Dünya Ticaret Örgütü verilerine göre 2018 yılında dünya toplam ticaretinin % 28’ini (5,6 trilyon $) telekomünikasyon, bilgi ve iletişim teknolojileri sektörü oluşturmaktadır. Küresel ekonominin motoru haline gelen bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün hızla büyümesinin temelinde ise inovasyon vardır. İnovasyonun temelinde ise bilgiye erişmek ve onun öğrenme süreçleriyle ürüne dönüştürülmesi yatmaktadır. Bu çalışma, inovasyonun temeli olan bilgi ve öğrenme süreçleri ile bu sürecin önemli kolaylaştırıcısı olarak görülen yakınlık türleri arasındaki ilişkinin yapısını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma literatür analizine dayanmaktadır. Bilgi ve öğrenme yerelleştikçe aktörler arasındaki coğrafi mesafe azalmakta, ilişkiler enformel bir yapıya bürünmektedir. Diğer taraftan yakınlık türleri ile bilgi ve öğrenme biçimleri arasındaki ilişki türlerin yapısına göre farklılaşmaktadır. Bu analiz ve çıkarım aynı zamanda literatür için de yeni bir kavramlaştırma çabası olarak görülmektedir.
Yok
Yok
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 29 Sayı: 1 |