Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Çocuklar İçin Felsefe (P4c) Yaklaşımına ve Kolaylaştırıcı Rollerine İlişkin Görüşleri

Year 2023, Issue: 48, 1 - 13, 04.04.2023

Abstract

Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitimleri aldıktan sonra sınıflarında Çocuklar için Felsefe (P4C) uygulamaları yapmış öğretmenlerin Çocuklar için Felsefe (P4C) yaklaşımına ve kolaylaştırıcı rollerine ilişkin algılarının ortaya çıkarılmasının amaçlandığı bu araştırma, bir olgu bilim çalışmasıdır. Araştırmaya okul öncesi öğretmeni ve sınıf öğretmeni olmak üzere iki farklı branştan toplamda 15 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Çocuklar için Felsefe (P4C) uygulamalarının tamamlanmasının ardından katılımcı öğretmenler ile yüz yüze görüşmeler yapılmış ve araştırmanın verileri bu görüşmeler sonucunda ortaya çıkmıştır. Öğretmen görüşmelerinden elde edilen nitel veriler içerik
analizi ile analiz edilerek araştırmanın bulguları ortaya koyulmuştur. Araştırmanın bulgularından katılımcı öğretmenlerin sınıflarında uyguladıkları Çocuklar için Felsefe yaklaşımı ile öğrencilerinin sorgulama, kendini ifade etme, düşüncesini savunma becerileri, farklı açılardan bakabilme, merak, özgüven gibi önemli beceri alanlarında ilerlemeler gözlemledikleri; öğretmenlik rolü ile kolaylaştırıcı rolünü karşılaştırdıklarında kolaylaştırıcı rolünü benimsemekte zorlandıkları ve öğretmen rolünden farklı buldukları sonuçlarına ulaşılmıştır.

Year 2023, Issue: 48, 1 - 13, 04.04.2023

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Fatma Avcı This is me

Publication Date April 4, 2023
Submission Date March 26, 2021
Published in Issue Year 2023 Issue: 48

Cite

APA Avcı, F. (2023). Öğretmenlerin Çocuklar İçin Felsefe (P4c) Yaklaşımına ve Kolaylaştırıcı Rollerine İlişkin Görüşleri. Educational Academic Research(48), 1-13.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929