BibTex RIS Cite

The Relationship between Technology Teacher Education Type and Number and Teachers' Perceptions

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 13, 27.11.2016

Abstract

The purpose of this study is to investigate the
perceptions of teachers about technology use, support of use of technology
tools and the access to technology tools 
according to types (Fatih Project Technology Education, General
Technology Education and Self Learning) and number (one, two or three
education). Within the scope of the study, available scale data were obtained
from 320 teachers working in 30 schools. According to different types of
education, there was a meaningful difference in the perceptions of teachers
regarding the use of technology and the perceptions of access to technological
tools, but no significant difference was found in the perceptions of
technological pedagogical knowledge. On the other hand, according to different
technological education numbers, there was a meaningful difference between
teachers' perceptions of technological pedagogical knowledge and access to
technological tools, but no significant difference was found in perceptions of
support for technological tool use.

References

  • Akkoyunlu, B. (1996). Öğrencilerin bilgisayara karşı tutumları. Eğitim ve Bilim, 20(100), 15-29.
  • Baki, A. (1996). Matematik öğretiminde bilgisayar her şey midir? Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 139-149.
  • Beichner, R. J. (1990). The effect of simultaneous motion presentation and graph generation in a kinematics lab. Jounal of Research in Science Teaching, 27, 803-815.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, R., & Yıldırım, S. (2009). Bilgisayar öğretmenleri okullardaki teknoloji entegrasyonu hakkında ne düşünürler? İlköğretim Online, 8(3), 952-964.
  • Dursun, F. (1999). Öğretmenlerin bilgisayar destekli öğretime ilişkin yeterlilikleri ve eğitim ihtiyaçlarının saptanması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Erçelik, S. (2004). Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar kullanımı ile ilgili tutumlarının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Gallegos, B., & ve Rillero, P. (1996). Bibliographic database competencies for preservice teachers. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4), 231-249.
  • Gülcü, A., Solak, M., Aydın, S., & Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branş öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 8/6, 195-213.
  • Haydn, T., & Barton, R. (2007). Common needs and different agendas: How trainee teachers make progress in their ability to use ICT in subject teaching. Some lessons from the UK, Computers & Education, 49, 1018-1036.
  • Kopcha, T. J. (2012). Teachers’ perceptions of the barriers to technology integration and practices with technology under situated professional development. Computers & Education, 59, 1109-1121.
  • Norton, P., & Sprague, D. (1997). On-line collaborative lesson planning: An experiment in teacher education. Journal of Technology and Teacher Education, 5(2/3), 280-297.
  • Oakes, J., & Martin, L. (2002). Struggling for educational equity in diverse communities: School reform as social movement. Journal of Educational Change, 3, 383-406.
  • Öksüz, C., Ak, Ş., & Uça, S. (2009). İlköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algı ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 270-287.
  • ÖYGM (2016). http://hedb.meb.gov.tr/net/_standart_program/index.php?dir=Mod%FCl+ Programlar%2F2.+Seviye+Mod%FCl+Programlar%2F sitesinden alınmıştır.
  • Öztürk, E., & Horzum, M. B. (2011). Teknolojik pedagojik içerik bilgisi ölçeğinin Türkçe'ye uyarlaması. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 255-278.
  • Pelgrum, W. J. (2001). Obstacles to the integration of ICT in education: Results from a worldwide educational assessment. Computers & Education, 37(2), 163-178.
  • Schrum, L. (1996). Rural telecommunications for educational professional development and instructional improvement. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4), 247-263.
  • Schrum, L.ve Dehoney, J. (1998). Meeting the future: A teacher education program joins the information age. Journal of Technology and Teacher Education, 6(1), 23-38.
  • Sezer, E. (2006). Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında çalışan psikolojik danışman ve rehber öğretmenlerin hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (İstanbul ili örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Tannehill, D., Berkowitz, R., & LaMaster, K. (1995). Teacher networking through electronic mail. Journal of Technology and Teacher Education, 6(2/3), 119-137.
  • Usluel, Y. K., Mumcu, F. K., & Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-178.
  • Üngan, T. N. (2001). Bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen tutumlarının değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye.

Teknoloji Öğretmen Eğitimi Çeşidi ve Sayısı ile Öğretmenlerin Algıları Arasındaki İlişki

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 13, 27.11.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı,
öğretmenlerin teknoloji kullanımına yönelik algılarının, teknolojik araç
kullanımına yönelik destek algılarının ve teknolojik araçların erişimine
yönelik algılarının aldıkları farklı teknoloji eğitimine (Fatih Projesi Teknoloji
Eğitimi, Genel Teknoloji Eğitimi ve Kendi Kendine Öğrenme) ve farklı teknoloji
eğitimi sayısına (1, 2 veya 3 tane eğitim alan) göre farklılaşma durumlarını
araştırmaktır. Araştırma kapsamında toplamda 30 okulda çalışan 320 öğretmenden
kullanılabilir ölçek verisi elde edilmiştir. Aldıkları farklı eğitim türlerine
göre öğretmenlerin teknoloji kullanımına yönelik algılarında ve teknolojik
araçların erişimine yönelik algılarında anlamlı bir fark bulunmuşken teknolojik
pedagojik bilgi algılarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Diğer taraftan
farklı teknoloji eğitimi sayılarına göre öğretmenlerin teknolojik pedagojik
bilgi algılarında ve teknolojik araçların erişimine yönelik algılarında anlamlı
bir fark bulunmuşken teknolojik araç kullanımına yönelik destek algılarında
anlamlı bir fark bulunamamıştır.


References

  • Akkoyunlu, B. (1996). Öğrencilerin bilgisayara karşı tutumları. Eğitim ve Bilim, 20(100), 15-29.
  • Baki, A. (1996). Matematik öğretiminde bilgisayar her şey midir? Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 139-149.
  • Beichner, R. J. (1990). The effect of simultaneous motion presentation and graph generation in a kinematics lab. Jounal of Research in Science Teaching, 27, 803-815.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, R., & Yıldırım, S. (2009). Bilgisayar öğretmenleri okullardaki teknoloji entegrasyonu hakkında ne düşünürler? İlköğretim Online, 8(3), 952-964.
  • Dursun, F. (1999). Öğretmenlerin bilgisayar destekli öğretime ilişkin yeterlilikleri ve eğitim ihtiyaçlarının saptanması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Erçelik, S. (2004). Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar kullanımı ile ilgili tutumlarının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Gallegos, B., & ve Rillero, P. (1996). Bibliographic database competencies for preservice teachers. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4), 231-249.
  • Gülcü, A., Solak, M., Aydın, S., & Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branş öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 8/6, 195-213.
  • Haydn, T., & Barton, R. (2007). Common needs and different agendas: How trainee teachers make progress in their ability to use ICT in subject teaching. Some lessons from the UK, Computers & Education, 49, 1018-1036.
  • Kopcha, T. J. (2012). Teachers’ perceptions of the barriers to technology integration and practices with technology under situated professional development. Computers & Education, 59, 1109-1121.
  • Norton, P., & Sprague, D. (1997). On-line collaborative lesson planning: An experiment in teacher education. Journal of Technology and Teacher Education, 5(2/3), 280-297.
  • Oakes, J., & Martin, L. (2002). Struggling for educational equity in diverse communities: School reform as social movement. Journal of Educational Change, 3, 383-406.
  • Öksüz, C., Ak, Ş., & Uça, S. (2009). İlköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algı ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 270-287.
  • ÖYGM (2016). http://hedb.meb.gov.tr/net/_standart_program/index.php?dir=Mod%FCl+ Programlar%2F2.+Seviye+Mod%FCl+Programlar%2F sitesinden alınmıştır.
  • Öztürk, E., & Horzum, M. B. (2011). Teknolojik pedagojik içerik bilgisi ölçeğinin Türkçe'ye uyarlaması. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 255-278.
  • Pelgrum, W. J. (2001). Obstacles to the integration of ICT in education: Results from a worldwide educational assessment. Computers & Education, 37(2), 163-178.
  • Schrum, L. (1996). Rural telecommunications for educational professional development and instructional improvement. Journal of Technology and Teacher Education, 4(3/4), 247-263.
  • Schrum, L.ve Dehoney, J. (1998). Meeting the future: A teacher education program joins the information age. Journal of Technology and Teacher Education, 6(1), 23-38.
  • Sezer, E. (2006). Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında çalışan psikolojik danışman ve rehber öğretmenlerin hizmetiçi eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (İstanbul ili örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Tannehill, D., Berkowitz, R., & LaMaster, K. (1995). Teacher networking through electronic mail. Journal of Technology and Teacher Education, 6(2/3), 119-137.
  • Usluel, Y. K., Mumcu, F. K., & Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-178.
  • Üngan, T. N. (2001). Bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen tutumlarının değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye.
There are 23 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Cilt 1
Authors

İlhan Varank This is me

Özhan Karaca This is me

Publication Date November 27, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Varank, İ., & Karaca, Ö. (2016). Teknoloji Öğretmen Eğitimi Çeşidi ve Sayısı ile Öğretmenlerin Algıları Arasındaki İlişki. Eğitim Bilim Ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-13.
AMA Varank İ, Karaca Ö. Teknoloji Öğretmen Eğitimi Çeşidi ve Sayısı ile Öğretmenlerin Algıları Arasındaki İlişki. EBTAD (JREST). November 2016;1(1):1-13.
Chicago Varank, İlhan, and Özhan Karaca. “Teknoloji Öğretmen Eğitimi Çeşidi Ve Sayısı Ile Öğretmenlerin Algıları Arasındaki İlişki”. Eğitim Bilim Ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi 1, no. 1 (November 2016): 1-13.
EndNote Varank İ, Karaca Ö (November 1, 2016) Teknoloji Öğretmen Eğitimi Çeşidi ve Sayısı ile Öğretmenlerin Algıları Arasındaki İlişki. Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi 1 1 1–13.
IEEE İ. Varank and Ö. Karaca, “Teknoloji Öğretmen Eğitimi Çeşidi ve Sayısı ile Öğretmenlerin Algıları Arasındaki İlişki”, EBTAD (JREST), vol. 1, no. 1, pp. 1–13, 2016.
ISNAD Varank, İlhan - Karaca, Özhan. “Teknoloji Öğretmen Eğitimi Çeşidi Ve Sayısı Ile Öğretmenlerin Algıları Arasındaki İlişki”. Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi 1/1 (November 2016), 1-13.
JAMA Varank İ, Karaca Ö. Teknoloji Öğretmen Eğitimi Çeşidi ve Sayısı ile Öğretmenlerin Algıları Arasındaki İlişki. EBTAD (JREST). 2016;1:1–13.
MLA Varank, İlhan and Özhan Karaca. “Teknoloji Öğretmen Eğitimi Çeşidi Ve Sayısı Ile Öğretmenlerin Algıları Arasındaki İlişki”. Eğitim Bilim Ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 1, 2016, pp. 1-13.
Vancouver Varank İ, Karaca Ö. Teknoloji Öğretmen Eğitimi Çeşidi ve Sayısı ile Öğretmenlerin Algıları Arasındaki İlişki. EBTAD (JREST). 2016;1(1):1-13.