company.
  • Kıdı, H. T. K. (2004). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütünde çalışan kadınların yönetim kadrolarında ilerlemelerini engelleyen faktörler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Konan, N. (1993). MEB talim ve terbiye kurulu başkanlığının analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Küçüker, E. (2000). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütünde eğitim uzmanı ve uzman yardımcısı istihdamında karşılaşılan sorunlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Mahmutoğlu, A. (2007). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütünde iş doyumu ve örgütsel bağlılık. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • McGregor, E. B. (2000). Making sense of change. Advancing public management: new developments in theory, methods and practice. (Edt: J. L. Brudney, L. O’Toole & H. G. Rainey). Washington: Georgetown University Press.
  • Miles, M. & Huberman, M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (2nd Edition). California: Sage Publications.
  • Murphy, J. (1997). Restructuring through school- based management. Restructuring and quality: issues for tomorrow’s schools. (Edt: T. Townsend). London, New York: Routledge.
  • Myers, P., Hulks, S. & Wiggins, L. (2012). Organizational change: perspectives on theory and practice. UK: Oxford University Press.
  • Oğuz, E. (2006). İlköğretim okul yöneticilerinin performanslarının değerlendirilmesine ilişkin görüşler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 46, 227-258.
  • Onural, H. (2002). MEB merkez teşkilatı eğitim yöneticilerinin görevlerini icra ederken karşılaştıkları sorunlar. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Özoğlu, M. (2010). Türkiye’de öğretmen yetiştirme sisteminin sorunları. Ankara: SETA Analiz.
  • Özyazgan, A. İ. (1993). Talim terbiye kurulu başkanlığının tarihi gelişimi ve işleyişi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Pollitt, C. & Bouckaert, G. (2004). Public management reform: a comparative analysis. (2nd Edition). New York: Oxford University Press Inc.
  • Şimşek, H. & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tomul, E. (1994). Millî eğitim bakanlığı araştırma planlama ve koordinasyon kurulu başkanlığı: bir örgüt analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tonbul, Y. (2008). Öğretim üyelerinin performansının değerlendirilmesine ilişkin öğretim üyesi ve öğrenci görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 56, 633-662.
  • Top, S. (1999). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütünde alınan kararlara eğitim sendikalarının katılımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Türk, E. (1998). Cumhuriyet döneminde millî eğitim bakanlığı merkez örgütünde yapı boyutundaki değişmeler (1923-1997). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • TÜSİAD. (2005). Devlette etikten etik devlete: Kamu yönetiminde etik, yasal altyapı, saydamlık ve ayrıcalıklar, tespit ve öneriler. Cilt 2. İstanbul: Graphis Matbaa Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
  • Usluel, Y. (1995). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütü yöneticilerinin yerelleşme konusundaki görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yurtsever, S. (2007). Türk millî eğitim idari teşkilatının yeniden yapılandırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • http://mebgep.meb.gov.tr/tr/index.php?option=com_content&view=article&id= 109&Itemid=2. Erişim Tarihi: 11.12.2012

[Views of the state primary school and secondary school principals in Ankara province about the restructure of Ministry of National Education (By decree law No. 652)]

Year 2014, Volume: 4 Issue: 1, 213 - 241, 01.06.2014

Abstract

In the context of the reconstruction of MEB, between the years of 2008 to 2010, The
Projects of Reinforcement of Capacity of The Ministry of National Education were carried
out. The scope of the Project is stated as the recruitment of the execution system of MEB and
the strengthening of the mechanisms for effectiveness and productivity of corporate
governance of the sector.
Approximately 1.5 years after the completion of this Project, the Legislative Decree on
The Organization and Duties of the National Education Ministry (KHK) numbered 652 was
published. The Law on The Organization and Duties of the National Education Ministry
numbered 3797 before KHK numbered 652 was entered into force. This law included the
target of MEB, the organizational structure as central in the province and abroad, the Chair
of Ministry, the Head Council of Education and Morality, the main and subsidiary service
units of the Ministry, the consultation and audit units, the continuous councils,
responsibilities and authorities, the appointments and changing places and amendments
related to the staff By The Legislative Decree on the Organization and Duties of the National
Education Ministry (KHK) numbered 652 the organizational structure of the Ministry of
National Education was changed. The target of KHK is to organize the establishment, duty,
authority and responsibilities of the Ministry of National Education in order to carry out the
national educational services in the direction of constitutional law, The Law of Unification
and Education numbered 430, the National Education Basic Law numbered 1739 and the
development plans and programmes.
The creation of assistants to the experts on staff, the creation of a general directorate
by combining general directorates, the changing of qualifications of appointments to the
Head Council of Education and Morality and terms of Office of the members of Presidency,
the grounding on the performance and efficiencies in the compulsory change of location of
the managers who work in field organization and provincial education auditors, are not
discussed in Law number 3797. However, these items are some of the most important
subjects of KHK number 652.
In this context, asserting the views of school managers on theoretical bases, processes
and structures of the Ministry of National Education about which the public is not informed
enough is accepted as the main problem of this study.

References

  • Akbıyık, İ. (2002). Millî eğitim bakanlığında uzmanlığın yeri ve uzmanlık hizmetlerinden yararlanılma düzeyi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akçadağ, T. (2003). Millî eğitim bakanlığı merkez teşkilatında toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Altun, A. Sadegül & Memişoğlu, S. P. (2010). İlköğretim müfettişlerinin denetimin yeniden yapılandırılmasına ilişkin görüşleri. İlköğretim-Online, 9 (2), 644-657. http://ilkogretim- online.org.tr. Erişim Tarihi: 15.12.2012 35T 35T
  • Ayanoğlu, A. (2002). Talim ve terbiye kurulu başkanlığının kuruluşu işleyişi ve millî eğitim sistemine katkıları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Balcı, A. (2010). Açıklamalı eğitim yönetimi terimleri sözlüğü. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Balcı, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. (9. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Başar, E. (1988). Cumhuriyet dönemi millî eğitim bakanları ve icraatlarının değerlendirilmesi (1920-1960). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Başaran, İ. E. (2000). Yönetim. (3. Baskı). Ankara: Feryal Matbaası.
  • Bilgen, H. N. (1976). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütünün analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Bozkurt, A. (1998). Millî eğitim bakanlığı merkez teşkilatında kariyer planlaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Buluç, B. (1997). Millî eğitim bakanlığında insan kaynaklarının geliştirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bursalıoğlu, Z. (2008). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gaz, A. (1996). Millî eğitim bakanlığı merkez organizasyon yapısındaki değişmeler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Hammer, M. & Champy, J. (1994). Değişim mühendisliği: İş idaresinde devrim için bir manifesto. (Çev. S. Gül). (2. Baskı). İstanbul: Sabah Kitapları.
  • Jick, T. D. (1993). Managing change: cases and concepts. Boston: Irwin/McGraw Hill Companies.
  • Karazeybek, F. (2002). Millî eğitim bakanlığı merkez teşkilatında personel yönetimi sorunları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kargılı, İ. H. (1992). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütündeki yönetici ve uzmanların görevlerine ilişkin sorunları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kaufman, R. & Herman, J. (1991). Strategic planning in education: rethinking, restructuring, revitalizing. Pennsylvania: Technomic Publishing Company.
  • Kıdı, H. T. K. (2004). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütünde çalışan kadınların yönetim kadrolarında ilerlemelerini engelleyen faktörler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Konan, N. (1993). MEB talim ve terbiye kurulu başkanlığının analizi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Küçüker, E. (2000). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütünde eğitim uzmanı ve uzman yardımcısı istihdamında karşılaşılan sorunlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Mahmutoğlu, A. (2007). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütünde iş doyumu ve örgütsel bağlılık. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • McGregor, E. B. (2000). Making sense of change. Advancing public management: new developments in theory, methods and practice. (Edt: J. L. Brudney, L. O’Toole & H. G. Rainey). Washington: Georgetown University Press.
  • Miles, M. & Huberman, M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. (2nd Edition). California: Sage Publications.
  • Murphy, J. (1997). Restructuring through school- based management. Restructuring and quality: issues for tomorrow’s schools. (Edt: T. Townsend). London, New York: Routledge.
  • Myers, P., Hulks, S. & Wiggins, L. (2012). Organizational change: perspectives on theory and practice. UK: Oxford University Press.
  • Oğuz, E. (2006). İlköğretim okul yöneticilerinin performanslarının değerlendirilmesine ilişkin görüşler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 46, 227-258.
  • Onural, H. (2002). MEB merkez teşkilatı eğitim yöneticilerinin görevlerini icra ederken karşılaştıkları sorunlar. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Özoğlu, M. (2010). Türkiye’de öğretmen yetiştirme sisteminin sorunları. Ankara: SETA Analiz.
  • Özyazgan, A. İ. (1993). Talim terbiye kurulu başkanlığının tarihi gelişimi ve işleyişi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Pollitt, C. & Bouckaert, G. (2004). Public management reform: a comparative analysis. (2nd Edition). New York: Oxford University Press Inc.
  • Şimşek, H. & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tomul, E. (1994). Millî eğitim bakanlığı araştırma planlama ve koordinasyon kurulu başkanlığı: bir örgüt analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tonbul, Y. (2008). Öğretim üyelerinin performansının değerlendirilmesine ilişkin öğretim üyesi ve öğrenci görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 56, 633-662.
  • Top, S. (1999). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütünde alınan kararlara eğitim sendikalarının katılımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Türk, E. (1998). Cumhuriyet döneminde millî eğitim bakanlığı merkez örgütünde yapı boyutundaki değişmeler (1923-1997). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • TÜSİAD. (2005). Devlette etikten etik devlete: Kamu yönetiminde etik, yasal altyapı, saydamlık ve ayrıcalıklar, tespit ve öneriler. Cilt 2. İstanbul: Graphis Matbaa Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
  • Usluel, Y. (1995). Millî eğitim bakanlığı merkez örgütü yöneticilerinin yerelleşme konusundaki görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yurtsever, S. (2007). Türk millî eğitim idari teşkilatının yeniden yapılandırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • http://mebgep.meb.gov.tr/tr/index.php?option=com_content&view=article&id= 109&Itemid=2. Erişim Tarihi: 11.12.2012
There are 41 citations in total.

Details

Other ID JA58NZ48DK
Journal Section Research Article
Authors

İnci Öztürk This is me

Ali Balcı This is me

Publication Date June 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Öztürk, İ., & Balcı, A. (2014). Millî eğitim bakanlığının 652 sayılı kanun hükmünde kararname ile yeniden yapılandırılmasına ilişkin Ankara ili kamu ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 213-241.
AMA Öztürk İ, Balcı A. Millî eğitim bakanlığının 652 sayılı kanun hükmünde kararname ile yeniden yapılandırılmasına ilişkin Ankara ili kamu ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin görüşleri. EBAD - JESR. June 2014;4(1):213-241.
Chicago Öztürk, İnci, and Ali Balcı. “Millî eğitim bakanlığının 652 sayılı Kanun hükmünde Kararname Ile Yeniden yapılandırılmasına ilişkin Ankara Ili Kamu Ilkokul Ve Ortaokul yöneticilerinin görüşleri”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4, no. 1 (June 2014): 213-41.
EndNote Öztürk İ, Balcı A (June 1, 2014) Millî eğitim bakanlığının 652 sayılı kanun hükmünde kararname ile yeniden yapılandırılmasına ilişkin Ankara ili kamu ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4 1 213–241.
IEEE İ. Öztürk and A. Balcı, “Millî eğitim bakanlığının 652 sayılı kanun hükmünde kararname ile yeniden yapılandırılmasına ilişkin Ankara ili kamu ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin görüşleri”, EBAD - JESR, vol. 4, no. 1, pp. 213–241, 2014.
ISNAD Öztürk, İnci - Balcı, Ali. “Millî eğitim bakanlığının 652 sayılı Kanun hükmünde Kararname Ile Yeniden yapılandırılmasına ilişkin Ankara Ili Kamu Ilkokul Ve Ortaokul yöneticilerinin görüşleri”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4/1 (June 2014), 213-241.
JAMA Öztürk İ, Balcı A. Millî eğitim bakanlığının 652 sayılı kanun hükmünde kararname ile yeniden yapılandırılmasına ilişkin Ankara ili kamu ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin görüşleri. EBAD - JESR. 2014;4:213–241.
MLA Öztürk, İnci and Ali Balcı. “Millî eğitim bakanlığının 652 sayılı Kanun hükmünde Kararname Ile Yeniden yapılandırılmasına ilişkin Ankara Ili Kamu Ilkokul Ve Ortaokul yöneticilerinin görüşleri”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol. 4, no. 1, 2014, pp. 213-41.
Vancouver Öztürk İ, Balcı A. Millî eğitim bakanlığının 652 sayılı kanun hükmünde kararname ile yeniden yapılandırılmasına ilişkin Ankara ili kamu ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin görüşleri. EBAD - JESR. 2014;4(1):213-41.