K12 düzeyinde çevirim içi öğrenme araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Özellikle korona virüs
salgını ile birlikte tüm eğitim seviyelerinde bir çıkış yolu hâline gelmiştir. Bu kapsamda sunulan
çalışmanın amacı, salgın sürecinde acil olarak çevrim içi öğrenmeye dâhil olan ortaokul öğretmenlerinin bu kavrama ilişkin algılarını ortaya koymaktır. Araştırma, 2020–2021 eğitim-öğretim yılı
bahar döneminde Trabzon ilinde, korona virüs salgını nedeniyle eğitim öğretimin kesintiye uğradığı ve acil uzaktan eğitimine geçişin yaşandığı süreçte, çevrim içi ders vermiş gönüllü 111 ortaokul
öğretmeni ile gerçekleştirilecektir. Nitel araştırma desenlerinden olgu bilim araştırmanın yöntemi
olarak belirlenmiştir. Katılımcılardan “Çevrim içi öğrenme … gibidir/benzer; Çünkü …” cümlelerini
tamamlamaları istenmiştir. Çevrim içi form aracılığıyla katılımcılardan alınan veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler, ortaokul düzeyinde eğitim veren öğretmenlerin çevrim içi öğrenme kavramına ilişkin hem olumlu hem de olumsuz algılara sahip olduğunu
ortaya koymuştur. Öğretmenlerin metaforlarının incelenmesiyle elde edilen veriler, altyapı, etkileşim, motivasyon ve verim olmak üzere 4 kategori altında toplanmıştır. Pandemi sürecinde çevrim
içi öğrenmeye acil geçiş ile zorunlu olarak dâhil olan katılımcıların azımsanmayacak bir oranının
çevrim içi öğrenmeye sıcak baktıkları ve etkili ya da verimli olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Çevrim içi öğrenmeyi eğitimin geleceği, global bir sınıf, fırsat eşitliği, hayatın kendisi olarak
değerlendiren öğretmenler olmuştur. Bu çerçevede salgın sonrasında ortaokul düzeyinde çevrim
içi öğrenmenin potansiyelini derinlemesine irdeleyen araştırmaların yapılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2022 |
Submission Date | October 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 45 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License