BibTex RIS Cite

Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 75 - 94, 01.10.2016

Abstract

-

Evaluation of the relation between critical-thinking tendency and problem-solving skills of pre-service teachers

Year 2016, Volume: 6 Issue: 2, 75 - 94, 01.10.2016

Abstract

The purpose of this study is to determine the relationship between critical-thinking tendency
and problem-solving skills of pre-service teachers. Research was modelled as relational
screening model. The population of the research consisted of pre-service teachers from a
faculty of education during the 2013-2014 academic year. The sample of the research
consisted of 656 students who were studying different fields of education at the faculty.
Stratified sampling method was used in choosing the sample. The variable of students’ field
was taken as stratified according to the ratio in the population. Facione, Facione, and
Giancarlo’s (1998) “California Critical Thinking Tendency Inventory” and Heppner and
Petersen’s (1982) “Problem Solving Inventory” and a personal information form were used
to collect the data. The collected data were analyzed with descriptive statistics, parametric
tests and correlation analysis. In this study, a near moderate-level and positive correlation
was found between the Critical thinking tendency and Problem solving skills of pre-service
teachers.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA43JZ34TM
Journal Section Research Article
Authors

Hasan Basri Memduhoğlu This is me

Elif Keleş This is me

Publication Date October 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Memduhoğlu, H. B., & Keleş, E. (2016). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 75-94.
AMA Memduhoğlu HB, Keleş E. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. EBAD - JESR. October 2016;6(2):75-94.
Chicago Memduhoğlu, Hasan Basri, and Elif Keleş. “Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri Ve Problem çözme Becerileri arasındaki ilişkinin Incelenmesi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6, no. 2 (October 2016): 75-94.
EndNote Memduhoğlu HB, Keleş E (October 1, 2016) Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6 2 75–94.
IEEE H. B. Memduhoğlu and E. Keleş, “Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi”, EBAD - JESR, vol. 6, no. 2, pp. 75–94, 2016.
ISNAD Memduhoğlu, Hasan Basri - Keleş, Elif. “Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri Ve Problem çözme Becerileri arasındaki ilişkinin Incelenmesi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6/2 (October 2016), 75-94.
JAMA Memduhoğlu HB, Keleş E. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. EBAD - JESR. 2016;6:75–94.
MLA Memduhoğlu, Hasan Basri and Elif Keleş. “Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri Ve Problem çözme Becerileri arasındaki ilişkinin Incelenmesi”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 2, 2016, pp. 75-94.
Vancouver Memduhoğlu HB, Keleş E. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. EBAD - JESR. 2016;6(2):75-94.