Bu araştırmanın konusu Türkiye’de örgün eğitimde
ortaokullarda zorunlu olarak okutulan Sosyal Bilgiler dersinin öğretimiyle
ilgilidir. Bu çerçevede araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler ders kitaplarında
din eğitimi, toplumsal cinsiyet, zorunlu ve karma eğitim konularının ortaokul
öğrencilerine nasıl verilmesi gerektiğine ilişkin 5, 6 ve 7. sınıf Sosyal
Bilgiler ile 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük ders
kitaplarının yanı sıra ilgili alanyazın üzerinden bir değerlendirme yapmaktır.
Bu doğrultuda söz konusu ders kitapları ile sosyal bilgiler eğitimi alanında
yayımlanmış olan makale, kitap, tez vs. çalışmalar tespit edilerek bahsi geçen
konuların alanyazında ne şekilde yer aldığı incelenmiştir. İçerik analizi ile
elde edilen verilerin analizi sonucunda, ihtilaflı olarak nitelendirilen bu
konuların Sosyal Bilgiler ders kitaplarında asgari düzeye indirildiği ve genel olarak ortaokul öğrencilerinin seviyelerine
uygun bir şekilde verildiği tespit edilmiştir. Bu bağlamda araştırmanın Sosyal
Bilgiler öğretimi alanında yapılacak olan çalışmalara kuramsal açıdan bir görüş
sunarak farklı bir bakış açısı sunabileceği düşünülmektedir.
Sosyal Bilgiler Eğitimi İhtilaflı Konular Din Eğitimi Toplumsal Cinsiyet Zorunlu Eğitim Karma Eğitim
The topic of this study is related to teaching
of the social studies that is given necessarily at the middle schools in
Turkey. In this context, the purpose of the study is evaluating the textbooks
of social studies of 5, 6 and 7. classes and the textbook of Turkish Republic
Revolution History and Kemalism of 8. classes, to research the methods of
giving subjects of religion education, gender mainstreaming, necessity and
combined education to middle school students. Accordingly, the respective
textbooks and all articles, books, thesis’s etc. were investigated and analyzed
the teaching ways of the subjects that is written above. The conclusion of data
analysis which is created by content analysis, it was determined that these
subjects were given at a minimum in the textbooks and their levels were more
suitable for secondary school students. In this context, this study can be a
different projection by presenting an option from the angel of theoretic, for
new studies which will be done about the Social Studies.
Social Studies Education Controversial Issues Religious Education Gender Mainstreaming Compulsory Education Coeducation
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Cilt 1 |
Authors | |
Publication Date | November 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |