Bu çalışmada, Sosyal Bilgiler derslerinde belgesel film kullanımının akademik başarıya ve
bilinçli farkındalık düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma, deneysel araştırma
modellerinden biri olan ön test-son test kontrol gruplu deneme modeline göre
desenlenmiştir. Araştırmaya 2012-2013 öğretim yılında Erzincan il merkezinde yer alan
Bahçelievler Ortaokulu altıncı sınıf öğrencileri katılmıştır. Deney ve kontrol gruplarında
toplam 54 öğrenci araştırmaya alınmıştır. Deneysel işlem altı hafta sürmüştür. Araştırmacı
tarafından dersin konularına paralel olarak ve ders içeriğine özgün hazırlanan belgeseller
deney grubuna sunulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
geliştirilen ve 6. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi akademik başarı düzeylerini
belirlemeyi amaçlayan “Yeryüzünde Yaşam Ünitesi Akademik Başarı Testi”, Brown ve Ryan
(2003) tarafından geliştirilen Özyeşil, Arslan, Kesici ve Deniz (2011) tarafından Türkçe’ye
uyarlanan “Bilinçli Farkındalık Ölçeği (BİFÖ)” kullanılmıştır. Gruplar; Sosyal Bilgiler Dersi
Başarı Testi ve Bilinçli Farkındalık Ölçeği öntest sonuçları dikkate alınarak eşitlenmiştir.
Sonuç olarak akademik başarı düzeyleri açısından deney grubunun, kontrol grubuna göre
daha başarılı olduğu Sosyal Bilgiler derslerinde belgesel film bilinçli farkındalıkları üzerinde
olumlu yönde etkili olduğu tespit edilmiştir.
-
Other ID | JA28TD52ED |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 2 |